Ολοκληρώθηκε προ ολίγου η τελετή παράδοσης των τμημάτων Καρπενήσι-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα συνολικού μήκους 42,5 χλμ του οδικού άξονα Ε65 που κατασκευάζει και διαχειρίζεται ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Με την παράδοση των δύο αυτών τμημάτων πλέον η παραχώρηση της Κεντρικής Οδού παύει να είναι στη “μέση του πουθενά” και ο Ε65 θα καλύπτει 136 χλμ από το σύνολο των 182,1 χλμ. Το τελευταίο τμήμα του (Καλαμπάκα-Εγνατία μήκους 45,5 χλμ) αναμένεται να παραδοθεί εντός του 2026 και τότε θα έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά το έργο αξίας 1,397 δισ. ευρώ που ξεκίνησε από το 2008 με τη συντήρηση και τη λειτουργία του να διαρκεί έως το 2037.

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι «σήμερα είναι μία μεγάλη ημέρα για τη Στερεά Ελλάδα, την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, καθώς παραδίδεται το μεγαλύτερο τμήμα του Ε65».

 

 

Πρόσθεσε, ότι πρόκειται για ένα όνειρο αρκετών δεκαετιών που τελικά ολοκληρώνεται, αλλά πέρασε από σαράντα κύματα κατά την περίοδο της κρίσης και έφτασε να είναι κολοβό με τεχνικά ζητήματα στο νότιο τμήμα και κενά χρηματοδότησης στο Βόρειο.

Για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν σκληρές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τελικά εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και εντός διετίας θα έχει παραδοθεί στο σύνολό του.

Ο Πρωθυπουργός σχολίασε ότι λιγότερο από δύο μήνες μας χωρίζουν από τις Ευρωεκλογές και τόνισε ότι το έργο αυτό δε θα είχε γίνει χωρίς την ευρωπαΪκή χρηματοδότηση. Πρόσθεσε ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το κόμμα που έβαλε τη χώρα μας στην Ευρώπη, πάλεψε και κατάφερε να την κρατήσει και πλέον δίνει μάχη ώστε να είναι ευρωπαϊκής χώρα.

Όσον αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών ανέφερε ότι από 2019 στόχος ήταν η Ελλάδα να γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο και πλέον έχουμε τις παραδόσεις έργων, ενώ κλείνουν σημαντικές εκκρεμότητες του παρελθόντος όπως το Πάτρα-Πύργος και ο ΒΟΑΚ.

Περιστέρης: «Έως του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί το νότιο τμήμα»

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης επισήμανε ότι το έργο αντιμετώπισε σημαντικές δυσκολίες καθώς κατά την περίοδο της κρίσης οι τράπεζες αποχώρησαν από τη χρηματοδότηση του και χρειάστηκε να γίνει επανεκκίνηση των έργων με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει με απένταξη και οι τράπεζες να αξιώνουν αποζημιώσεις 500 εκατ. ευρώ.

Πρόσθεσε ότι το 2013 προτάθηκε να κατασκευαστεί μόνο το κεντρικό τμήμα του. Το 2016 υπήρξαν διαπραγματεύσεις με την ΕΕ για το νότιο τμήμα και όσον αφορά το βόρειο φάνηκε η πραγματική φύση του προβλήματος.

Δείτε εδώ όλη την εκδήλωση

 

Τότε, όπως ανέφερε, ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ήταν που ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης παρενέβη και έτσι ξεκίνησε το Βόρειο Τμήμα.

Για το νότιο τμήμα ανέφερε ότι υπήρξε καθυστέρηση λόγω της στατικότητας μιας γέφυρας και χρειάστηκε να αλλάξει η χάραξη.

Τόνισε ότι δεν έχουν απαλλοτριωθεί από το Δημόσιο οι εκτάσεις και τις πληρώσαμε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προκειμένου το έργο να παραδοθεί νωρίτερα από το αναμενόμενο ενώ εκτίμησε ότι έως του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί το νότιο τμήμα.

Σταϊκούρας: «Ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας»

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε ότι σήμερα παραδίδεται ενοποιημένα το μεγαλύτερο τμήμα του Ε65 που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας.

Τόνισε ότι όταν ολοκληρωθεί ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο άξονα της ηπειρωτικής Ελλάδας και πρόκειται για ένα σημαντικό έργο καθώς συνδυάζει τις ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, την ενίσχυση ασφάλειας μετακινήσεων, την περιφερειακή ανάπτυξη, τη διευκόλυνση πρόσβασης στο εξωτερικό, τη σύνδεση λιμένων Ηγουμενίτσας-Βόλου και τη μείωση κατά δύο ώρες η μετακίνηση από Πειραιά προς Βαλκάνια.

Ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι παραδίδεται ένα μεγάλο έργο για όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, το οποίο θα συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, ενώ πλέον οι Αθηναίοι θα μπορούν να ταξιδέψουν σε δυσπρόσιτες περιοχές.

Για το έργο τόνισε ότι τελειώνει δύο μήνες και δύο ημέρες πριν από τη συμβατική του προθεσμία, ενώ αναφέρθηκε μεγάλη συμβολή του ελληνικού κατασκευαστικού τομέα.

Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα από τα έργα που είχαν βαλτώσει και βγήκαν από τα συρτάρια χάρη στις κυβερνήσεις και το προσωπικό ενδιαφέρον του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Διαβάστε επίσης:

Μητσοτάκης για Ε65: Έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας – Η ΝΔ έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Παραδίδονται στην κυκλοφορία τα τμήματα Καρπενήσι-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Καλαμπάκα του Ε65

Στο δόκανο του ΣτΕ έχουν πιαστεί οδικά έργα αξίας 830 εκατ. ευρώ