ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η βελγική NRB εξαγόρασε την ελληνική Trasys το 2015 και μέσα σε 7 χρόνια έχει τριπλασιάσει τα έσοδά της και έχει διπλασιάσει το προσωπικό της. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της NRB Pascal Laffineur επισκέφθηκε την Ελλάδα για τα 15 χρόνια από την ίδρυση της Trasys και μίλησε στο mononews.gr για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Trasys, τους ανθρώπους της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της Trasys, προήλθε αποκλειστικά από τους διεθνείς πελάτες της NRB αφού μέχρι σήμερα η εταιρεία -ακόμη- δεν έχει πάρει έργα στην ελληνική αγορά.
“Είμαστε στην Ελλάδα για το greek talent, γιατί οι Έλληνες ΙΤ είναι οι καλύτεροι και γι αυτό εξετάζουμε την επέκτασή μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, δίπλα στα σχετικά ελληνικά Πανεπιστήμια”.
Είστε ικανοποιημένοι από την εξαγορά της Trasys Greece; Ποιό είναι το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα;
H ΝΡΒ εξαγόρασε την Trasys Greece το 2015 όμως εγώ διευθύνω το group από το 2016 δηλαδή ένα χρόνο μετά την εξαγορά κι έτσι δεν ήταν δική μου απόφαση.
Είμαστε όλοι πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις της Trasys Greece, η οποία πέτυχε να τριπλασιάσει τα έσοδά της και να διπλασιάσει τους εργαζομένους της σε αυτά τα 7 χρόνια. Ήταν 100 οι εργαζόμενοι στην Trasys Greece όταν την εξαγοράσαμε και σήμερα είναι 200 και από 5 εκατ. ευρώ ο τζίρος της έγινε 15 εκατ. ευρώ.
Καταφέραμε δηλαδή να πετύχουμε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Και στη δική μας αγορά, επιβάλλεται η συνεχής ανάπτυξη γιατί και η αγορά μεγαλώνει και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.
Πώς προέκυψε όλη αυτή η ανάπτυξη; Από ποιες χώρες;
Η σημαντική αυτή αύξηση προήλθε από μεγάλους και σημαντικούς πελάτες του εξωτερικού όπως την European Chemicals Agency, την European Medicines Agency αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την οποία η NRB έφτιαξε το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων ETS, το οποίο τώρα ετοιμάζει και για το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτή η ανάπτυξη πραγματοποιήθηκε, τόσο με τη δημιουργία περισσότερων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε υφιστάμενους πελάτες λόγω της ποιότητας των υπηρεσιών (πιστοποιήσεις ISO) διασφαλίζοντας την πίστη των πελατών, όσο και με την απόκτηση νέων πελατών. Πρόσφατα παραδείγματα είναι η ECHA, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών Προϊόντων ή η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου που επεκτείνουν τις συμβάσεις τους. Άλλα παραδείγματα είναι τα νέα τμήματα της SWIFT ή της EFSA, της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων.
Δεν έχετε Έλληνες πελάτες; Δεν αγοράσατε την Trasy για να μπείτε στην ελληνική αγορά;
Όχι, δεν έχουμε. Την Trasys δεν την αγοράσαμε για να μπούμε στην ελληνική αγορά αλλά για να αποκτήσουμε τους ανθρώπους της, και να συνεχίσουμε να προσλαμβάνουμε Έλληνες. Η προστιθέμενη αξία της εταιρείας είναι οι άνθρωποί της. Έχοντας αντίστοιχη δραστηριότητα και στο Βέλγιο και μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι η ικανότητα, η εκπαίδευση και η εμπειρία των Ελλήνων είναι υψηλότερη. Τα εξαιρετικά ελληνικά Πανεπιστήμια δίνουν την ευκαιρία στους νέους ανθρώπους να έχουν καλή εκπαίδευση και το δεύτερο σημαντικό είναι η αγγλομάθεια τους. Όλοι εδώ μιλούν αγγλικά, κάτι που δε συμβαίνει στη Γαλλία ή το Βέλγιο και τα αγγλικά είναι η γλώσσα του διεθνούς business.
