• Business

    Παρασκήνιο: Ποιες κατασκευαστικές εταιρείες «φλερτάρουν» με την… Α’ Εθνική

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Μιχάλης Δακτυλίδης (ΠΕΔΜΕΔΕ), Αθανάσιος Σήψας (ΕΚΤΕΡ), Δημήτρης Κούτρας (Δομική Κρήτης), Πανουργιάς Παπαϊωάννου (Interkat), Γιώργος Ρομωσιός (ΕΡΕΤΒΟ)

    Χρήστος Σταϊκούρας (υπουργός υποδομών και μεταφορών), Μιχάλης Δακτυλίδης (ΠΕΔΜΕΔΕ), Αθανάσιος Σήψας (ΕΚΤΕΡ), Δημήτρης Κούτρας (Δομική Κρήτης), Πανουργιάς Παπαϊωάννου (Interkat), Γιώργος Ρομωσιός (ΕΡΕΤΒΟ)


    Σύμπλευση αρκετών σημείων παρατηρείται μεταξύ των μεγάλων και μικρών κατασκευαστών σχετικά με την αξιολόγηση των πτυχίων, η οποία θα επιτρέψει τον καλύτερο ανταγωνισμό στο κλάδο και την ανάληψη έργων, ειδικά την αποκατάσταση της Θεσσαλίας.

    Όλα ξεκίνησαν με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και πιο συγκεκριμένα με τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου και Γενικού Τεχνικού Διευθυντή της ΤΕΡΝΑ, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, ο οποίος από το βήμα του Athens Investment Forum αναφέρθηκε στο προεδρικό διάταγμα για την επαναξιολόγηση των πτυχίων των κατασκευαστικών εταιρειών.

    Αυτό που ανέφερε ήταν ότι «Το 2019 τέθηκε σε ισχύ το Προεδρικό Διάταγμα 71 το οποίο αντικατέστησε τον νόμο ο οποίος καθόριζε τα κριτήρια κατάταξης των εταιρειών για την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς. Έως σήμερα – 5 χρόνια αργότερα – ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί με αποτέλεσμα η ισχύς των υφιστάμενων πτυχίων των κατασκευαστικών εταιρειών να παρατείνεται διαδοχικά χωρίς καμία αξιολόγηση.

    Αποτέλεσμα αυτού είναι νέες και δυναμικές επιχειρήσεις να μην μπορούν να αναβαθμιστούν και εταιρείες φαντάσματα να εξακολουθούν να βρίσκονται στις σχετικές λίστες εμπειρίας. Επίσης η σύνδεση του ανεκτέλεστου ποσού των υπό κατασκευή έργων με την συμμετοχή μιας επιχείρησης σε διαγωνισμούς δημιουργεί συνθήκες αποκλεισμού σε εταιρείες που βρίσκονται σε ανοδική τροχιά».

    Η δήλωση αυτή αποτελεί συνέχεια της επιδίωξης των μικρομεσαίων εταιρειών για να ανέβουν κατηγορία και να βρεθούν στην «πρώτη εθνική» διεκδικώντας από το ανεκτέλεστο δισεκατομμυρίων ευρώ των δημοσίων έργων που πρόκειται να δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον.

    Ωστόσο, πρόσθεσε, ότι πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο και αξιολογικό κριτήριο για το ποια εταιρεία θα παίρνει το πτυχίο της έβδομης και κορυφαίας τάξης, για την οποία δεν υπάρχει όριο στο ανεκτέλεστο έργων. Μάλιστα, τόνισε ότι τα πτυχία πρέπει να δίνονται με μία κανονικότητα, καθώς οι νέες εταιρείες που θα ανέβουν θα χρειαστούν «γερό πορτοφόλι» για να ανταποκριθούν σε θέματα ρευστότητας. Ένα ακόμα ζήτημα είναι να αντιμετωπίσουν τις ασάφειες, δηλαδή τις τεχνικές προκλήσεις που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των έργων.

    Αναμένονται εξελίξεις από το υπουργείο – Ποιοι φλερτάρουν με την Α Εθνική

    Για θετικές εξελίξεις στο ζήτημα της ενεργοποίησης του προεδρικού διατάγματος για την επαναξιολόγηση των κατασκευαστικών πτυχίων, όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΠΕΔΜΕΔΕ).

    Σε αυτή τονίζεται ότι δόθηκαν από στελέχη του υπουργείου υποδομών και μεταφορών οι διαβεβαιώσεις ότι τα αιτήματα του εργοληπτικού κλάδου για την ενεργοποίηση του ΠΔ εξετάζονται και πολύ σύντομα θα έλθουν οι λύσεις που αποζητούν οι κατασκευαστές.

    Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως οι κατασκευαστές που θέλουν να ανέβουν στην Α΄ Εθνική είναι η ΕΚΤΕΡ, η Interkat, η Δομική Κρήτης. Από αυτές, όπως έχει ήδη γράψει το mononews την οικονομική δυνατότητα για να βρεθούν στα σαλόνια των μεγάλων κατασκευαστών την έχει η ΕΚΤΕΡ που διαθέτει ανεκτέλεστο περίπου 130 εκατ. € και ταμειακά διαθέσιμα 13,4 εκατ. €.

    Επιπλέον και η Interkat θα μπορούσε να ανέβει κατηγορία, τουλάχιστον όσον αφορά τα οδικά έργα και αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι επελέγη ως υπεργολάβος για το Μπράλος-Άμφισσας που έχει αναλάβει ο Όμιλος ΑΒΑΞ. Επίσης η Interkat, έχει αναλάβει αναλάβει την Παράκαμψη Γιάλοβας και το αντιπλημμυρικό Νέας Μάκρης.

    Από την άλλη πλευρά η ΕΡΕΤΒΟ φαίνεται πως δεν πείθει ώστε να ανέβει κατηγορία, εάν λάβει κανείς υπόψη τις καθυστερήσεις για τις πρόδρομες εργασίες στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας και τα διαρκή αιτήματα για αποζημιώσεις που «κόβει» ο υπουργός υποδομών και μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

    Επίσης, άλλη μία εταιρεία που δε φαίνεται να είναι σε θέση να λάβει πτυχίο της έβδομης τάξης είναι η Δομική Κρήτης, τα οικονομικά της αποτελέσματα για το Α΄ Εξάμηνο του 2024 δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά με EBITDA της μειώθηκαν κατά 78,5% σε ετήσια βάση και ανήλθαν μόλις στις 342000 €, ζημίες 164000 € στα προ φόρων αποτελέσματα και ταμειακά διαθέσιμα κάτω του ενός εκατ. € (980 χιλιάδες ευρώ).

    Διαβάστε επίσης:

    Τι προβλέπει η συνεργασία των Εκπαιδευτηρίων Δούκα με τον όμιλο Cognita: Τα σχέδια για δημιουργία δικτύου ιδιωτικών σχολείων
    Στόρμι Ντάνιελς εναντίον Τραμπ: Πώς επιτρέπεται σε κάποιον που έχει κριθεί ένοχος να θέτει υποψηφιότητα;
    Σκλαβενίτης: Πανίσχυρος και στην Κύπρο μετά την εξαγορά της αλυσίδας Παπαντωνίου
     



    ΣΧΟΛΙΑ