Οι εξαγωγές λειτούργησαν ως διέξοδος για πολλές ελληνικές επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης, εταιρείες που δεν σταμάτησαν να επενδύουν και να χαράσσουν μακροπρόθεσμη στρατηγική με στόχο την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους και την εξωστρέφεια. Κοινό τους χαρακτηριστικό ότι κέρδισαν το στοίχημα της ανάπτυξης παρά  την κρίση, ότι κινήθηκαν με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και έμφαση στην καινοτομία και ότι εμπιστεύτηκαν την Eurobankγια τις χρηματοδοτικές τους ανάγκες. Είναι οι πέντε εταιρείες που ξεχώρισε και παρουσίασε  η Eurobank στο πλαίσιο του προγράμματος Go International, με το οποίο θέλει να ενθαρρύνει την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων.

KLEEMANN

Να δώσει έμφαση στην αγορά της Κίνας αλλά και διεύρυνση της παρουσίας της στις άλλες διεθνείς αγορές στοχεύει για τα επόμενα χρόνια η διοίκηση της Kleemann που δραστηριοποιείται στην κατασκευή και εμπορία oλοκληρωμένων Συστημάτων Ανελκυστήρων από  το 1983. Η εταιρεία ολοκληρώνει το 2019 στην Κίνα επένδυση 16 εκ. ευρώ που θα αυξήσει την παραγωγική της δυναμικότητα στη χώρα και τις πωλήσεις της εκεί αλλά και συνολικά τη δυνατότητα διείσδυσής της στις αγορές της Ασίας.

Η Kleemann εξάγει  πάνω από το 90% της παραγωγής της, έχει έδρα το Κιλκίς και παράγει ολοκληρωμένες λύσεις ανελκυστήρα, ανυψωτικούς μηχανισμούς φορτίων, κυλιόμενες σκάλες  και διαδρόμους, ανυψωτικούς  μηχανισμούς για άτομα  με μειωμένη  κινητικότητα, ανυψωτικά συστήματα για χώρους parking καθώς και ανυψωτικούς μηχανισμούς για χώρους εστίασης.

Αν και το αντικείμενο της εταιρείας συνδέεται με τον κατασκευαστικό κλάδο, δεν την άγγιξε η κρίση καθώς τα προϊόντα της απευθύνονταν στις αγορές του εξωτερικού. Η  μεγάλη ανάπτυξη για τον Όμιλο Kleemann ξεκίνησε το 2011  όταν επένδυσε 5 εκ. ευρώ για να δημιουργήσει στο Κιλκίς τον πρώτο πύργο δοκιµών ανελκυστήρων στην Ελλάδα και τον τέταρτο μεγαλύτερο ιδιωτικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το πλεονέκτηµα ήταν σημαντικό για το Τµήµα Έρευνας και Ανάπτυξης για να πραγματοποιεί δοκιμές για σειρά νέων προϊόντων, όπως για ανελκυστήρες που προορίζονται για ουρανοξύστες.

Αποτελεί  μία από  τις  μεγαλύτερες εταιρίες  ανελκυστήρων στην Ευρωπαϊκή και Διεθνή αγορά, με εργοστάσια παραγωγής  σε Ελλάδα, Κίνα και Σερβία και με δύο  γραμμές συναρμολόγησης σε Ρωσία και Τουρκία. Η τοπική παρουσία του Ομίλου σε 15 χώρες (όπως Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ρουμανία, Πολωνία, Γαλλία, κλπ) συμβάλλει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση των τοπικών αγορών και των ευρύτερων περιοχών.

Η ανάπτυξη της εταιρεία ήρθε και με τη διείσδυση σε νέες µεγάλες αγορές, όπως των ΗΠΑ, της Μέσης και της Άπω Ανατολής.

Οι πωλήσεις της Kleemann και των θυγατρικών της το 2017 ανήλθαν σε 134,65 εκατ. ευρώ, έναντι 115,86 εκατ. ευρώ το 2016, αυξημένες σε ετήσια βάση κατά 16,2%.

Τα κέρδη της  διαμορφώθηκαν σε 8,81 εκατ. ευρώ, αντί κερδών 3,54 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση 149,2%. Η εταιρεία εδώ και ένα χρόνο βγήκε από το Χρηματιστήριο Αθηνών και συνεχίζει την ανάπτυξή της με ίδια και τραπεζικά κεφάλαια.

