• Business

    Πάτρα – Πύργος: «Τρέχει» ο αυτοκινητόδρομος με πρωταγωνιστές Περιστέρη και Εξάρχου

    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Αλέξανδρος Εξάρχου CEO της Intrakat

    Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Αλέξανδρος Εξάρχου CEO της Intrakat


    Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από την κοινοπραξία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ, στην οποία ανήκουν οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat και ΑΒΑΞ, καθώς έχει ολοκληρωθεί ήδη το 60% του έργου και μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Πρόκειται για το πολύπαθο έργο, το οποίο ύστερα από μάχη του υπουργείου υποδομών και μεταφορών με την Ευρωπαϊκή Ένωση εντάχθηκε στην Ολυμπία Οδό και ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το Μάρτιο του 2022, ενώ ως έτος παράδοσης έχει οριστεί το 2025.

    Τα σκήπτρα στην υλοποίηση του έργου κρατάει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά το λόγο που έχει την πρωτοκαθεδρία μεταξύ των υπόλοιπων κατασκευαστικών ομίλων. Αυτό συμβαίνει καθώς το τμήμα που κατασκευάζει και είναι το Γαστούνη-Πύργος βρίσκεται στο 76,5% της υλοποίησής του και θα είναι το πρώτο που θα ολοκληρωθεί.

    Αλματώδη πρόοδο στην κατασκευή του οδικού άξονα έχει κάνει και η ΑΚΤΩΡ του Ομίλου Intrakat, καθώς το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη που κατασκευάζει βρίσκεται στο 51,5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έναν άθλο, καθώς τον Ιανουάριο του 2024 το έργο βρισκόταν μόλις στο 20%, και ο ρυθμός των εργασιών αυξήθηκε κατά 150%.

    Η εξέλιξη αυτή ήταν που έδωσε το δικαίωμα στο Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Intrakat, Αλέξανδρο Εξάρχου, να κάνει λόγο κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων για αφύπνιση του κατασκευαστικού θηρίου της ΑΚΤΩΡ, καθώς από την εξαγορά της (σ.σ. Νοέμβριος του 2023) από την Intrakat το Καραίικα – Γαστούνη βρισκόταν στο 15% και χρειάστηκε να καταβληθεί το ποσό των 42 εκατ. € για να σταματήσει να «λιμνάζει» το έργο «πιάνοντας» ρυθμό παραγωγής 178%.

    Από την άλλη πλευρά ένα τμήμα που δε προχωράει με την ίδια ταχύτητα, κυρίως λόγω των προβλημάτων που προκαλεί η χάραξή του, καθώς σπάει σε δύο μέρη, είναι το το Μιντιλόγλι-Καραίικα που κατασκευάζει ο Όμιλος ΑΒΑΞ, βρίσκεται ναι μεν στο 52,5% αλλά η πρόοδος των εργασιών είναι σχετικά χαμηλή καθώς στις αρχές του έτους το τμήμα βρισκόταν στο 30%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο τμήμα είναι αυτό που οδηγεί την παράδοση του οδικού άξονα στα τέλη του 2025, καθώς εξετάζεται το αν θα γίνουν τμηματικές παραδόσεις.

    Βέβαια, το ζήτημα αυτό το έχει αναλάβει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών, αλλά όπως φαίνεται είναι αρκετά δύσκολο λόγω της χάραξης του έργου.

    Το πολύπαθο έργο

    Τα νέα τμήματα που θα ενταχθούν στην υφιστάμενη παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού κατασκευάζονται έναντι τιμήματος 331 εκατ. €.

    Πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο. Αυτό συμβαίνει καθώς την προηγούμενη δεκαετία το έργο απεντάχθηκε από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού το 2014.

    Στη συνέχεια χωρίστηκε σε οκτώ προβληματικές εργολαβίες το 2015, οι οποίες ωστόσο προχωρούσαν με πολύ αργούς ρυθμούς, ενώ η πλειοψηφία τους δεν είχε καν υπογραφεί.

    Τέσσερα χρόνια αργότερα το υπουργείο υποδομών και μεταφορών προχώρησε σε μία ριζοσπαστική λύση καταργώντας τις «ασθενικές» συμβάσεις με τους εργολάβους, μεταξύ αυτών και η ΤΟΞΟΤΗΣ του Χρήστου Καλογρίτσα, να λαμβάνουν αποζημιώσεις. Στη συνέχεια δόθηκε μία σκληρή μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την Κυβέρνηση, η οποία κερδήθηκε, για την επανένταξη του έργου στην παραχώρηση και το έργο μπήκε σε τροχιά κατασκευής από το 2022.

    Διαβάστε επίσης:

    ΔΕΗ: Στο 4,625% κλειδώνει το επιτόκιο για το επταετές ομόλογο, «σηκώνει» 600 εκ. ευρώ

    Γιάννης Δράγνης: Η Goldenport εισέρχεται στην αγορά OSV – Συμμετέχει σε εταιρεία με στόλο 24 πλοίων

    Motor Oil: Όλη η αλήθεια για τις φήμες περί αλλαγής έδρας 



    ΣΧΟΛΙΑ