• Business

    Περ. Θανόπουλος στο mononews: Είμαστε δυνατοί και δεν σκοπεύουμε να πουλήσουμε την αλυσίδα σούπερ μάρκετ

    • Άννα Διανά
    Περικλής Θανόπουλος

    Περικλής Θανόπουλος, πηγή YouTube (Super Market Thanopoulos)


    Είναι η μακροβιότερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα μετρώντας 145 χρόνια ζωής. Είναι περιορισμένης τοπικής εμβέλειας, με μόλις τρία καταστήματα, ωστόσο η εμπορική φήμη της είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερη από το οικονομικό της αποτύπωμα στην εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Η Δ. Θανόπουλος, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται η τέταρτη γενιά επιχειρηματιών, τα αδέλφια Περικλής και Τέλης Θανόπουλος, με τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ στα βόρεια προάστεια της Αττικής έχει χτίσει ένα συγκεκριμένο προφίλ, εστιάζοντας όχι μόνο στα προϊόντα ευρεία κατανάλωσης αλλά και σε προϊόντα που βρίσκει κανείς σε εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen.

    Παράλληλα, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, η οικογενειακή αλυσίδα δεν έχει μπει στη λογική οριζόντιας επέκτασης ή στη στρατηγική εξαγορών ή συνεργασιών για την ανάπτυξή της.

    Μέσα σε ένα περιβάλλον έντονης κινητικότητας με τις εξαγορές μικρότερων αλυσίδων τοπικής εμβέλειας να αποτελούν πρόσφορο μέσο για την ανάπτυξη των μεγάλων του λιανεμπορίου τροφίμων , η Δ. Θανόπουλος θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί μια από τις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις για εξαγορά. Μια εταιρεία με καλή φήμη και πελατειακό κοινό κυρίως (αλλά όχι μόνο) upper class, με τζίρους πέριξ των 52 εκατ. ευρώ από τρία μόλις καταστήματα και χωρίς καθόλου δανεισμό.  Ωστόσο αυτή η… πολύφερνη νύφη δεν έχει υποψήφιους μνηστήρες, καθώς είναι κοινός τόπος στην αγορά, όπου όλοι μιλάνε με όλους για το ενδεχόμενο εξαγορών ή συνεργασιών, ότι «η Θανόπουλος δεν πωλείται».

    Ενδεχόμενη επέκταση, εκτός βορείων προαστίων

    «Δεν μας προσεγγίζουν, πολύ παλιά είχαν προσπαθήσει κάποιοι από τον χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων. Ξέρουν ότι εμείς δεν πουλάμε» διευκρινίζει μιλώντας στο mononews.gr o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Περικλής Θανόπουλος. Και συνεχίζει: «Δεν έχουμε μπει ποτέ σε τέτοια κουβέντα. Εφόσον έχουμε μια υγιή εταιρεία, κερδοφόρα, με ευχαριστημένους πελάτες και την ίδια ώρα παίρνουμε χαρά από τη δουλειά μας δεν έχουμε κανέναν λόγο να μπούμε σε τέτοια κουβέντα».

    Ο κ. Θανόπουλος, απαντώντας στο ερώτημα αν η επέκταση είναι στα σχέδια της εταιρείας τονίζει «δεν το ψάχνουμε ιδιαίτερα, είμαστε περιορισμένης τοπικής εμβέλειας. Αν κάναμε επέκταση με τέταρτο κατάστημα αυτό θα γινόταν εκτός βορείων προαστίων όπου η παρουσία μας είναι ισχυρή και καλύπτει ένα μεγάλο γεωγραφικό εύρος. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι στον σχεδιασμό  μας αλλά δεν μπορώ να αποκλείσουμε τι θα κάνουμε στο μέλλον».

    Γιατί μας έχει βγει η φήμη ότι είμαστε ακριβοί

    Άλλη μια ιδιαιτερότητα της Θανόπουλος είναι ότι στα περισσότερα από 18.000 προϊόντα της δεν υπάρχουν private label.

    «Έχουμε μια άλλη φιλοσοφία που ταιριάζει με το προφίλ της Δ. Θανόπουλος.  Σε συνεργασία με παραγωγούς που έχουν δικές τους μάρκες και οι οποίες δεν είναι ευρύτερα γνωστές έχουμε μια κατηγορία προϊόντων τα low price επισημαίνει ο κ. Θανόπουλος.

    «Αν δουν οι καταναλωτές ένα προς ένα τα είδη που έχουν ψωνίσει θα δουν ότι έχουμε τις ίδιες τιμές για παράδειγμα με τον Σκλαβενίτη. Δεν υπερβάλλω αλλά έχουμε πολύ καλές τιμές», σχολιάζει ο επικεφαλής της εταιρείας.

    «Η διαφορά είναι ότι θα αγοράσει από εμάς κάποια πράγματα που είναι ακριβά, θα πέσει πάνω τους και δεν θα μπορεί να κρατηθεί με αποτέλεσμα να ανεβάσει το σύνολο του καλαθιού. Ετσι μας βγαίνει λίγο η φήμη ότι είμαστε ακριβοί ενώ στην πραγματικότητα επί ίσοις όροις δεν είμαστε. Οι τιμές που βάζουμε έχουν να κάνουν άμεσα με τον ανταγωνισμό. Οπότε ακόμη και όταν αγοράζουμε ένα προϊόν ακριβότερα απ΄ ό,τι το αγοράζαμε μπορεί να αναγκαστούμε να το πουλάμε με την παλιά τιμή μέχρι η αγορά να φέρει τις τιμές εκεί που είναι, στο καινούργιο επίπεδο» εξηγεί.

    Ακριβό σπορ για τα σούπερ μάρκετ οι online πωλήσεις

    Η εταιρεία των βορείων προαστίων έχει και κάτι άλλο που τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό. Έχει ένα πολύ δυνατό e-shop με τον τζίρο του να αποτελεί το 16% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, όταν στους μεγάλους παίκτες τα ποσοστά είναι μονοψήφια.

    Αυτό που έχει κοινό με τα άλλα σούπερ μάρκετ είναι ότι μπαίνει μέσα από τις online πωλήσεις. Είναι γνωστό ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στον χώρο των τροφίμων είναι ένα ακριβό σπορ για τους λιανέμπορους. O πρώτος που είχε κάνει λόγο για τις ζημιές που καταγράφουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ από τα e-shop τους ήταν ο επικεφαλής του ομίλου Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης σχεδόν πριν δύο χρόνια από το βήμα συνεδρίου,  τοποθέτηση στην οποία συμφώνησαν τόσο ο Γιάννης Μασούτης όσο και ο τότε επικεφαλής της AB Βασιλόπουλος.

    Και παραμένει μια δραστηριότητα στην οποία επενδύουν όλο και περισσότερο καθώς ο τζίρος κινείται με ανοδικούς ρυθμούς (+5% το 2022, Convert Group).

    «Όποιος λέει ότι δεν μπαίνει μέσα από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις λέει ψέματα» σημειώνει ο επικεφαλής της Θανόπουλος και συμπληρώνει:  Από τη στιγμή που δίνεις τη δυνατότητα στον πελάτη να σου παραγγείλει, να τα μαζέψεις και να τα παραδόσεις, όλο αυτό το σέρβις είναι πολύ κοστοβόρο. Και μπορεί ο κόσμος να νομίζει ότι το delivery κοστίζει αλλά το picking είναι το πιο ακριβό. Συνδυαστικά και τα δύο δημιουργούν ένα υψηλό κόστος, το οποίο, στα περιθώρια με τα οποία λειτουργούν τα σούπερ μάρκετ δεν μπορεί να το αφομοιώσεις.  Αναγκαστικά μπαίνεις μέσα και καλύπτεις τις ζημιές από τον τζίρο του φυσικού καταστήματος».

    Δύσκολη υπόθεση η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού

    Στη Δ. Θανόπουλος απασχολούνται σήμερα 390 εργαζόμενοι. Με τις αμοιβές να κινούνται πάνω τον κατώτατο μισθό, όπως συμβαίνει σε αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ προξενεί εντύπωση ο προβληματισμός που εκφράζει ο κ. Θανόπουλος.

    «Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις και φυσικά και εμείς είναι η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού ικανού να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων».

    Προσπαθούμε, όπως λέει, να έχουμε ευχαριστημένο το προσωπικό με καλύτερους μισθούς και παροχές ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε την άνοδο του κόστος διαβίωσης ωστόσο το πρόβλημα είναι μεγάλο. Και θα πρέπει να λυθεί σε κεντρικό επίπεδο.

    Διαβάστε επίσης

    Σκλαβενίτης: Οι 11+1 εξαγορές στην ιστορία της

    Πώς χτίζουν τζίρο από τα μπακάλικα οι μεγάλοι του οργανωμένου λιανεμπορίου



    ΣΧΟΛΙΑ