Φάρμα Κουκάκη

Κόντρα στο ρεύμα της κρίσης κινήθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια τα μεγέθη τη Φάρμας Κουκάκη που κατάφερε από πωλήσεις 11,5 εκ. ευρώ το 2008,  το  2017 να κλείσει με τζίρο 25,87 εκατ. ευρώ, υψηλότερο κατά 125% σε σύγκριση με το 2008.

Κι αυτό γιατί δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει και σχεδιάζει την ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας. Την περίοδο 2008-2017, στην καρδιά της κρίσης, η «Φάρμα Κουκάκη» πραγματοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 16,7 εκατ. ευρώ, ενώ για την πενταετία 2018-2022 προγραμματίζει νέες επενδύσεις ύψους 8,5 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και την επέκταση της παραγωγικής δομής του εργοστασίου.

Με γνώμονα την παραγωγή, ανώτατης ποιότητας προϊόντων, η Φάρμα Κουκάκη έχει κερδίσει και τις αγορές του εξωτερικού. Η πρώτη της  στρατηγική συνεργασία πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2011  με αντιπρόσωπο και διανομέα ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ιταλία και από τότε η Φάρμα Κουκάκη έχει σε 16 χώρες. Η αναπτυγμένη εξαγωγική δραστηριότητα και το ενδιαφέρον της Διεθνούς Αγοράς για τα προϊόντα της οικογενειακής επιχείρησης από το Κιλκίς ανοίγει τον δρόμο για εξαγωγική επέκταση και σε νέες αγορές.

Η Φάρμα Κουκάκη Α.Ε. είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, που ξεκίνησε το 1977 ως πρότυπη αγελαδοτροφική μονάδα, μετεξελίχθηκε το 2000 σε μονάδα παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων και διατηρεί εκ τότε το όραμα της, να καθιερωθεί στην Ελληνική αγορά ως ο πιο ποιοτικός παραγωγός αγνών και απολαυστικών γαλακτοκομικών προϊόντων. Την περίοδο της κρίσης έδωσε έμφαση στην εξωστρέφεια και σήμερα αναπτύσσεται εντός και εκτός Ελλάδας πάντα με έμφαση στα πρωτοποριακά προϊόντα.

Η Ελληνική γαλακτοβιομηχανία συμμετείχε  και φέτος στην Διεθνή Έκθεση Sial και βραβεύτηκε  στον διαγωνισμό SialInnovation 2018, στα πλαίσια της έκθεσης, για το προϊόν ‘Κεφίρ με Stevia και συνδυασμό κόκκινων φρούτων’.

ISOMAT:  Επενδύσεις 20 εκ. ευρώ μέσα στην κρίση

Μπορεί μια εταιρεία που παράγει προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην οικοδομή, να αναπτυχθεί την εποχή που η  πτώση στην οικοδομή ξεπέρασε το 90%;Η εταιρεία δομικών υλικών ISOMAT το κατάφερε με συνεχείς προσπάθειες και επέκταση σε νέα προϊόντα και νέες αγορές.

«Ευτυχώς δεν το ξέραμε εκ των προτέρων ότι η πτώση στην κατασκευή θα ξεπέρναγε το 90%.   Αν το ξέραμε δεν θα είχαμε την ψυχολογική δύναμη να προσπαθούμε», σχολίασε ο Πρόεδρος της εταιρείας κ. Τζιρίτης παρουσιάζοντας τη στρατηγική της επιτυχίας της ISOMATτην τελευταία δεκαετία της κρίσης..

Οι επενδύσεις και η καινοτομία οδήγησαν την εταιρεία στην εξωστρέφεια και της έδωσαν προοπτική, όπως εξήγησε ο κ. Τζιρίτης. Έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων με δύο νέες γραμμές παραγωγής που θα μπορούσαν να είναι ξεχωριστά εργοστάσια και ξεκίνησε τα πολυουρεθανικά υλικά και τα οικοδομικά χρώματα, τα οποία προστέθηκαν στο υπάρχον δίκτυο διανομής της εταιρείας.Την περίοδο της κρίσης 2008-2018 η ISOMAT πραγματοποίησε επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ και αυτό το διάστημα υλοποιεί νέες επενδύσεις 8 εκατ. στην Ελλάδα (σε μηχανολογικό εξοπλισμό και νέα αποθήκη), 5 εκατ. στη Ρουμανία και 1 εκατ. στη Σερβία.

Η ISOMAT, που όπως είπε ο ιδρυτής της, ξεκίνησε από ένα κοτέτσι το 1980, με ελάχιστα έως καθόλου χρήματα αλλά με πολύ όραμα, σήμερα, συνεχίζει μια σταθερά ανοδική πορεία αύξησης μεγεθών και εξαγωγών. Είναι μια από τις πιο υγιείς και εξωστρεφείς επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδος, με εξαγωγές σε πάνω από 50 χώρες από τη Βόρεια Ευρώπη μέχρι την Ινδία και τη Νότια Αφρική.

Ο όμιλος της ISOMATαπασχολεί 418 άτομα εκ των οποίων στη μητρική 289 άτομα- μάλιστα στα χρόνια της κρίσης προχώρησε σε προσλήψεις 70 ατόμων.

Το 2017 ο τζίρος της ISOMAT ήταν 40 εκατ. ευρώ και φέτος αναμένεται να κλείσει στα 45 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου θα κλείσουν στα 57 εκατ. ευρώ. Το 47% του κύκλου εργασιών προέρχεται από την εξωστρέφεια (εξαγωγές και τζίρο των θυγατρικών εκτός Ελλάδος) ενώ το 33% των εξαγωγών προέρχεται από την Ελλάδα. Φέτος ο ρυθμός αύξησης των εξαγωγών είναι εντυπωσιακός-20%. Και στην Ελλάδα όμως η πορεία της εταιρείας είναι ανοδική επειδή καταγράφεται ανάκαμψη της οικοδομής (18% αύξηση σε άδειες) κυρίως λόγω του τουριστικού κλάδου (νέα ξενοδοχεία αλλά και ανακαινίσεις για χρήση διαμερισμάτων σε πλατφόρμες τύπου airbnb).

Ο δανεισμός της εταιρείας είναι ουσιαστικά μηδενικός, στα 6 εκατ. ευρώ, με ισόποσες εξασφαλίσεις.

“Tο μεγάλο πρόβλημα είναι η υπερφορολόγηση”, ανέφερε ο κ. Τζιρίτης τονίζοντας ότι φτάνει στο 47% (αρχικός φόρος, φόρος στα μερίσματα και εισφορά αλληλεγγύης) χωρίς να υπολογίζεται ο ΕΝΦΙΑ και οι αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές. «Η επιχείρηση αφυδατώνεται έτσι» είπε ο κ. Τζιρίτης…

Eurimac: Επενδύσεις 6,9 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία – Αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών μέσα στην κρίση

Η Eurimac είναι μια εταιρεία της Β. Ελλάδας, που κατάφερε μέσα στα χρόνια της κρίσης να συνεχίζει τις επενδύσεις και να παρουσιάζει αύξηση μεγεθών και εξαγωγών.

Την επόμενη τριετία προγραμματίζει επενδύσεις 6,9 εκατ. ευρώ, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας που μπορούν να κερδίσουν αγορές του εξωτερικού.

Στο πλαίσιο η EURIMAC A.E. παρουσιάζει στην ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό (SIAL 2018), τη νέα γενιά ζυμαρικών,  ΜΑΚΒΕΛ 5 ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ, μια σειρά που αποτελείται από 5 κωδικούς, και συνταγή με: Σκληρό σιτάρι, Κριθάρι, Bρώμη, Kαλαμπόκι και Όλυρα. Το προϊόν ανήκει στην κατηγορία προϊόντων υγιεινής διατροφής, και αναμένεται να έχει πολύ καλή υποδοχή στις αγορές του εξωτερικού καθώς ανταποκρίνεται σε μια διατροφική τάση που κυριαρχεί σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Οι επενδύσεις της εταιρείας την τελευταία δεκαετία ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ, ο τζίρος της ανήλθε σε 34,7εκ. ευρώ το 2017 με κέρδη στα 3,9 εκ.ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει 5 γραμμές παραγωγής  που παράγουν την ημέρα 45-50 τόνους  δηλαδή 72.000 τόνους το χρόνο.

