ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κατασκευή της νέας μονάδας έχει ολοκληρωθεί και αναμένει τη σύνδεσή της στο σύστημα, ενώ σε δοκιμαστική λειτουργία (comissioning), αναμένεται να μπει τον Οκτώβριο.
Το έργο κατασκευάστηκε από την TERNA SA, με την τεχνολογία του κύριου εξοπλισμού που έχει επιλεγεί για το σταθμό εγκατεστημένης μικτής ισχύος 877 MW, να είναι η πλέον σύγχρονη, επένδυσης στα 375 εκατ. ευρώ. Ο νέος υπερσύγχρονος Αεριοστροβιλικός Σταθμός Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο, έχει εγκατεστημένη μικτή ισχύ 877 MW, και η ενεργειακή του απόδοση ανέρχεται στο 64%.
Με τη λειτουργία της αναμένεται να ενισχύσει τον τομέα Power & Gas του ομίλου από το 2025, ο οποίος πιέστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2025 από τα μειωμένα περιθώρια κέρδους στην αγορά ενέργειας.
Όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας, η NRG είχε EBITDA 12,5 εκ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο από 39 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο και μερίδιο 5,6% από 5,4% στο περσινό εξάμηνο.
Η δυναμικότητα της εταιρείας στις ΑΠΕ αυξήθηκε στα 839 MW στο φετινό εξάμηνο από 772 MW το αντίστοιχο περσινό, ενώ τα EBITDA του τομέα ανήλθαν σε 63 εκ. ευρώ από 54 εκ. ευρώ του περσινού εξαμήνου και όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης η εταιρεία έχει πετύχει υγιή ανάπτυξη στις ΑΠΕ.
Όσον αφορά το σύνολο του ομίλου ενισχυμένο αναμένεται το τρίτο τρίμηνο του 2024 για την Motor Oil από την υψηλή ζήτηση στην ελληνική αγορά και τις όλων των προϊόντων της. Ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι οι προοπτικές είναι εξίσου καλές στο β εξάμηνο, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι αναφέρουν πως ακόμα και μετά την επιβάρυνση της νέας έκτακτης φορολογίας, το p/e θα είναι μονοψήφιο.
Σχετικά με την έκτακτη εισφορά. ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένεται να οριστικοποιηθεί το ποσό που θα επιβαρύνει τη Motor Oil το οποίο εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί από 198-205 εκ. ευρώ, το οποίο και αποτελεί την πρόβλεψη που σχημάτισε στον ισολογισμό του πρώτου εξαμήνου.
Αναφερόμενος στη συνέχεια στο tanker “Sounion”, το οποίο μεταφέρει φορτίο του ομίλου, τόνισε ότι ευτυχώς μετά από διεθνείς πολιτικές παρεμβάσεις έγινε δεκτό από τους Χούθι να επιτρέψουν την επισκευή του πλοίου για να αποφευχθεί ο κίνδυνος που δημιουργούσε ένα ακινητοποιημένο ακυβέρνητο πλοίο φορτωμένο με πετρέλαιο. Όπως σημείωσε ο κ. Τζαννετάκης, η καθυστέρηση της άφιξης του τάνκερ αναμένεται να δημιουργήσει μια πίεση στο cash flow το Σεπτέμβριο, αλλά όχι κάτι σημαντικό.
Σχετικά με την Ελλάκτωρ, ανέφερε, ότι θα ακολουθήσουν και επόμενες μεταβιβάσεις μετοχών της Ελλάκτωρ από την Motor Oil στην Reggeborgh , 2,9% στις αρχές του 2025 και επίσης 2,9% στα μέσα του έτους, ενώ όπως είπε δεν υπάρχει κάποιο πλάνο σχετικά με την πώληση της υπόλοιπης συμμετοχής της Motor Oil στην Ελλάκτωρ.
Oι επιδόσεις
Ο όμιλος ξεπέρασε τις εκτιμήσεις των αναλυτών με τα αποτελέσματά του να είναι ισχυρά, παρά τις αντιξοότητες.
Ο τζίρος αυξήθηκε 5,23% και ο όγκος των πωλήσεων 3,78%. Τα δημοσιευμένα EBITDA ανήλθαν στα 638,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 19,3% και τα καθαρά κέρδη στα 362 εκατ. ευρώ από 275,41 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 31,4%.
Όσον αφορά την τιμή του πετρελαίου, σημειώνεται ότι στη διάρκεια του Α’ εξαμήνου 2024 η μέση τιμή του Brent διαμορφώθηκε σε USD 84,14/bbl έναντι USD 79,67/bbl την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Το διάστημα μετά την 30.06.2024 η μέση τιμή του Brent διαμορφώνεται σε USD 84/bbl και εκτιμάται ότι για το δεύτερο μισό της χρήσης 2024 η μέση τιμή του Brent θα διαμορφωθεί στην περιοχή των USD 85/bbl χωρίς εν τούτοις να αποκλείεται η πιθανότητα μεταβλητότητας της τιμής συναρτώμενη με μακροοικονομικές εξελίξεις και γεωπολιτικές συνθήκες.
Αναφορικά με τα διεθνή κλαδικά περιθώρια διύλισης, μετά από μία διετή (2022-2023) περίοδο ιστορικά υψηλών περιθωρίων, παρατηρείται μία σταδιακή ομαλοποίηση. Συγκεκριμένα, τα περιθώρια των βασικών προϊόντων διύλισης το πρώτο τρίμηνο 2024 διαμορφώθηκαν σε αρκούντως ικανοποιητικά επίπεδα, αν και χαμηλότερα αυτών του πρώτου τριμήνου 2023, ενώ το δεύτερο τρίμηνο 2024 παρατηρήθηκε αποκλιμάκωσή τους, εξέλιξη παρόμοια αυτής που είχε διαμορφωθεί το δεύτερο τρίμηνο 2023. Για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης, συνεκτιμώντας την πορεία των κλαδικών περιθωρίων μέχρι τώρα το τρίτο τρίμηνο 2024, εκτιμάται ότι τα περιθώρια διύλισης θα διαμορφωθούν σε επίπεδα αντίστοιχα αυτών του δεύτερου τριμήνου 2024. Η εταιρεία έκανε επενδύσεις 82 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Motor Oil το Ά Εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκε σε 6.237,9 εκατ. έναντι Ευρώ 5.928,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο 2023 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,23%, γνωστοποιεί η εισηγμένη στις οικονομικές της καταστάσεις.
Η εν λόγω εξέλιξη οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,78% (από ΜΤ 6.793.700 σε ΜΤ 7.050.310) σε συνδυασμό με τον αυξημένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκπεφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 3,9% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου 2023.
Διαβάστε επίσης
Helleniq Energy: Στα 236 εκατ. ευρώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ψάλτης (Alpha Bank): Πολυεπίπεδα τα οφέλη της συνεργασίας με την UniCredit
- Μπούγας: Η παρέμβαση της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου εντάσσεται στην προσπάθεια για πλήρης διερεύνηση των Τεμπών
- Μέση Ανατολή: Θετικός ο Λίβανος στην πρόταση εκεχειρίας των ΗΠΑ
- Handelsblatt: Πώς η Ελλάδα αποπληρώνει τα δάνεια βοήθειας νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα