ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα 100 ανέρχονται πλέον τα τάνκερ τύπου VLCC που έχουν παραγγείλει οι εφοπλιστές ανά τον κόσμο, μετά και την πρόσφατη συμφωνία που έκλεισαν τα ναυπηγεία DSME. Tην περασμένη εβδομάδα τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας ανέλαβαν να κατασκευάσουν πέντε πλοία VLCC για δύο ναυτιλιακές, τα ονόματα των οποίων δεν έχουν γίνει γνωστά.
Τα συγκεκριμένα ναυπηγεία έχουν κλείσει το μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών και αυτή την περίοδο βρίσκονται υπό κατασκευή -σε διάφορα στάδια- 22 νεότευκτα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας Clarksons Research Services.
Τα Hyundai Heavy Industries, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία παγκοσμίως, βρίσκονται πολύ κοντά στην κατάταξη, με 20 υπό κατασκευή πλοία VLCC.
Ωστόσο, να διευκρινίσουμε ότι ο όμιλος Hyundai στο σύνολο του έχει τις περισσότερες παραγγελίες για πλοία VLCC, αν υπολογίσουμε και τις συμφωνίες που έχουν κλείσει για οκτώ πλοία στα Hyundai Samho Heavy Industries.
Από την άλλη, στα Samsung Heavy Industries βρίσκονται υπό κατασκευή οκτώ πλοία, όλα για την ίδια εταιρία, την BW Group με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding στην Κίνα, με παραγγελίες για 17 VLCC.
Επίσης, στην Κίνα έχουν κλείσει παραγγελίες για 10 πλοία ίδιου τύπου σε διάφορα ναυπηγεία της χώρας όπως τα Dalian Cosco, Jinhae Heavy Industries και Nantong Cosco Shipyard.
Από τα ιαπωνικά ναυπηγεία, ικανοποιητική παρουσία έχουν τα Ariake, της Japan Marine United που πρέπει να παραδώσουν 10 VLCC μέχρι το 2020. Ακολουθούν τα Mitsu Shipbuilding και Namura Shipbuilding που έχουν αμφότερα τέσσερα νεότευκτα να παραδώσουν.
Οι εφοπλιστές
Όσον αφορά τους πλοιοκτήτες που έχουν κάνει τις περισσότερες παραγγελίες VLCC, πρωταγωνιστούν ο όμιλος Αγγελικούση, η China Cosco Shipping και η China Merchants με εννέα πλοία η κάθε εταιρία.
Ο Αγγελικούσης έχει κλείσει συμφωνίες με τα ναυπηγεία DSME, ενώ οι άλλοι δύο Κινέζοι εφοπλιστές έχουν μοιράσει τις παραγγελίες τους στα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding, Dalian Cosco και Nantong Cosco.
Ακολουθεί η ιαπωνική εταιρία Kyoei Tanker με παραγγελίες πέντε τάνκερ, ενώ οι υπόλοιποι έχουν παραγγελίες για δύο έως τέσσερα πλοία έκαστος.
Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν εταιρίες όπως του Νορβηγού John Fredriksen και οι ελληνικών συμφερόντων NS Lemos και Olympic Shipping & Management.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αγγελικούσης: Η νέα αναπτυξιακή κίνηση του ισχυρού εφοπλιστή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Δικαστική ψυχρολουσία μετά τη δικαίωση; Τι συνέβη με την κινεζική JSG
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Δυναμική επιστροφή στα κέρδη για την Euroseas
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας