Με κύριο «όπλο» τις παραχωρήσεις και την κατασκευή στη δεύτερη θέση ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ και στο Α΄εξάμηνο του 2024 καταγράφοντας σημαντική άνοδο σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εισηγμένης για το πρώτο μισό του 2024 η λειτουργική συνεχιζόμενη κερδοφορία ανήλθε στα 269,1 εκατ. € με την αύξηση σε ετήσια βάση να ανέρχεται στο 7,5% και τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν στο 1,5 δισ. €.

1

Το ενδιαφέρον στα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν είναι οι προβλέψεις του ομίλου. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών λόγω της σταδιακής ενσωμάτωσης διαφόρων έργων του χαρτοφυλακίου που ολοκληρώνονται (έναρξη παραχώρησης Αττικής Οδού και Εγνατίας Οδού, Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή).

Αλλά και οι νέοι διαγωνισμοί σε Ελλάδα και Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι στο μικροσκόπιο του ομίλου ο οποίος εκτιμά πως εντός των επόμενων 18-24 μηνών νέα έργα παραχωρήσεων/ΣΔΙΤ συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού ύψους 8- 10 δισ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθούν στην Ελλάδα.

Κι ευελπιστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να κυριαρχήσει και στους διαγωνισμούς που θα βγουν, εξαιτίας της καθετοποίησης που έχει και της δυνατότητάς του να ελέγχει κάθε στάδιο ρίσκου του έργου.

Καταλυτικό ρόλο στην πορεία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαδραμάτισε η συμφωνία για την πώληση της συμμετοχής της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στη MASDAR, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη Ιουνίου. Με αυτήν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσέθεσε στα ταμεία της 800 εκατ. €.

Αξίζει να αναφερθεί ότι με την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου θα αυξηθούν κατά € 864 εκατ. € και θα αφαιρεθούν από τον ισολογισμό δανειακές υποχρεώσεις σχετιζόμενες με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ύψους € 1,1 δισ..

Στις άλλες σημαντικές εξελίξεις παραμένει η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού με την αξία των συναλλαγών να ξεπερνά τα 5 δισ. €.

Επίσης σε επίπεδο ωρίμανσης βρίσκεται η  μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή που αναπτύσσεται από κοινού με τη Motor Oil στην Κομοτηνή, το Αεροδρόμιο στο Καστέλι βρίσκεται στο 36%, το Καζίνο στο Ελληνικό βρίσκεται στις προκαταρκτικές εργασίες και η εισηγμένη είναι ανάδοχος για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Πρωταγωνιστής οι παραχωρήσεις – Η πορεία των υπόλοιπων δραστηριοτήτων

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη συμμετοχή στα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ Εξαμήνου τον διαδραμάτισαν οι παραχωρήσεις. Αυτό συνέβη καθώς υπήρξε αύξηση εσόδων λόγω των αυξημένων διελεύσεων σε Νέα Οδό και Κεντρική Οδό.

Σημειώνεται ότι τα έσοδα από τις παραχωρήσεις ανήλθαν στα 129,4 εκατ. € έναντι 103,4 εκατ. € σε ετήσια βάση και τα προσαρμοσμένα EBITDA στα 77,8 εκατ. € έναντι 73,6 εκατ. €.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατασκευή με έσοδα 577,8 εκατ. € έναντι 636,3 εκατ. € για την ίδια περίοδο το 2023 και EBITDA 60,3 εκατ. € έναντι 52,6 εκατ. € σε ετήσια βάση.

Στην ενέργεια τα έσοδα από τις πωλήσεις ανήλθαν στα 688,2 εκατ. € έναντι 797,2 εκατ. € σε σχέση με το Α΄ Εξάμηνο του 2023, και η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 46,9 εκατ. € έναντι 62,9 εκατ. €.

Στις ΑΠΕ, οι οποίες πωλήθηκαν στη MASDAR, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 150,4 εκατ. € ενώ το 2023 διαμορφώθηκαν στα 103,4 εκατ. € σε συνέχεια της λειτουργίας νέων αιολικών πάρκων και των ευνοϊκότερων ανεμολογικών συνθηκών, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν από τα 71,5 εκατ. € στα 96,9 εκατ. €.

Διαβάστε επίσης:

Σωκράτης Κόκκαλης: Όλο το σχέδιο για την Ευρώπη Holdings και οι όροι συγχώνευσης Κ.Λ.Μ. – Intracom Properties

Ποιοι εφοπλιστές «σαρώνουν» στο Χρηματιστήριο: Τα κέρδη για Φράγκου, Μαρινάκη, Βαφειά, Προκοπίου, Αλαφούζο, Τσάκο

Εθνική Τράπεζα: €1 δισ. έξτρα σε τουριστικά έσοδα από την επίσημη καταγραφή για το 2024