Η κάθοδος της Μασούτης στην Αθήνα τάραξε τα νερά του λιανεμπόριου, παρότι είναι κάτι που συζητείται έντονα τα τελευταία τρία τουλάχιστον χρόνια. Αυτό ωστόσο που έκανε αίσθηση ήταν η  εξαγορά της Προμηθευτικής. Από χθες αρκετοί αναρωτιούνται τι ήταν αυτό που οδήγησε την βορειοελλαδίτικη εταιρεία να επιλέξει την συγκεκριμένη αλυσίδα και όχι κάποια άλλη. Γιατί αποφάσισε να προχωρήσει σε εξαγορά, τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο επικεφαλής της έδινε μικρές πιθανότητες στην υλοποίηση κάποιας επιθετικής κίνησης μέσα στο 2018; Τι μεσολάβησε και άλλαξε γνώμη;

Πηγές με γνώση της υπόθεσης αναφέρουν πως η «Προμηθευτική» δεν προέκυψε ξαφνικά, καθώς βρίσκονταν στο ραντάρ της Μασούτης εδώ και πολύ καιρό και συγκεκριμένα, από την στιγμή που άρχισε να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να κατέβει στην πρωτεύουσα, όπου πραγματοποιείται ο περισσότερος τζίρος του λιανεμπορίου (πάνω από το 50%). Δηλαδή πριν από περίπου τρία χρόνια. Από τότε, άνοιξε μια γραμμή επικοινωνία ανάμεσα στους δυο που δεν έκλεισε ποτέ…

Καταλυτικό ρόλο στην επίτευξη της συμφωνίας έπαιξε η οικονομική κατάσταση της Προμηθευτικής και το γεγονός πως δεν κρύβει σκελετούς στα ντουλάπια της, όπως άλλες του χώρου με παρόμοιο μέγεθος. «Είναι από τις πιο υγιείς εξαγορές που έγιναν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια στο λιανεμπόριο», σημειώνουν πηγές προσκείμενες στη διοίκηση και δηλώνει πεπεισμένες πως θα προσθέσει αξία στην Μασούτης και όχι βάρη.

Όπως λένε οι ίδιες πηγές, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία «έχει μεγάλη εμπειρία από εξαγορές και ξέρει να ανιχνεύει από μακριά τις άρρωστες αλυσίδες». Υπενθυμίζουν πως η Μασούτης στήριξε μεγάλο μέρος της ανάπτυξής της στις αλλεπάλληλες εξαγορές, αρχικά τοπικών αλυσίδων της Θεσσαλονίκης (μεταξύ των οποίων η Άλφα Δέλτα και οι Αφοί Μπίσκα) και μετά το 2011 μεμονωμένων σημείων της Ατλάντικ που πτώχευσε.

Κρίσιμη ήταν και η χημεία που αναπτύχθηκε ανάμεσα στις δυο διοικήσεις και το γεγονός πως συμμερίζονται την ίδια φιλοσοφία για την οικονομία και την αγορά. Η Προμηθευτική είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δίνει μεγάλο βάρος στη διατήρηση καλών εργασιακών σχέσεων, όπως ακριβώς κάνει και η Μασούτης. Ένα τρίτο στοιχείο, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, είναι το έτοιμο δίκτυο της Προμηθευτικής και οι αποθηκευτικοί χώροι, έκτασης 15.000 τμ. που διαθέτει στο Μαρκόπουλο. Εκτιμάται πως για να στηθεί ένα τέτοιο δίκτυο από την αρχή χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια.

Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές, το τελευταίο που μέτρησε στην εξαγορά ήταν το τίμημα. Παρότι αποφεύγουν να απκαλύψουν το ύψος του, (πληροφορίες της αγοράς λένε ότι κινήθηκε μεταξύ 30 και 35 εκατ. ευρώ), υποστηρίζουν πως δεν ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά. «Στις διαπραγματεύσεις μέτρησε περισσότερο η αύρα των συνομιλητών και πράγματα όπως η αντιμετώπιση που θα έχουν οι εργαζόμενοι την επόμενη μέρα, και λιγότερο το τίμημα», αναφέρουν χαρακτηριστικά και σπεύδουν να τονίσουν πως το τίμημα είναι σχετικό και μόνο η πορεία της εξαγοράς δείχνει αν ήταν μικρό ή μεγάλο. Μάλιστα, λέγεται πως η καλή χημεία και οι κοινές αντιλήψεις έκαναν την Προμηθευτική, να πει το ναι στον Μασούτη, και να απορρίψει μια σειρά από δελεαστικές προτάσεις που δέχθηκε από άλλους λιανέμπορους.

Να σημειωθεί πως για σήμερα έχει προγραμματισθεί συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Μασούτης, προκειμένου να καθοριστούν τα επόμενα βήματα αλλά και να γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις στους 7.000 εργαζομένους της εταιρείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Μασούτης στο mononews: «Ορόσημο η εξαγορά της Προμηθευτικής-Ήρθε η ώρα οι κάτοικοι της Αθήνας να μας γνωρίσουν»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όλο το παρασκήνιο από την «κάθοδο» του Μασούτη στην Αττική – Με ποιο άλλο σούπερ μάρκετ συζητούσε

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Μασούτης εξαγοράζει την αλυσίδα σουπερμάρκετ Προμηθευτική στην Αθήνα με 35 εκατ. ευρώ