• Business

    Παραμένει πρώτη σε στόλο παγκοσμίως η Ελλάδα


    Στην κορυφή του κόσμου όσον αφορά το μέγεθος του στόλου της (σε όρους χωρητικότητας σε dwt) παραμένει η Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) – και όχι μόνο αυτό, αλλά την ώρα που οι περισσότεροι ανταγωνιστές της Ελλάδας βλέπουν τους στόλους τους να συρρικνώνονται (με μοναδική εξαίρεση τη Σιγκαπούρη), ο ελληνικός στόλος εμφανίζεται ενισχυμένος σε ετήσια βάση, για το δωδεκάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου του 2015.

    Σύμφωνα με τη μελέτη της UNCTAD, η Ελλάδα παραμένει πρώτη παγκοσμίως σε στόλο, και ακολουθούν η Ιαπωνία, η Κίνα, η Γερμανία και η Σιγκαπούρη. Τα ελληνικά πλοία, με βάση τα στοιχεία, είναι συνολικά 4.136, εκ των οποίων 728 φέρουν ελληνική σημαία, ενώ 3.408 φέρουν ξένη σημαία. Το συνολικό τους τονάζ ανέρχεται σε κάτι παραπάνω από 293 εκατομμύρια dwt, που μεταφράζεται σε ποσοστό 16,36% παγκοσμίως, όταν πριν από ένα χρόνο ήταν στο 16,1%. Σημειωτέον ότι η Ιαπωνία ακολουθεί με ποσοστό 12,78% (229 εκατ. dwt) και η Κίνα με 8,87% (158,9 εκατ. dwt).

    Από την άλλη, οι σημαίες υπό τις οποίες πλέουν τα περισσότερα πλοία του παγκόσμιου στόλου είναι αυτές του Παναμά (8.153 πλοία, ποσοστό τονάζ 18,51%), της Λιβερίας (3.185 πλοία, ποσοστό τονάζ 11,42%), των Νήσων Μάρσαλ (2.942 πλοία, ποσοστό τονάζ 11,07%) και του Χονγκ Κονγκ (2.515 πλοία, ποσοστό τονάζ 8,96%). Υπό ελληνική σημαία πλέουν συνολικά 1.386 πλοία, συνολικού τονάζ 73,57 εκατομμυρίων dwt (ποσοστό τονάζ 4,07%).

    Συνολικά το 70,2% των πλοίων του παγκόσμιου στόλου πλέει με σημαία διαφορετική από την εθνικότητα του ιδιοκτήτη τους.

    Ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του 2015 κατά 3,48%, αύξηση που είναι η χαμηλότερη από το 2003. Συνολικά, την 1η Ιανουαρίου του 2016 ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αποτελείτο από 90.917 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 1,8 δισεκατομμυρίων dwt. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη εμφανίστηκε στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς αερίου (+9,7%), και ακολούθησαν τα containerships (+7%) και τα φέρι και επιβατηγά πλοία (+5,5%). Αντίθετα, τα πλοία γενικού φορτίου συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, με το μερίδιό τους στον παγκόσμιο στόλο να περιορίζεται στο 4,2% (όταν το 1980 ήταν στο 17%).

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κι όμως! Το πραγματικό ταίρι του Αλέξη Τσίπρα είναι ο Γιάννης Στουρνάρας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ετοιμάζουν κούρεμα 40%-60% για τα κόκκινα δάνεια – Το σχέδιο των τραπεζών

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