ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σε συνέχεια του από 21.6.2024 δελτίο τύπου των Διοικήσεων των ΟΣΕ και Hellenic Train περί δήθεν συκοφάντησης του σιδηροδρομικού τομέα από τις συνεχείς και επανειλημμένες επισημάνσεις του Σωματείου μας, σχετικά με τα σοβαρά κενά ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρόμου, με έκπληξη διαπιστώνουμε ότι επιχειρείται έτι μια φορά, αυτή τη φορά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η δημιουργία προσκομμάτων στην ελεύθερη ανάπτυξη της συνδικαλιστικής δραστηριότητας του Σωματείου μας, αλλά και τον συνεχή αγώνα του για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών με το από 25.06.2024 Δελτίο Τύπου προβαίνει ουσιαστικά σε πολιτική δίωξη του Σωματείου μας, βάλλοντας επί προσωπικού κατά του Προέδρου της διότι δήθεν αποτελεί “το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών.”.
Ας υπενθυμίσουμε στο Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών ότι η ΠΕΠΕ αποτελεί πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση μηχανοδηγών του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα εργασιακά συμφέροντα των οποίων και είναι προορισμένη να προασπίζεται.
Η εργασιακή σχέση των μελών του σωματείου ατομικά, που ενίοτε διατελούν πρόεδροι ή απαρτίζουν την διοίκηση του σωματείου, δεν ταυτίζεται με το σωματείο συνολικά ούτε με τους σκοπούς και την συνδικαλιστική δράση που αυτό επιδιώκει και εξυπηρετεί.
Η διασφάλιση της ασφάλειας και την ανάδειξη των δυσλειτουργιών, όποτε αυτές υφίστανται, του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί βασικό καθήκον. Η συνδικαλιστική δράση αυτή, αποτελεί υποχρέωση του σωματείου μας, τόσο έναντι των μελών του, όσο και των επιβαινόντων των αμαξοστοιχιών.
Η εκ μέρους του Σωματείου, δημόσια ανάδειξη και εξαγγελία αυτών των ζητημάτων ασφαλείας του σιδηροδρόμου, δεν αποτελεί υπό οποιαδήποτε εκδοχή πράξη δυσφήμισης του σιδηροδρόμου,αλλά αντιθέτως εντάσσεται στο πλαίσιο της συνδικαλιστικής του δράσης και ουδεμία σχέση έχει με την εργασιακή σχέση των κατ’ ιδίαν μελών του με την εκάστοτε σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία και απασχολούνται.
Δεδομένων των ανωτέρω, με πραγματική λύπη διαπιστώνουμε ότι το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών καλεί τη HellenicTrain “να πράξει τα δέοντα, άμεσα” κατά του Προέδρου του Σωματείου, προφασιζόμενο την ατομική και συλλογική ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου.
Σε τι πράξεις καλεί, όμως, πραγματικά το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών την Διοίκηση της Hellenic Train για το εν λόγω περιστατικό, που αφορούσε ολίσθηση και υπέρβαση λίγων μέτρων ενός σηματοδότη, κατά την πέδηση αμαξοστοιχίας από έναν εργαζόμενο μηχανοδηγό;
Η οποία και διαπιστώθηκε χάριν στο σύστημα τηλεδιοίκησης, που ακόμα και σήμερα, σε μεγάλα κομμάτια του δικτύου δεν λειτουργεί, ενώ διαπιστωμένα θα είχε αποσοβήσει το δυστύχημα των Τεμπών;
Και γιατί δεν αναφέρεται ότι και ο εν λόγω μηχανοδηγός αλλά και όλοι οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train αναγκάζονται -κατόπιν εντολών Hellenic Train και ΟΣΕ- καθημερινά να περάσουν δεκάδες κόκκινους σηματοδότες σε διαδρομές, συνολικά, έως και 200 χλμ,καθότι αυτοί δεν λειτουργούν;
Την στιγμή μάλιστα που η διαδικασία της πειθαρχικής διερεύνησης του επικαλούμενου σιδηροδρομικού συμβάντος έχει ήδη ολοκληρωθεί; Καθίσταται προφανές ότι με το εν λόγω Δελτίο Τύπου η πολιτική ηγεσία αδράττει όλως αντισυνδικαλιστικώς την ευκαιρία να βάλει κατά της ελεύθερης συνδικαλιστικής δράσης του Σωματείου μας, αλλά και των κατ’ ιδίαν μελών της.
Τονίζουμε ότι το Σωματείο μας έχει διαχρονικά επιδείξει μία ακέραια στάση απόλυτης υπευθυνότητας απέναντι στα μέλη της, τους χρήστες του σιδηροδρόμου, αλλά και του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας, προειδοποιώντας επανειλημμένως την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών για πάσης φύσεως ελλείψεις και βλάβες του σιδηροδρομικού δικτύου.
Αντί λοιπόν το Υπουργείο να επιληφθεί των πραγματικών προβλημάτων, που επανειλημμένα έχουμε επισημάνει και τα οποία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους τόσο για τους εργαζόμενους μηχανοδηγούς, όσο και τους επιβαίνοντες των συρμών, επιλέγει όλως παρελκυστικώς και με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων να ασχοληθεί με ζητήματα επικοινωνιακού χαρακτήρα, τα οποία στην πραγματικότητα δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων του.
Επαναλαμβάνουμε ότι οι μηχανοδηγοί δεν εκφοβιζόμαστε ούτε με μετατάξεις ούτε με απολύσεις! Δεν πρόκειται να σιωπήσουμε. Η δουλειά μας είναι η ζωή μας.
Το τίμημα της έλλειψης ασφάλειας έχει καταβληθεί με την απώλεια των ζωών των μελών του Σωματείου μας. Δυσφήμηση αποτελούν, λοιπόν, τα ίδια τα κακώς κείμενα ως προς την ασφάλεια και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου και όχι η επισήμανσή τους, ενώ η απόκρυψη της πραγματικότητας θα συνιστούσε ποινικό αδίκημα.
Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια φίμωσης του Σωματείου μέσω της πολιτικής δίωξης και στοχοποίησης των κατ’ ιδίαν μελών του είτε από ιδιωτικούς, είτε από πολιτικούς φορείς.
Το Σωματείο μας ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ τον αγώνα για ασφάλεια στην εργασία και στις μεταφορές, αλλά και για απόδοση δικαιοσύνης για τους αδικοχαμένους συναδέλφους μας και για όλα τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Διαβάστε επίσης:
Legendary Food: Το «Europa Experience» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έρχεται στη Στοά Αρσακείου
BCA: Ακαδημαϊκές συνεργασίες που ξεχωρίζουν