Ανεπαρκή χαρακτηρίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, τα μέχρι στιγμής μέτρα του Υπουργείου Υποδομών για την αντιμετώπιση του κύματος ανατιμήσεων στα κατασκευαστικά υλικά και τις πρώτες ύλες.

Μάλιστα, ο Πέτρος Σουρέτης κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το 2021, ανέφερε πως οι ζημίες της Intrakat και ειδικότερα η πορεία του Β΄Εξαμήνου οφείλονται σε μεγάλο βαθμό τόσο στην άνοδο του ενεργειακού κόστους, όσο και στο ράλι τιμών στα κατακευαστικά.

1

Αναγνώρισε, τις προσπάθειες του Υπουργείου για να δώσει λύση στο ζήτημα, καθώς οι προβλέψεις του ανατρέπονται ανά τρίμηνο, αλλά ζήτησε να ληφθούν περισσότερα μέτρα, ώστε ο κατασκευαστικός κλάδος να μπορεί να πάρει μία ανάσα.

Κυρίως δήλωσε την ικανοποίησή του για το ότι η άσφαλτος έχει βγει εκτός των προϋπολογισμών και θα πληρώνεται απολογιστικά. Εν τούτοις, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, το ίδιο θα πρέπει και για άλλα κατασκευαστικά υλικά, όπως για παράδειγμα ο σίδηρος.

Επιπλέον, εκτίμησε πως η κατάσταση δε θα παραμείνει η ίδια για το τρέχον έτος, καθώς ο κλάδος έχει μία επιπλέον λύση. Και αυτή είναι οι χαμηλές εκπτώσεις στις προσφορές για τα έργα που θα δημοπρατηθούν.

Λάθος το μέτρο σύγκρισης των τιμών του Υπουργείου

Ο Πέτρος Σουρέτης τόνισε πως το μέτρο σύγκρισης του Υπουργείου για τη θέσπιση των τιμών στα υλικά δε συνάδει με την πραγματικότητα. Αυτό συμβαίνει καθώς, το Υπουργείο λαμβάνει υπόψη τα ενημερωτικά δελτία της ΕΛΣΤΑΤ, η οποία καταγράφει τις τιμές των υλικών για τις οικοδομές και όχι τις τιμές που ισχύουν για τα δημόσια έργα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό αναφέρεται από μεγάλη κατασκευαστική εταιρία, καθώς, όπως έχει ήδη αποκαλύψει το mononews.gr υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των ανατιμήσεων που καταγράφει η αγορά σε ετήσια βάση εώς και τον προηγούμενο μήνα συγκριτικά με αυτά που δημοσίευσε πρόσφατα η ΕΛΣΤΑΤ.

Για παράδειγμα όσον αφορά τιμή του σκυροδέματος, το οποίο μαζί με το σίδηρο και το χαλκό αποτελούν τα σημαντικότερα υλικά για την πλειοψηφία των έργων υποδομών, οι κατασκευαστές καταγράφουν αύξηση ύψους στο 50% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει για το ίδιο υλικό αύξηση της τάξης του 7,6%. Το ίδιο παρατηρείται και για το σιδηροπλισμό, καθώς η αγορά καταγράφει αύξηση ύψους 50,7%, ενώ τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ κάνουν λόγο μόνο για +19,9%.

Επιπλέον, η τιμή του πετρελαίου κίνησης (Diesel) έχει αυξηθεί κατά 52,3% βάσει των στοιχείων των κατασκευαστών, ενώ η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει αύξηση ύψους κατά 40,7%.

Η αύξηση βάσει των στοιχείων της αγοράς που αποκάλυψε το mononews.gr
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ όπως αυτά δημοσιεύθηκαν την 21η Απριλίου

Τα μέτρα του Υπουργείου Υποδομών

Το Υπουργείο προχώρησε την περασμένη εβδομάδα στη λήψη μέτρων θεσμικού και τεχνικού χαρακτήρα. Αρχικά, οι ανάδοχοι που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην υλοποίηση των έργων μπορούν πλέον να λαμβάνουν παράταση διάρκειας έως και έξι μήνες, ενώ η έγκαιρη ολοκλήρωση των συμβάσεων «πριμοδοτείται».

Επιπλέον, εντός του τρέχοντος μήνα αναμένεται να γίνει αναθεώρηση των συντελεστών στις κατασκευές για το Δ’ Τρίμηνο του 2021 και βάσει αυτών θα κοστολογούνται όλα τα δημόσια έργα που θα δημοπρατηθούν στο επόμενο διάστημα.

Οι νέοι συντελεστές θα αποτελούν το σημείο αναφοράς σε περίπτωση που ενεργοποιηθούν οι ρήτρες αναπροσαρμογής προϋπολογισμών για έργα που έχουν ήδη υπογραφεί ή εκτελούνται.

Επιπρόσθετα, ενεργοποιείται η επιτροπή διαπίστωσης τιμών δημοσίων έργων με στόχο να μη δίνεται η λύση μέσω υπουργικών αποφάσεων. Το παραπάνω είναι ένα πάγιο αίτημα των κατασκευαστών, το οποίο ξεκίνησε να ικανοποιείται από τον περασμένο Δεκέμβριο με νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών.

Διαβάστε επίσης 

Intrakat: Στόχος μας να δώσουμε μέρισμα για τη χρήση του 2022, εξετάζουμε την Αττική Οδό, δεν ισχύουν τα σενάρια εξαγοράς

Κίνδυνος ακύρωσης των μεγάλων έργων – Οι κατασκευαστές αμφισβητούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Κατασκευαστές: Ικανοποίηση για τα μέτρα του Υπουργείου Υποδομών για τις ανατιμήσεις – Απομακρύνεται ο κίνδυνος ακύρωσης μεγάλων έργων