ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανέφερε ότι οι παραχωρήσεις αποκτούν μία πολύ μεγάλη διάσταση εντός του Ομίλου και σαν δραστηριότητα αλλά και ως επενδυμένα κεφάλαια και πρόσθεσε ότι υπάρχουν διάφορες σκέψεις και μελέτες, που θα χρειαστεί αρκετός καιρός για να ολοκληρωθούν. Αυτές αφορούν το πως θα μπορούσε να γίνει καλύτερη χρηματοοικονομική εκμετάλλευση των παραχωρήσεων. Εν ολίγοις, όπως συνέχισε, πρόκειται για ένα Financial Engineering έτσι ώστε να είναι οι παραχωρήσεις κάτι συμφέρον για την εταιρεία και τους μετόχους, αλλά και για την οικονομική της ευρωστία.
Κατέληξε ότι δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο καθώς δεν έχει επιλεγεί κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πέντε σχέδια που θα μπορούσε να ακολουθήσει κανείς, αλλά δεν υπάρχει κάποια απόφαση έστω και σε προκαταρκτικό επίπεδο.
Σχετικά με τα σχέδια αυτά πηγές της εταιρείες ανέφεραν στο περιθώριο της ΓΣ ότι -χωρίς να υπάρχει κάποια ειλημμένη απόφαση- αυτά που εξετάζονται είναι η έκδοση ομολογιακού δανείου, η είσοδος του τομέα των παραχωρήσεων ως spin off στο Χρηματιστήριο, και η πώληση μεριδίων από τις παραχωρήσεις σε μεγάλα Fund υποδομών.
Μία άλλη λύση, η οποία θα μπορούσε να εξεταστεί ειδικά για την Αττική Οδό, είναι η είσοδος στο σχήμα της παραχώρησης κάποιου από τους ενδιαφερομένους που είχαν υποβάλει προσφορά για τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Μάλιστα, όπως πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές, όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν έρθει σε επαφή με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προκειμένου να συμμετέχουν στην κερδοφόρα παραχώρηση. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο που μας πέρασε είχαν υποβληθεί έξι προσφορές και εκτός από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είχε δώσει την καλύτερη προσφορά, τον οδικό άξονα διεκδικούσαν επίσης οι κοινοπραξίες Mytilineos-Vinci, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ-Meridiam, Intrakat-Brisa-Rubicone, Fincop (Όμιλος Κοπελούζου)-Macquarie, καθώς και η ισπανική ABERTIS.
Πότε υπογράφεται η Εγνατία – Που βρίσκονται οι διαγωνισμοί για Αττική Οδό και ΒΟΑΚ
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Περιστέρης ο Όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έχει συμπράξει με τη γαλλική Egis και έχει επικρατήσει στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό από το καλοκαίρι του 2021 έχει κλείσει κάθε εκκρεμότητα όσον αφορά τη δική του πλευρά. Επιπλέον, εκτίμησε ότι η υπογραφή είναι θέμα εβδομάδων.
Το μόνο που απομένει είναι κάνει το ίδιο και η πολιτεία ώστε να υπογραφεί η σχετική σύμβαση, ενώ τόνισε ότι για την έναρξη της παραχώρησης θα πρέπει να ολοκληρωθούν και άλλες διαδικασίες.
Οι δύο βασικές εκκρεμότητες είναι να εκδοθεί η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων υποδομών και οικονομικών για την αύξηση των διοδίων (σ.σ. Το κόστος των διοδίων στον οδικό άξονα θα αυξηθεί από τα 0,03€/χλμ στα 0,05€/χλμ), ενώ θα πρέπει να αδειοδοτηθούν και οι σήραγγες από την αρμόδια αρχή.
Επίσης, όπως πρόσθεσαν πηγές της εταιρείας, το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis θα πρέπει να παραλάβει από το ΤΑΙΠΕΔ το φάκελο της Εγνατίας Οδού στον οποίο καταγράφεται χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο το έργο. Επιπλέον, πρόσθεσαν, ότι πρέπει να λυθεί το ζήτημα των καρτών απεριόριστων διαδρομών που έχουν δοθεί σε αρκετούς οδηγούς και ότι δεν πρόκειται για μία εύκολη διαδικασία καθώς πρέπει να υπάρξει επαφή με αρκετούς Περιφερειάρχες.
Σχετικά με την Αττική Οδό, ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι ο Όμιλος έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής και η διαδικασία προχωρά κανονικά ενώ εκτίμησε ότι η σχετική σύμβαση θα υπογραφεί νωρίτερα σε σχέση με άλλες οδικές παραχωρήσεις καθώς ο οδικός άξονας είναι ήδη σε λειτουργία.
Όσον αφορά την προσφυγή της κοινοπραξίας Mytilineos-Vinci στο ΣτΕ ανέφερε ότι δεν έχει ήδη εκδικαστεί και έχει προηγηθεί ήδη η ομόφωνη απόρριψή της από την ΕΑΔΗΣΥ. Πρόσθεσε ότι η διαδικασία για την ανάδειξη του Ομίλου ως προτιμητέου επενδυτή προχωρά χωρίς εμπόδια και στην παρούσα φάση προσκομίζονται τα απαραίτητα χρηματοοικονομικά έγγραφα για την πληρωμή του τιμήματος στο ΤΑΙΠΕΔ. Ανέφερε, επίσης, ότι πρόκειται για μία καθαρή υπόθεση, με σαφές αποτέλεσμα και η διαδικασία που ακολούθησε το ΤΑΙΠΕΔ είναι διαφανής, ενώ εκτίμησε ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα με το ΣτΕ.
Η τελευταία μεγάλη παραχώρηση στην οποία πρωταγωνιστεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο μήκους 157,5 χλμ του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο οποίο όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης, η εταιρεία φέρεται να έχει υποβάλει τη καλύτερη προσφορά και αναμένεται το σχετικό πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης του υπουργείου υποδομών και μεταφορών.
Διαβάστε επίσης
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Εγκρίθηκε το νέο πρόγραμμα αγοράς ίδιων μετοχών – Οι αποφάσεις της ΕΓΣ
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: «Πράσινο φως» από τους μετόχους για το placement και το νέο buyback
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έως 40€ ανά μετοχή το Buy Back για τα επόμενα δύο χρόνια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας
- Τα 4+1 νέα «υπερόπλα» της ΑΑΔΕ για την φοροδιαφυγή το 2025 – Έρχεται η ειδική ομάδα «ΔΕΟΣ» για τις μεγάλες υποθέσεις
- Καιρός: Συννεφιασμένος με λίγες βροχές – Χωρίς αξιόλογες μεταβολές η θερμοκρασία
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο