Στο ανώτατο δικαστήριο των ΗΠΑ έχει προσφύγει ελληνική ναυτιλιακή συμφερόντων της οικογένεια Παππαδάκη προκειμένου να διαπιστώσει κατά πόσο η αμερικανική ακτοφυλακή (USCG) ενεργούσε νόμιμα όταν της ζήτησε εγγύηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να απελευθερώσει φόρτηγο πλοίο του στόλου της, το 2013.

Οι δικηγόροι που εκπροσωπούν την Angelex, μια θυγατρική της Kassian Maritime που ανήκει στην οικογένεια Παππαδάκη, υπέβαλαν αίτηση στο δικαστήριο στα τέλη Ιανουαρίου, για μια υπόθεση που αφορά το χωρητικότητας 73.500- dwt πλοίο Antonis G Pappadakis (κατασκευής 1995).

“Δεν διαφωνούμε με τα γεγονότα αλλά ζητάμε να μάθουμε πως τα δικαστήρια ερμηνεύουν αυτή την νομοθεσία”, επισήμανε ο Briton Sparkman, δικηγόρος της Kassian.

Το ζήτημα είναι η ερμηνεία του νόμου, η οποία δίνει το δικαίωμα σε ένα πλοία που κρατείται αδικαιολόγητα από την κυβέρνηση να ζητήσει αποζημίωση.

Η υπόθεση

Το πλοίο Antonis G Pappadakis, που πλέον ονομάζεται Electronica, κρατήθηκε στο λιμάνι του Norfolk, στη Βιρτζίνια, τον Απρίλιο του 2013, όταν ο καπετάνιος του, η Kassian Maritime και η Angelex κατηγορήθηκαν για παράνομη απόρριψη σεντινόνερων. Η κυβέρνηση ζήτησε 2,5 εκατομμύρια δολάρια ως εγγύηση για την απελευθέρωση του πλοίου.

Και οι τρεις αθωώθηκαν στο δικαστήριο, ωστόσο το πλοίο παρέμεινε στο λιμάνι σχεδόν έξι μήνες με αποτέλεσμα η Angelex να χάσει, όπως ισχυρίζεται κεφάλαια 4,2 εκατ. δολαρίων.

Το 2015, η εταιρεία ζήτησε αποζημίωση, αλλά το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Ανατολικής Περιφέρειας της Βιρτζίνια και το εφετείο της Ουάσιγκτον απέρριψαν το αίτημα.

Στην αναφορά, η Angelex δήλωσε ότι παρέδωσε μια σειρά οικονομικών εγγράφων που δείχνουν την αδυναμία της να πληρώσει την εγγύηση των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Περαιτέρω, οι δικηγόροι της Angelex ισχυρίστηκαν ότι η USCG αρχικά συμφώνησε σε εγγύηση ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων, αλλά αργότερα την ακύρωσαν χωρίς εξηγήσεις.

Ετησίως, χιλιάδες υποθέσεις υποβάλλονται ενώπιον του ανώτατου δικαστηρίου, αλλά οι εννέα δικαστές του συμφωνούν να ακούσουν μερικές από αυτές.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ αρνήθηκε να σχολιάσει το αίτημα της ναυτιλιακής, αλλά οι κυβερνητικοί δικηγόροι υπερασπίστηκαν τις ενέργειες της USCG ως αιτιολογημένες.

Το δικαστήριο θα αποφασίσει εάν θα επανεξετάσει την υπόθεση μέχρι τις 6 Μαρτίου. Έχει το δικαίωμα παράτασης 30 ημερών, την οποία ο Sparkman αναμένει ότι θα ασκήσουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Αλλαγή ονόματος και P&I Club για ελληνική ναυτιλιακή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Α. Χατζηγιάννης: Στοχευμένες κινήσεις στην αγορά των containerships από την CSL

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Ελληνική ναυτιλιακή αφήνει τα νεότευκτα και στρέφεται στα μεταχειρισμένα