ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Pepco Group σχεδιάζει να πουλήσει την προβληματική βρετανική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων Poundland και να εστιάσει εκ νέου στην πιο κερδοφόρα μάρκα ένδυσης και γενικών εμπορευμάτων Pepco, σε μια προσπάθεια να δώσει ώθηση στις επιδόσεις της.
Η εισηγμένη στη Βαρσοβία εταιρεία λιανικής πώλησης προϊόντων χαμηλού κόστους, αποκάλυψε την πρόταση διαχωρισμού της εταιρείας και ένα σχέδιο επαναγοράς μετοχών ύψους 200 εκατ. ευρώ (216 εκατ. δολάρια) πριν από την Capital Markets Day στο Λονδίνο την Πέμπτη.
Η μετοχή της Pepco σημείωσε άνοδο έως και 11% όταν έγινε γνωστή η είδηση. Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 5,9% τους τελευταίους 12 μήνες μέχρι το κλείσιμο της Τετάρτης, σε σύγκριση με τα κέρδη 9,3% του δείκτη WIG20 – με τις 20 μεγαλύτερες εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας.
Ο εισηγμένος στη Βαρσοβία όμιλος Pepco Group ιδρύθηκε το 2015 και αποτελείται από δύο κύρια εμπορικά σήματα, την Pepco και την Poundland, η οποία εμπορεύεται επίσης διεθνώς με το εμπορικό σήμα Dealz.
Κύριος μέτοχός της είναι η Ibex Retail Investments Europe Ltd., η οποία κατέχει ποσοστό 72% και εκπροσωπεί πιστωτές του προηγούμενου ιδιοκτήτη της Pepco – της πληγείσας από σκάνδαλο νοτιοαφρικανικής Steinhoff International Holdings NV.
Η Pepco δήλωσε ότι ήταν σαφές ότι οι προσπάθειες για την ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων των εμπορικών σημάτων Pepco, Poundland και Dealz με στόχο την επίτευξη πλεονεκτημάτων κλίμακας και αποδοτικότητας δεν είχαν αποδώσει.
Αντιθέτως, η επιχείρηση Poundland, η οποία έκανε τζίρο 2 δισ. ευρώ (2,2 δισ. δολάρια) το 2024, αποτέλεσε «τροχοπέδη στις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, με χαμηλότερη αύξηση των εσόδων, χαμηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους, υψηλότερο κόστος λειτουργίας και, κατά συνέπεια, χαμηλότερη κερδοφορία και απόδοση του επενδεδυμένου κεφαλαίου σε σύγκριση με την Pepco».
Η απόφαση της υπουργού Οικονομικών του Ηνωμένου Βασιλείου Ρέιτσελ Ριβς να αυξήσει τους φόρους μισθοδοσίας για τις βρετανικές επιχειρήσεις -μια κίνηση που έπληξε σκληρά τον κλάδο του λιανικού εμπορίου- επιδείνωσε την κατάσταση και «θα προσθέσει περαιτέρω πίεση στη βάση κόστους της Poundland», δήλωσε η εταιρεία.
Η Poundland αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο ανταγωνισμό από κινεζικές διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein, καθώς και ανταγωνιστές από την Ανατολική Ευρώπη, όπως η πολωνική LPP SA που επεκτείνει την φθηνότερη αλυσίδα Sinsay.
«Προχωρούμε σε σαφείς στρατηγικές ενέργειες για να επικεντρωθούμε στο εμπορικό σήμα Pepco ως την ενιαία μελλοντική μας μορφή, να απομακρυνθούμε από τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και να δημιουργήσουμε μια απλούστερη επιχείρηση που θα επικεντρώνεται σε είδη ένδυσης και γενικά εμπορεύματα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους», δήλωσε ο Stephan Borchert, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Pepco.
Το brand Pepco διαθέτει σχεδόν 3.500 καταστήματα σε 19 χώρες και εξυπηρετεί περισσότερους από 30 εκατομμύρια πελάτες το μήνα. Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η στρατηγική αναθεώρηση και η προγραμματισμένη πώληση της Poundland ήταν μια θετική κίνηση.
Η Pepco δήλωσε ότι θα εξετάσει επίσης το ενδεχόμενο διαχωρισμού της discount μάρκας Dealz Poland μεσοπρόθεσμα. Ο όμιλος επανεξετάζει επίσης το μέλλον της επιχείρησης Pepco Γερμανίας και θα μετατρέψει τα καταστήματα Pepco «Plus» στην Ισπανία και την Πορτογαλία στην κλασική μορφή της Pepco.
Οι συγκρίσιμες πωλήσεις κατά τις 8 εβδομάδες έως τις 2 Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 1,5%, δήλωσε η εταιρεία, με τις πωλήσεις της Pepco και της Dealz να αντισταθμίζουν τις αδύναμες πωλήσεις της Poundland.
Διαβάστε επίσης:
ΤΕΝΕΡΓ: Αίτημα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για squeeze-out από την Masdar
Viohalco: Στα 6,6 δισ. ο τζίρος το 2024 – Μέρισμα 0,16 ευρώ ανά μετοχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Τρέχουν» επενδύσεις 1,5 δισ. για τα μεγαλύτερα Logistics Centers στην Ελλάδα
- Άρωμα Ελλάδας στα Όσκαρ, η πρώτη έκθεση της SG Gallery του ξενοδοχείου St. George Lycabettus, μια βραδιά για τα αδέσποτα και ένα κυριακάτικο brunch στο Athenee
- Σκλαβενίτης: Ανοιχτός ο δρόμος από το υπουργείο Πολιτισμού για την επένδυση στο πρώην εργοστάσιο της Πίτσος
- Ναυτιλία: Γυναίκες στα ΔΣ, άνδρες στην κορυφή – Το χάσμα παραμένει
