ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πλαίσιο εφαρμογής για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα, αλλά και το σύνολο των δράσεων για τη βελτίωση του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, περιέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι μια σοβαρή κυβέρνηση σχεδιάζει, προβλέπει και νομοθετεί το επόμενο βήμα στα θέματα αρμοδιότητας και ταυτόχρονα, δίνει λύσεις σε θέματα που μπορεί να είναι και αυτονόητα, καθώς το πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε μόνο τον προηγούμενο χειμώνα, αλλά κάθε φορά που χιονίζει.
Για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε:
«Όταν οι καιρικές συνθήκες το απαιτούν, που είναι αρμοδιότητα των Διευθύνσεων της Αστυνομίας, της Τροχαίας και της Γενικής Γραμματικής Πολιτικής Προστασίας να το κρίνουν, όπως προβλέπει το άρθρο 52 του ΚΟΚ, τότε έχει την υποχρέωση ο οδηγός να έχει τις αλυσίδες μαζί του. Δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε τον οδηγό να έχει αλυσίδα όλο αυτό το διάστημα στο αυτοκίνητο, αν και δεν θα έλεγα ότι είναι κακό, να υπάρχει ο εξοπλισμός στο πορτμπαγκάζ, όπου υπάρχει χώρος αποθήκευσης για τη ρεζέρβα και άλλα απαραίτητα εξαρτήματα, στα περισσότερα αυτοκίνητα.»
Ο Υφυπουργός Μεταφορών υπενθύμισε ότι με σχετική εγκύκλιο, που έχει υπογράψει, προβλέπεται οι σχολές οδηγών να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης την εκμάθηση της διαδικασίας τοποθέτησης και αφαίρεσης των αντιολισθητικών αλυσίδων, ενώ για τους σημερινούς οδηγούς, σημείωσε πως έχει απευθύνει παράκληση στους ιδιοκτήτες συνεργείων και ΚΤΕΟ να συνδράμουν τους οδηγούς στην εκμάθηση της σχετικής διαδικασίας.
«Ως Βορειοελλαδίτης και Κοζανίτης, γνωρίζω ότι στη Βόρεια Ελλάδα όλοι οι οδηγοί έχουν αλυσίδες ή χιονολάστιχα στο αυτοκίνητό τους μετά τον Οκτώβριο, γιατί δεν ξέρεις τι θα σου συμβεί είτε λόγω του χιονιά είτε λόγω του παγετού. Η απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία για τους συμπολίτες μας κάτω από τη Λάρισα, όπου το πρόβλημα παρουσιάζεται κατά περίπτωση», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο Υφυπουργός Μεταφορών παρείχε επίσης διευκρινίσεις για το πλαίσιο που ισχύει στις περιπτώσεις ενοικίασης αυτοκινήτων.
Όπως είπε: «Στα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, όταν μια εταιρεία έχει για παράδειγμα 100 αυτοκίνητα, δεν τους υποχρεώνουμε να πάρουν αλυσίδες και στα 100, αλλά στο συμβόλαιο ενοικίασης, αν ο μισθωτής ζητήσει αλυσίδες, όπως μπορεί να ζητήσει παιδικό κάθισμα, τότε η εταιρεία έχει υποχρέωση να του δώσει αλυσίδες».
Με αφορμή σχετική ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στους κανόνες κυκλοφορίας για τα πατίνια, αλλά και στο κόστος αγοράς στα κράνη, που έχει ήδη μειωθεί από την παρούσα κυβέρνηση στο 13%.
Σχετικά ανέφερε:
«Ένα πρόβλημα που εξετάζουμε στην Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία έχω την τιμή να προεδρεύω, είναι και η εφαρμογή των κανόνων κυκλοφορίας που ισχύουν για τα πατίνια, όπου το κράνος είναι υποχρεωτικό. Επίσης σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να θεσπίσουμε τον μηδενικό ΦΠΑ στα κράνη. Όλα αυτά εντάσσονται στο Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια 2021 – 2030, η εφαρμογή του οποίου προϋποθέτει μια αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας στην οδική συμπεριφορά, αλλά και συγκεκριμένες πράξεις από την Πολιτεία».
Διαβάστε επίσης:
Καραγιάννης: Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά, θέμα ημερών να δοθεί σε λειτουργία
Λουτριώτης: Η εφετινή κίνηση στο yachting έφτασε στο 75% του 2019
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής