Πολύτιμα έργα τέχνης βγάζει στο “σφυρί” ο κάποτε πλουσιότερος άνδρας της Αμερικής, και κύριος μέτοχος της Revlon, Ρόναλντ Πέρελμαν, προκειμένου να συγκεντρώσει 1 δισ. δολάρια, την ώρα που συνεχίζεται η πίεση από τους πιστωτές της εταιρείας για αποπληρωμή των χρεών της.

Σημειώνεται ότι ο Πέλερμαν υπήρξε κάτοχος του 87% της Revlon, η οποία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης το 2022. Ωστόσο, οι πιστωτές της Revlon ανέλαβαν την ιδιοκτησία της εταιρείας με αντάλλαγμα τη συμφωνία για μείωση του χρέους, εξαλείφοντας την αξία των υφιστάμενων μετόχων.

Διάσημοι καλλιτέχνες

Καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, όπως οι Cy Twombly, Ed Ruscha, Andy Warhol, Jackson Pollock, Alberto Giacometti, Roy Lichtenstein, Pablo Picasso και Jean-Michel Basquiat. βρίσκονται ανάμεσα στη λίστα με τα έργα τέχνης που έφυγαν από τα χέρια του Πέρελμαν, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, τα οποία επικαλείται το Bloomberg.

Γεγονός είναι ότι ο 81χρονος δισεκατομμυριούχος επενδυτής – ο οποίος κάποτε διαφημιζόταν ως ο πλουσιότερος άνθρωπος της Αμερικής – πουλά έργα τέχνης αξίας τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που δημοσιοποιείται ο κατάλογος και των 71 συγκεκριμένων έργων.

Η λίστα με τα τεράστιας αξίας έργα τέχνης είναι η εξής: 

Από τις πωλήσεις συγκεντρώθηκαν 963 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ2020 έως 2022, παρόλο που ελάχιστα από αυτά χρήματα έφτασαν τελικά στον Πέρελμαν, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει 910 εκατομμύρια δολάρια στους πιστωτές του.

Επιπλέον, ο δισεκατομμυριούχος βρέθηκε εκτός της λίστας του Bloomberg με τους 500 πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, καθώς η καθαρή περιουσία του από 19 δισεκατομμύρια δολάρια το 2018, έκανε βουτιά στα 4,2 δισ. δολάρια μέσα σε δύο χρόνια.

Τα έργα τέχνης, ξεκίνησαν να μπαίνουν στην αγορά προς πώληση όταν η μετοχή της εταιρείας καλλυντικών Revlon, την οποία εξαγόρασε για 1,74 δισεκατομμύρια δολάρια το 1985, έχασε περισσότερο από το μισό της αξίας της, “χτυπημένη” από την πανδημία Covid-19, η οποία κατέστρεψε τις αγορές στις αρχές του 2020.

Ο Πέλερμαν χρησιμοποιούσε τις μετοχές του ως εγγύηση σε έναν από τους δανειστές του, τη Deutsche Bank, η οποία δάνειζε και για τα έργα τέχνης του Πέρελμαν, ενώ κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων επέτρεψε την αφαίρεση ενός πίνακα του Ed Ruscha, το Box Smashed Flat, με την αιτιολογία ότι θα έπρεπε να εξεταστεί για πιθανή ζημιά από πυρκαγιά σε ένα κτήμα του Πέλερμαν στα Hamptons 18 μήνες νωρίτερα.

“Όλα προς πώληση”

Η εταιρεία χαρτοφυλακίου του Πέρελμαν, MacAndrews & Forbes, θα εξετάσει το ενδεχόμενο να υποβάλει αίτηση ασφαλιστικών αξιώσεων, καθώς πιστεύει ότι τα έσοδα που θα προκύψουν θα μπορούσαν να ανέλθουν στα 30-50 εκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 3-5 φορές πιο ψηλά από την εκτιμημένη αξία των έργων.

Πολλά από τα κομμάτια που πούλησε ο Πέρελμαν δημοπρατήθηκαν από τον οίκο Sotheby’s, ενώ άλλα αποτέλεσαν αντικείμενα ιδιωτικών συναλλαγών.

Τουλάχιστον δύο από αυτά αποκτήθηκαν από τον ιδρυτή της Citadel, Ken Griffin, ο οποίος αγόρασε τα Letter About Rocks #2 και River 4 του Brice Marden για 30 εκατομμύρια δολάρια και 9,5 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα.

Ο Γκρίφιν βρέθηκε στο αρχοντικό του Πέρελμαν στο Μανχάταν καθώς και στο σπίτι του στα Χάμπτονς.

«Είδα πολλά έργα τέχνη. Η αίσθησή μου ήταν ότι σχεδόν όλα ήταν προς πώληση», δήλωσε ο ίδιος σε μια συνέντευξη.

«Υπήρχαν φήμες ότι ο Ρον αντιμετώπιζε οικονομικές προκλήσεις», συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται ότι ο Πέρελμαν το 2020, είχε βγάλει προς πώληση και το ιδιωτικό του τζετ, ένα Gulfstream 650, καθώς και το γιοτ του μήκους 257 ποδών, πυροδοτώντας τις φήμες για “ξεπούλημα” των περιουσιακών του στοιχείων λόγω χρεών.

Διαβάστε επίσης: 

Louis Vuitton: Οι θρύλοι του τένις Federer και Nadal πρωταγωνιστές στην καμπάνια «Core Values»

Στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ το Mini John Cooper Works! (video)

Έφη Γιατίλη – Βακάκη: «Για να δείξουμε την τέχνη», μάς εξήγησε