Με ένα ιδιαίτερα απαιτητικό project ασχολείται αυτή την περίοδο ο Peter Economides.

Ο Έλληνας γκουρού του μάρκετινγκ, ο οποίος στην πλούσια καριέρα του, έχει συνεργαστεί με εταιρείες κολοσσούς όπως η Coca – Cola, η American Express και η Heineken ανέλαβε πρόσφατα την ανανέωση του brand για τις θρυλικές μπότες «Dr. Martens».

Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα προϊόντα με διακριτό αποτύπωμα εδώ και τουλάχιστον έξι δεκαετίες.

Ο κ. Economides καλείται να δώσει μια νέα οπτική στην μάρκα, αναδεικνύοντας τα στοιχεία που την κάνουν διαχρονικά να ξεχωρίζει. «Καλούμαι να βρω την ουσία του brand…, η οποία θα την συνοδεύει στο μέλλον», λέει στο mononews.gr, επισημαίνοντας πως αποτελεί μεγάλη τιμή πως επιλέχθηκε για αυτό το σκοπό. Θεωρεί πως πρόκειται για μια δύσκολη αποστολή καθώς αφορά μια εταιρεία, η οποία δεν γιγαντώθηκε χάρη στη δύναμη του marketing, αλλά αποκλειστικά χάρη στο προϊόν της, το οποίο αγκάλιασαν εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.

Η διάσημη μπότα δημιουργήθηκε στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τον Γερμανό γιατρό, Klaus Martens, ύστερα από ένα ατύχημα που είχε όταν έκανε σκι στις Βαυαρικές Άλπεις. Ο Δρ. Martens σχεδίασε ένα πρωτότυπο ζευγάρι με ανατομική σόλα για τον τραυματισμένο αστράγαλό του ποδιού του. Μετά από κάποιες βελτιώσεις, η παραγωγή της μπότας σε μεγαλύτερη κλίμακα ξεκίνησε δυο χρόνια αργότερα (1947) και δεν άργησε να γίνει ιδιαίτερη δημοφιλές στους ηλικιωμένους.

Ο ρόλος του ροκ σταρ Pete Townshend

Στα τέλη της δεκαετίας του 1950, η οικογένεια Griggs στην Αγγλία, η οποία κατασκεύαζε παπούτσια ανακάλυψε αυτό το «διαμάντι» και αγόρασε τα αποκλειστικά δικαιώματα για την πώληση του γνωστού παπουτσιού για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η φήμη των Dr. Martens εκτοξεύθηκε τη δεκαετία του 1960, όταν ο κιθαρίστας του διάσημου ροκ συγκροτήματος της εποχής, The Who, Pete Townshend φόρεσε τις μπότες και τις έκανε μόδα μέσα από την εκρηκτική σκηνική του παρουσία (ξεχώριζε για τα άλματα με την κιθάρα του). Μάλιστα, αυτή η εκρηκτική σκηνική παρουσία του Townshend σφυρηλάτησε και την ταυτότητα του brand, η οποία συνδέθηκε με άτομα αντισυμβατικά και επαναστάτες.

Αν και ξεκίνησαν ως παπούτσια της εργατικής τάξης, δεν άργησαν να κατακτήσουν τον κόσμο της μόδας και να κάνουν την εμφάνισή τους στις πασαρέλες των μεγαλύτερων οίκων. Φορέθηκαν από τους skinheads και τους πανκ ενώ μέχρι και σήμερα βρίσκονται στις πρώτες επιλογές των νέων, αλλά και διάσημων ηθοποιών (Ρόμπερτ Πάτινσον και η Τζέσικα Άλμπα).

Μάλιστα, η επιτυχία που απολαμβάνει η εταιρεία, οδήγησε τους τωρινούς ιδιοκτήτες της (την Permiera) να ολοκληρώσουν ένα ιδιαίτερα πετυχημένο IPO (εισαγωγή) στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου πριν από λίγο διάστημα. Σήμερα, η εταιρεία πουλά σήμερα περισσότερα από 11 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια ετησίως σε πάνω από 60 χώρες ενώ τα ετήσια έσοδά της έκλεισαν σε πάνω από 900 εκατ. δολάρια τον Μάρτιο του 2020. Ο κ. Economides θεωρεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για την πορεία της οικονομίας στην μετά Covid-19 εποχή πως εταιρείες τέτοιου βεληνεκούς συνεχίζουν παρά τη πανδημία να υλοποιούν τον επενδυτικό σχεδιασμό τους, επισημαίνοντας πως διαμορφώνεται ένα θετικό πλαίσιο για την ανάκαμψη.

Dr. Martens: Στο χρηματιστήριο του Λονδίνου οι γνωστές μπότες – Η εταιρεία συγκέντρωσε κεφάλαια 1,8 δισ. δολάρια