Θα ονειρευόμουν να υπήρχαν περισσότερες δυνατότητες να βρούμε προσωπικό και πρέπει να τονίσω ότι δεν αναζητούμε, “φθηνούς εργαζόμενους”, αλλά καλούς, με ικανότητες και γνώση αγγλικών.
Επίσης, θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, που έχουν καλά Πανεπιστήμια, όπως στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη, ώστε να είμαστε κοντά στους κατάλληλους ανθρώπους. Δεν το έχουμε αποφασίσει ακόμη αλλά το εξετάζουμε σοβαρά.
Είμαστε στην Ελλάδα για το greek talent, γιατί οι Έλληνες ΙΤ είναι οι καλύτεροι και γι αυτό εξετάζουμε την επέκτασή μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη.
Δε σας ενδιαφέρει να έχετε και πελάτες από την ελληνική αγορά;
Ναι, τώρα ένας στόχος για μας είναι να διαφοροποιήσουμε το χαρτοφυλάκιο των πελατών μας, γιατί ενώ είναι θετικό να έχουμε μεγάλους και σταθερούς πελάτες, δημιουργεί κινδύνους αν τους χάσεις. Δεν τους έχουμε χάσει τόσα χρόνια, αλλά θέλουμε να επεκταθούμε και σε άλλους για να είμαστε διαφοροποιημένοι. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε Έλληνες πελάτες, γιατί δεν έχουμε τόσο προσωπικό, ώστε να μπορέσουμε να αφιερώσουμε χρόνο και σε άλλα έργα, αλλά πλέον στο πλαίσιο της διαφοροποίησης του πελατολογίου μας πρέπει να το κοιτάξουμε.
Δεν είναι όμως αυτός ο λόγος που είμαστε και μεγαλώνουμε στην Ελλάδα. Αυτό που μας κάνει να έχουμε μεγαλώσει και να θέλουμε να επεκτείνουμε κι άλλο την ελληνική παρουσία μας, είναι το υψηλό μορφωτικό επίπεδο των Ελλήνων μηχανικών και προγραμματιστών.
Και συνεχώς αναζητούμε νέους IT, με στόχο να βρίσκουμε και να προσλαμβάνουμε 30 κάθε χρόνο.
Ποιο είναι το πλεονέκτημα της NRB σε σχέση με τον ανταγωνισμό και γιατί σας προτιμούν σταθερά οι πελάτες σας;
Το DNA μας. Δεν είμαστε εισηγμένη εταιρεία και αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η σταθερότητα και η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και όχι η άμεση κερδοφορία.
Δεν έχουμε μετόχους που να θέλουν να διανεμηθεί η κερδοφορία της εταιρείας, και έτσι μπορούμε να κάνουμε επιλογές με στόχο τη σταθερή και μακροπρόθεσμη ενίσχυση της. Έχοντας δουλέψει για εισηγμένες εταιρείες, μπορώ να δω πόσο διαφορετικά μπορεί να αναπτυχθεί μια εταιρεία που εστιάζει στη μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της και στην ανάπτυξή της μεσοπρόθεσμα χωρίς την πίεση αύξησης κερδών κάθε χρόνο.
Είμαι ευτυχής να διευθύνω ένα όμιλο με αυτά τα χαρακτηριστικά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία: Διαδηλώσεις γιατί μασκοφόροι έκαψαν χριστουγεννιάτικο δέντρο – Καλούν να προστατευτούν οι μειονότητες(Βίντεο)
- American Airlines: Διέκοψε όλες τις πτήσεις λόγω τεχνικού προβλήματος
- Αθήνα προς Άγκυρα για ΑΟΖ: Η Συρία είναι σε μεταβατική κατάσταση – Δεν νομιμοποιείστε για συμφωνίες
- Κίνηση τώρα: Νέο κύμα καθυστερήσεων στην Αττική οδό