Η Eurimac είναι η Νο1 εταιρεία σε εξαγωγές ζυμαρικών στην Ελλάδα. Εξάγει τα προϊόντα της σε 50 χώρες, με σήματα δικά της, ή για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών λιανικής (privatelabel), ενώ το μερίδιό της στο privatelabelανέρχεται στο 70% και καλύπτει τις ανάγκες πολλών μεγάλων σουπερμάρκετ. Παράγει για 70 διαφορετικές μάρκες 15-20 διαφορετικά είδη ζυμαρικών προϊόντα με περισσότερο από 1000 κωδικούς.

Εξάγεται το 40%  της παραγωγής  σε 50 χώρες  σε όλο τον πλανήτη,  από Ιαπωνία έως  και Καναδά και σταθερά στρατηγική της εταιρείας είναι η ανάπτυξης των αγορών του εξωτερικού. Η πορεία των εξαγωγών της είναι σταθερά ανοδική και από 30% το 2005 εκτιμάται να φτάσει το 42% το 2020.

Η εταιρεία το 2013 εγκατέστησε λέβητα καύσης βιομάζας αντικαθιστώντας την καύση μαζούτ. Ο νέο λέβητας που λειτουργεί με την καύση ορυζοφλοιού από το εργοστάσιο ρυζιού της εταιρίας στη Χαλάστρα  Θεσσαλονίκης. Με την κίνηση αυτή η εταιρεία έγινε φιλική στο περιβάλλον και με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε το κόστος παραγωγής λόγω του χαμηλού κόστους καυσίμου αλλά και λόγω της αξιοποίησης της παραγόμενης τέφρας. Από την εξαγωγή της τέφρας στο εξωτερικό η εταιρεία εξασφαλίζει 300.000 ευρώ ετησίως.

Elvial

Aκόμη μια ελληνική βιομηχανία που παρότι επλήγη από την τεράστια πτώση του κατασκευαστικού κλάδου κατάφερε να μεγεθυνθεί μέσα στην κρίση. Από το 2009 όταν ξεκίνησε η μεγάλη κρίση στη χώρα, η ELVIAL έχει διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών της, ενώ σήμερα περίπου το 70% των πωλήσεών της πραγματοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες.

Αύξησε σταθερά τα μεγέθη της κατά την κρίση και το 2017 τα  έσοδά της ανήλθαν σε  65,69 εκατ. ευρώ, έναντι 55,915 εκατ. ευρώ το 2016, αυξημένα,  κατά 17,5%. Ταυτόχρονα από το 2015 ανέπτυξε  έντονη εξαγωγική δραστηριότητα στις αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας, την οποία και συνεχίζει σταθερά να επεκτείνει.

Η εταιρεία την περίοδο 2016-2020 υλοποιεί πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, καθώς δίνει σταθερά έμφαση στην ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία για να διακρίνεται στις αγορές του εξωτερικού.

Η Ελληνική Βιομηχανία Αλουμινίου, με τον διακριτικό τίτλο ΕΛΒΙΑΛ,  εδρεύει στη Νέα Σάντα Κιλκίς, στο ύψος του 26ου χλμ. της οδού Θεσσαλονίκης-Κιλκίς, όπου σε έκταση 21.065 τ.μ. είχε κατασκευάσει την πρώτη βιομηχανική μονάδα της, με στεγασμένους χώρους 10.360 τ.μ. Διαθέτει υποκατάστημα στον Ασπρόπυργο Αττικής.

Ελέγχει πλήρως στη Σερβία την εταιρεία ELVIAL Beograd και με μερίδια 52% τις θυγατρικές Greek Aluminium Indystry στη Βουλγαρία και Elvial Romania Aluminium Systems στη Ρουμανία και το 2017 δημιούργησε υποκατάστημα εμπορικού χαρακτήρα στον Ασπρόπυργο Αττικής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η τεχνητή νοημοσύνη στη μόδα, η νέα επένδυση της Metavallon

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στα 2,5 δισ. ευρώ οι εκταμιεύσεις της Eurobank προς επιχειρήσεις το 2018

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μινέρβα – ΤΟΠ: Ένα brand 83 ετών που φέρνει έσοδα 5,5 εκατ. το χρόνο