Η Pantelakis Securities και ο αναλυτής Σπύρος Τσαγκαλάκης εκτιμούν ότι οι επιδόσεις της Σαράντης στο γ’ τρίμηνο ευθυγραμμίζονται με τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρήσης και διατηρούν τη σύσταση υπεραπόδοσης έναντι της αγοράς και τιμή στόχο τα 13,5 ευρώ, με περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα της τάξεως του 23%.

«Τα EBIT του τρίτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στα €16,3 εκατ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, επηρεασμένα από τις δύσκολες συγκρίσεις.

1

Στο εννεάμηνο, εκτοξεύθηκαν κατά 30% στα €48,1 εκατ. με σταθερές ελεύθερες ταμειακές ροές στο γ’ τρίμηνο. Η εταιρεία επαναλαμβάνει την καθοδήγησή της φέτος για EBITDA/EBIT που αμφότερα αυξάνονται κατά 30% σε ετήσια βάση στα €80 εκατ. και €61 εκατ., υποδηλώνοντας +25%/+28% στο δ’ τρίμηνο.

Παρά τα κέρδη 20% σε ετήσια βάση έναντι του Γενικού Δείκτη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, οι εκτιμήσεις μας τοποθετούν τη μετοχή σε ένα ακόμα άνετο δείκτη P/E στις 13,9 φορές και στις 7,9 φορές σε δείκτη EV/EBITDA για το 2025», εξηγεί ο Τσαγκαλάκης.

«Με προσαρμογή για την ενοποίηση της Stella Pack (SP) – που αποκτήθηκε τον Ιανουάριο – κατά €1,9 εκατ. (που αποτελεί περίπου το 12% του συνόλου), το EBIT της Σαράντης σε ίδια βάση μειώθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση σε €14,4 εκατ. το γ’ τρίμηνο. Επιπλέον, τα τριμηνιαία EBITDA προχώρησαν κατά 12% σε ετήσια βάση στα €21,3 εκατ. (spot on), μειωμένα, ωστόσο, κατά 3% στα €18,5 εκατ. σε ίδια σύγκριση βάση (like–for–like).

Εκτός από τις δύσκολες συγκρίσεις, η επιδείνωση του περιθωρίου EBITDA/EBIT του γ’ τριμήνου (εκτός της επίδρασης του SP), σχετίζεται επίσης με αρνητικές επιδράσεις του μείγματος, δηλαδή μικρότερη συνεισφορά των προϊόντων αντηλιακής φροντίδας με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, καθώς ο περασμένος Ιούνιος ήταν ο πιο ζεστός που έχει καταγραφεί ποτέ, ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις του προηγούμενου τριμήνου.

Επιπλέον, η Σαράντης έφερε νωρίτερα διάφορα λειτουργικά έξοδα (δηλαδή προώθηση/διαφήμιση), άρα μείωσε τα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου, αντί του δ’ τριμήνου», εκτιμά ο αναλυτής της Pantelakis Securities.

«Οι πωλήσεις του ομίλου το γ΄ τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 23% σε ετήσια βάση στα €149 εκατ. (2% beat στις εκτιμήσεις) έναντι €121 εκατ. την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, χάρη κυρίως στη συνεισφορά της SP ύψους €19,5 εκατ.

Για την ακρίβεια, τα τριμηνιαία έσοδα σε σταθερή βάση (εκτός SP) σημείωσαν αύξηση 7% σε ετήσια βάση στα 130 εκατ. ευρώ, ερχόμενα λίγο υψηλότερα έναντι των εκτιμήσεών μας. Σε όρους εννεαμήνου, τα EBITDA και EBIT του ομίλου σημείωσαν άλμα 32% και 30% σε ετήσια βάση στα €63 εκατ. και €48,1 εκατ. αντίστοιχα, χάρη στην ενίσχυση των εσόδων κατά 28% στα €452 εκατ.

Σημειώνεται ότι τα EBITDA και EBIT της Σαράντης βρίσκονται 37% και 33% πάνω από τα αντίστοιχα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2021, συμπεριλαμβανομένων των διακοπτόμενων κοινοπραξιών Estée Lauder (με ισχύ από τον Ιούνιο του 2022)», καταλήγει ο Τσαγκαλάκης.

Διαβάστε επίσης:

Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Συνεισφορά €406 εκατ. στο ΑΕΠ το 2023 – Αύξηση κατά 77% σε σχέση με το 2020

Έρευνα Κομισιόν: Η τιμή «κρίνει» την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – Πού δίνουν προτεραιότητα οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Χατζηδάκης στο CNBC: Η δημοσιονομική υπευθυνότητα είναι το μήνυμά μας προς τις αγορές