ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Είμαι αισιόδοξος ότι η ελληνική ναυτιλία θα διατηρήσει την πρωτιά στη ναυτιλία, αλλά απαιτείται υπομονή, επιμονή και στη συγκέντρωση στο στόχο αυτό, δεδομένου ότι είναι πιο εύκολο να ανέβει κανείς στην κορυφή, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατηρηθείς σε αυτήν», τόνισε πριν από λίγο μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψη που διατύπωσε ο Πάνος Λασκαρίδης, σχετικά με την προοπτική της ελληνικής σημαίας και του ελληνικού νηολογίου. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι την «ελληνική σημαία στηρίζουν ελάχιστες εφοπλιστικές οικογένειες και δεν ξέρουμε τι θα γίνει αν ξυπνήσουν ένα πρωί στραβά». Πρόσθεσε επίσης ότι όλοι παραδέχονται ότι είναι «ραγδαία η κάθοδος της ελληνικής σημαίας», ωστόσο υπογράμμισε ότι «για κάθε τρία πλοία που ναυπηγούνται μόνο το ένα υψώνει ευρωπαϊκή σημαία».
Τόνισε δε ότι, «παλαιότερα που ήμουν πρόεδρος των Ευρωπαίων εφοπλιστών, που σήμερα είναι ο Φίλιππος Φιλής, τον οποίο συγχαίρω για την προσφορά του, κάναμε μια μελέτη και διαπιστώσαμε ότι οι προϋποθέσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία ναυτιλιακών εταιρειών σε ευρωπαϊκές χώρες είναι καλές, όμως, υπάρχουν εξωχώριες χώρες που παρέχουν μεγαλύτερα κίνητρα και καλύτερες συνθήκες».
Ο Πάνος Λασκαρίδης, αναφέρθηκε επίσης ότι οι τοπικές ρυθμίσεις που γίνονται από μεμονωμένες χώρες εμποδίζουν την δραστηριότητα της ναυτιλίας, τόνισε ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ λαμβάνουν πιο γρήγορα αποφάσεις από ό,τι λαμβάνονται στον ΙΜΟ και αυτό δυσκολεύει τον ανταγωνισμό.
Μιλώντας για την έλλειψη αξιωματικών και πληρωμάτων τόνισε ότι ένα φαινόμενο παγκόσμιο που οι νέοι δεν στρέφονται προς την θάλασσα, είπε ότι έχουν γίνει πολλά από τον ελληνικό εφοπλισμό και το υπουργείο Ναυτιλίας, όμως είναι κοινά παραδεκτό ότι ακόμη και οι ξένες εταιρείες που έρχονται στην Ελλάδα διαθέτουν στελέχη από το εξωτερικό γιατί δεν υπάρχει επαρκής αριθμός Ελλήνων στελεχών.
Ο Πάνος Λασκαρίδης, τόνισε επίσης ότι ο εφοπλισμός δεν έχει τη δύναμη να επιβάλλει τις απόψεις του στα διεθνή φόρα και πρόσθεσε ότι έχει διαπιστώσει ότι «χώρες στην Ευρώπη με μικρότερη ναυτιλιακή δύναμη, κατορθώνουν να έχουν πιο ισχυρή φωνή στην Ευρωπαϊκή Ένωση γιατί έχουν λειτουργήσει με στρατηγική και μεθοδικότητα».
«Εμείς για χρόνια αποφεύγαμε τη δημοσιότητα, αλλά τώρα η παραμικρή κίνηση μας είναι γνωστή σε όλους, πρέπει να κινηθούμε στο φως, να διατυπώνουμε ευθέως τις προτάσεις μας και να μην περιοριζόμαστε να αντιδρούμε στις απόψεις των άλλων. Οι άλλοι θα πρέπει να αντιδρούν στις δικές μας προτάσεις. Πρέπει να περάσουμε μπροστά».
Τόνισε με νόημα επίσης ότι «ο διάλογος και οι συμφωνίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το θεσμικό πλαίσιο δεν έχει τελειώσει» και τόνισε ότι «τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής θα φανούν στο μέλλον” και εξέφρασε την βεβαιότητα ότι “δεν έχει τελειώσει αυτός ο διάλογος, κατά την προσωπική μου γνώμη. Αλλά αυτό θα το δούμε στο μέλλον».
Ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης κάλεσε τους φίλους εφοπλιστές να φέρουν τα πλοία τους για επισκευή στα Ελληνικά Ναυπηγεία και τόνισε ότι το Νεώριο Σύρου πάει καλά, δεν το συζητώ, είπε, για την επιτυχία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουμε θετικές εξελίξεις.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike