ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωση της κερδοφορίας στοχεύει για το 2025 η Παπουτσάνης, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση της επώνυμης παρουσίας της στην αγορά αλλά και εξετάζοντας νέες στρατηγικές εξαγορές.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες η διοίκηση της εισηγμένης υπό τον Μενέλαο Τασόπουλο στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης για την ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024, ο πυλώνας των branded προϊόντων βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας, όπως και μεγαλύτερη διείσδυση σε νέες αγορές και κατηγορίες.
Σημαντική ευκαιρία η αγορά του home care
Με αιχμή τα επώνυμα προϊόντα και αφετηρία την είσοδο του brand Αρκάδι στην αγορά του home care από το 2024, η Παπουτσάνης επιδιώκει τη διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας της. Η εταιρεία τοποθετείται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές κατηγορίες, όπως τα απορρυπαντικά πλυντηρίων και τα υγρά πιάτων, επιχειρώντας να διεκδικήσει μερίδια από μια αγορά που, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, αποτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ και κυριαρχείται από διεθνείς πολυεθνικούς ομίλους.
Ταυτόχρονα, διαθέτει παρουσία και στην αγορά της προσωπικής φροντίδας, η οποία ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας το στρατηγικό της πλάνο για ανάπτυξη του brand στις κατηγορίες υψηλής αξίας και ζήτησης. Η κατηγορία των επωνύμων ήταν αυτή που αναπτύχθηκε το 2024 με τους υψηλότερους ρυθμούς (+17%) οδηγούμενη κυρίως από το brand ΑΡΚΑΔΙ (+69%), και τις εξαγωγές (+22%), συνεισφέροντας το 30% στον συνολικό τζίρο της Παπουτσάνης. Το 36% του κύκλου εργασιών προήλθε από παραγωγές τρίτων, το 17% από πωλήσεις στον ξενοδοχειακό τομέα και με το ίδιο ποσοστό συνεισέφερε και η κατηγορία της σαπωνόμαζας.
Στόχος η αύξηση κερδοφορίας σε κάθε επιχειρηματικό τομέα
Η διοίκηση της Παπουτσάνης βλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε όλους τους κλάδους που δραστηριοποιείται από τους οποίους αναμένει βελτίωση των επιδόσεων.
«Στόχος μας είναι να αυξήσουμε την κερδοφορία κάθε επιχειρηματικού τομέα, καθώς και των επώνυμων προϊόντων σε απόλυτους αριθμούς», ανέφερε η διοίκηση, τονίζοντας πως η ενίσχυση της αποδοτικότητας παραμένει βασική προτεραιότητα.
Τονίστηκε ότι συνεχίζει να αναπτύσσει τις πωλήσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο, ενισχυμένη από τις θετικές προβλέψεις για τον τουρισμό τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Επιδιώκεται η περαιτέρω αξιοποίηση συνεργασιών με στρατηγικούς πελάτες, καθώς και το άνοιγμα νέων αγορών για τα επώνυμα ξενοδοχειακά προϊόντα.
Οι πωλήσεις για τρίτους και οι ειδικές σαπωνομάζες συνεχίζουν να ενισχύονται, κυρίως μέσω διεύρυνσης του πελατολογίου και της γκάμας προϊόντων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη των συνθετικών σαπωνομαζών, με την εταιρεία να στοχεύει σε μεγαλύτερη απόδοση από αυτό το κομμάτι.
Επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ
Επιπλέον, η διοίκηση αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, καθώς όπως επισημάνθηκε «η εταιρεία είναι σε αναζήτηση νέων εξαγορών, προκειμένου να επενδύσει και να επεκτείνει τη δραστηριότητά της».
Σε ό,τι αφορά το Capex για το 2025 αυτό κυμαίνεται στα 4,5- 5 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Παπουτσάνης έχει ήδη ολοκληρώσει επένδυση σε φωτοβολταϊκά, η οποία θα οδηγήσει σε μείωση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας κατά 30%.
Ισχυρές οι επιδόσεις του 2024 με εκτίναξη της κερδοφορίας
Υπενθυμίζεται ότι στη χρήση του 2024 ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης ανήλθε σε 66,2 εκατ. ευρώ (έναντι 62,3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023), σημειώνοντας αύξηση κατά 6,3%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Το μικτό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. βελτιωμένο κατά 16% χάρη στην μεγαλύτερη συνεισφορά των επωνύμων προϊόντων της λιανικής και ξενοδοχειακής αγοράς στο σύνολο του τζίρου, καθώς και την ολοκλήρωση του ισχυρού επενδυτικού πλάνου των προηγούμενων ετών. Ως αποτέλεσμα, έχει επιτευχθεί σημαντική μείωση του κόστους βιομηχανοποίησης και παράλληλα ώθηση στις προοπτικές ανάπτυξης του κύκλου εργασιών μέσω νέων συμφωνιών, καθώς υπάρχει η δυνατότητα για προσφορά ποιοτικά ανώτερων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 24,7 εκατ. ευρώ έναντι 21,2 εκατ. ευρώ το 2023, βελτιωμένο κατά 16% χάρη στη μεγαλύτερη συνεισφορά των επωνύμων προϊόντων της λιανικής και ξενοδοχειακής αγοράς στο σύνολο του κύκλου εργασιών, καθώς και στη μείωση του παραγωγικού κόστους, απόρροια του επενδυτικού πλάνου των προηγούμενων ετών. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 37% έναντι 34% το 2023.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 10,6 εκατ. ευρώ έναντι 9,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων στα 6,1 εκατ. ευρώ (+20%) και τα καθαρά κέρδη στα 5,3 εκατ. ευρώ (+29%).
Διαβάστε επίσης
Ubisoft: Δημιουργεί θυγατρική για τα κορυφαία παιχνίδια της – Η Tencent θα αποκτήσει μερίδιο 25%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυξήσεις μισθών στα σώματα ασφαλείας: Ερώτηση ετοιμάζουν γαλάζιοι βουλευτές
- Ο υποκριτής Κικίλιας, τα βαριά πορτοφόλια στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το Helikon και ο ΑΔΜΗΕ, το παρασκήνιο με την Phos Bank και την Εκκλησία, τι συμβαίνει με τον manager Μπρουμίδη, το νέο χάος στις Σπέτσες και ένα εφοπλιστικό quiz
- Ντόναλντ Τραμπ και Ευρωπαίοι προμηθευτές
- Η μάχη στις τηλεπικοινωνίες μετά την είσοδο της Volton και οι κινήσεις της ΔΕΗ
