ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κρίσιμη μέρα για την αγορά, η Ελλάκτωρ και η Alpha Bank, η νέα «αυλή» του Μαξίμου και η κ. Σχινά, η απόβαση Σιάμισιη, έρχεται το megayacht KOGO του εφοπλιστή (φωτό) και ο πόλεμος του Κούστα με την πρώην
Περιεχόμενα
Παράταση σε δύο οδικά έργα που δημοπρατούνται ως Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς για τους οδικούς άξονες Δράμα-Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη-Έδεσσα που προκηρύχθηκαν πρόσφατα και αναμφίβολα θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων εγχώριων Ομίλων.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται σε αποφάσεις στη Διαύγεια που αναρτήθηκαν πρόσφατα στη Διαύγεια και υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, δίνεται παράταση έως τις 5 Δεκεμβρίου για την υποβολή των φακέλων εκδήλωσης και για τα δύο ΣΔΙΤ.
Στις τονίζεται πως ο λόγος της δοθείσας παράτασης είναι το γεγονός ότι έχουν κατατεθεί από τις 10 Οκτωβρίου τέσσερα αιτήματα εκ μέρους των ενδιαφερομένων, οι οποίοι ζητούν περισσότερο χρόνο για να προετοιμάσουν καλύτερα τους φακέλους τους.
Επίσης, το Υπουργείο αποφάσισε να αλλάξει τις προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό. Αυτό συμβαίνει, καθώς το όριο για την απόδειξη της ίδιας εμπειρίας μέσω της άμεσης συμμετοχής σε εταιρεία που έχει υλοποιήσει έργα λειτουργίας και συντήρησης μειώνεται από το 15% στο 10%.
Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
Το υπό δημοπράτηση ΣΔΙΤ κοστολογείται στα 358 εκατ. ευρώ και αφορά την αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02, ο οποίος θα περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, καθώς τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας.
Η διάρκεια της εν λόγω σύμβασης ανέρχεται στα 27 έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Επομένως, εάν δεν υπάρξουν νέες παρατάσεις και δε γίνουν προσφυγές από τους ενδιαφερόμενους, τότε είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο εντός του 2023 και τα έργα να ξεκινήσουν στα τέλη του ίδιου έτους ή τις αρχές του 2024. Τα τέσσερα πρώτα έτη της συμβατικής διάρκειας του έργου αφορούν στην κατασκευή του οδικού άξονα, με αποτέλεσμα αυτός να είναι έτοιμος εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028 ενώ τα υπόλοιπα έτη αφορούν στη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου
Σημειώνεται πως ο εν λόγω άξονας αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς θα βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.
Δράμα – Αμφίπολη
Υπό δημοπράτηση, επίσης, τέλει ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη-Έδεσσα αρχικού εκτιμώμενου κόστους 200,4 εκατ. ευρώ και θα έχει την ίδια διάρκεια
Την ίδια μέθοδο δημοπράτησης και ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος με το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα έχει και ο οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης εκτιμώμενου κόστους 200,4 εκατ. Ευρώ. Επίσης, θα έχει την ίδια διάρκεια κατασκευής και λειτουργίας – συντήρησης.
Το υπό δημοπράτηση έργο επιδιώκει να λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει χαρακτηριστεί ως «Εθνικού Επιπέδου». Επιπλέον, αναμένεται να αναβαθμιστούν οι εμπορικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία, γεγονός και το οποίο αυξάνει τη συμβολή του έργου για τις διαβαλκανικές μεταφορές.
Διαβάστε επίσης:
Υπουργείο Υποδομών: Νέες ημερομηνίες για τη δημοπράτηση υδροδοτικών ΣΔΙΤ αξίας 566 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Bloomberg: Οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να αναζητήσουν συμφωνίες στο εξωτερικό
- ΕΒΕΑ: Οι 3 οδηγοί για την επιβίωση και την ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων
- Motor Oil: Νέος πρόεδρος, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης
- Στοιχεία σοκ από το Χαμόγελο του Παιδιού: Κάθε 3 ημέρες ένα παιδί αναφέρει σεξουαλική κακοποίηση