ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Εσωτερικού χαρακτήρα αναδιάταξη της οικογενειακής περιουσίας των billionaire αδελφών Θανάση και Πάνου Λασκαρίδη, αποτελεί το μετοχικό «πακέτο» του 3,4% της Aegean Airlines, που άλλαξε χέρια χθές.
Στην επί της ουσίας διαδικασία ανταλλαγής θέσεων, ο Πάνος Λασκαρίδης ήταν ο παραλήπτης των 3.074.074 μετοχών της εισηγμένης αεροπορικής εταιρείας, που εκχωρήθηκαν από τον αδελφό του Θανάση.
Η προσυμφωνημένη συναλλαγή, αξίας 36,888 εκατ. ευρώ, έγινε με τίμημα στα 12 ευρώ ανά μετοχή. Δηλαδή με έκπτωση 4,45% καθώς το χθεσινό της κλείσιμο ήταν στα 12,56 ευρώ. Πρακτικά το discount είναι μεγαλύτερο, καθώς επίκεται και η διανομή μερίσματος 0,75 ευρώ ανά μετοχή, που θα εισπραχθεί από τον αγοραστή. Με την 21η Μαΐου να είναι η μέρα προσδιορισμού των δικαιούχων στη χρηματική διανομή.
Όλα αυτά όμως θεωρούνται το τυπικό και επουσιώδες, μπροστά στη βελούδινη συμφωνία των δύο αδελφών και μετόχων στη Aegean Airlines από το 2001. Όταν και εισέφεραν τη δική τους αεροπορική εταιρεία Cronus, συντασσόμενοι με την επιχειρηματική οικογένεια Βασιλάκη, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο επιχειρηματικό σχήμα. Το οποίο εν τέλει τον Ιούλιο του 2007, μπήκε στο χρηματιστήριο της Αθήνας.
Προ της εισαγωγής, το ποσοστό των αδελφών Λασκαρίδη, σπαστό σε δύο μερίδια, έφτανε στο 25,3% ενώ μετέπειτα υποχώρησε στα επίπεδα του 19%.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οδεύοντας προς το χρηματιστήριο η Αεροπορία Αιγαίου είχε δεχθεί πρόταση εξαγοράς από τον Νίκο Σταθόπουλο της BC Partners. To υπο συζήτηση deal δεν προχώρησε, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, αν και υπήρχε η συναίνεση της πλευράς των αδελφών Λασκαρίδη, εν τούτοις «στο παρά πέντε» συνάντησε την άρνηση του ιστορικού ηγέτη της εταιρείας Θόδωρου Βασιλάκη.
Από τη δημόσια εγγραφή της για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο η Aegean Airlines άντλησε 135,2 εκατ. ευρώ, με τιμή διάθεσης των νέων μετοχών στα 7,60 ευρώ τη μία και με την αποτίμησή της να διαμορφώνεται στα 542,7 εκατ. ευρώ.
Το παζλ της μετοχικής συμμετοχής στην Aegean Airlines
Στην κεφαλαιακή αύξηση του Ιουνίου του 2021 από την οποία αντλήθηκαν 60 εκατ. ευρώ (με τη τιμή διάθεσης των νέων μετοχών στα 3,2 ευρώ η μία) σηματοδοτήθηκε η έναρξη της αντίστροφης μέτρησης της Αεροπορίας Αιγαίου για την επιστροφή στην κανονικότητα. Θεραπεύοντας βαθμιαία τα οικονομικά «πλήγματα» που προκάλεσε η πανδημία.
Παρόντες σε εκείνη την ΑΜΚ ήταν και οι αδελφοί Λασκαρίδη.
Μέσω της Alnesco Enterprises o Πάνος κατείχε 6.115.508 μετοχές της Aegean ( το 8,56%) ενώ ο Θανάσης μέσω της Siana Enterprises είχε ακριβώς τον ίδιο αριθμό μετοχών. Ο πρώτος εισέφερε στην ΑΜΚ 5,283 εκατ. ευρώ και έφτασε να κατέχει το 8,61% (7.766.622) όπως προκύπτει από τις χρηματιστηριακές ανακοινώσεις. Κάτι αντίστοιχο φέρεται να έπραξε και ο δεύτερος.
Με την χθεσινή συναλλαγή το ποσοστό του Πάνου Λασκαρίδη, που έχει και θέση Αντιπροέδρου στην Aegean Airlines, φαίνεται να ανεβαίνει στο 12,01% (8,61%+3,4%) ενώ εκείνο του αδελφού του Θανάση υποχωρεί στο 5,21% (8,61%-3,4%). Ωστόσο πηγές που είναι κοντά στο αγοραστή κάνουν λόγο για ποσοστά συμμετοχής 13% και 3,5% αντίστοιχα. Χωρίς να διευκρινίζεται αν έγιναν και κάποιες αγοραπωλησίες στο διάσημα μετά από την αύξηση κεφαλαίου.
Δυό οικογένειες με… 10 παιδιά
Οι γνωρίζοντες περισσότερα αναφέρουν ότι το χθεσινό «πακέτο» μετοχών που πέρασε από τον Θανάση στο Πάνο, αφορά επί μέρους διευθέτηση των περιουσιακών στοιχείων των δύο αδελφών. Οι οποίοι έχουν…10 παιδιά (6 ο Θανάσης και 4 ο Πάνος) και εκ των πραγμάτων προνοούν και για την επόμενη μέρα.
Σε αυτό το πλαίσιο έχει αρχίσει από χρόνια να γίνεται πιο διακριτή η παρουσία του καθενός αδελφού, σε επιχειρηματικούς τομείς. Το μοίρασμα της περιουσίας είναι πιο ευανάγνωστο στη ναυτιλία όπου τα πλοία έχουν περάσει στον έλεγχο του Πάνου Λασκαρίδη. Με ξεχωριστή εταιρεία ο Θανάσης Λασκαρίδης αναπτύσσει κι εκείνος αυτόνομη ναυτιλιακή δραστηριότητα έχοντας στο πλάι του τον γιό του Οδυσσέα.
Από εκεί κι έπειτα στον τομέα των ξενοδοχείων (που εκφράζεται μέσω της εταιρείας Λάμψα) Θανάσης Λασκαρίδης απέκτησε μετοχικά μερίδια από τον αδελφό του, φτάνοντας να κατέχει τώρα το 56,2% εκ του οποίου το 25,19% έχει παραχωρηθεί στα παιδιά του. Ενώ το ποσοστό του Πάνου Λασκαρίδη έχει μειωθεί στο 15,9%.
Πέραν τούτων κοινή παραμένει και η συμμετοχή των δύο αδελφών στον τομέα των καζίνο, με το μεγάλο project της μεταφοράς του Mont Parnes στο Μαρούσι να βρίσκεται στο προσκήνιο της επικαιρότητας.
Καθώς τα περιουσιακά στοιχεία των αδελφών Λασκαρίδη είναι πολλά, ενδεχομένως η παραχώρηση του μετοχικού «πακέτου» της Aegean Airlines να λειτούργησε συμψηφιστικά για κάποια άλλη ενδοοικογενειακή μοιρασιά.
Σε κάθε περίπτωση η σχέση των αδελφών παραμένει αρμονική, ενώ και οι εναλλαγές των μετοχικών τους θέσεων, φυσικά και δεν διαφοροποιούν την επιχειρηματική πορεία της Αεροπορίας Αιγαίου, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο Ευτύχης Βασιλάκης. Η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας διαμορφώθηκε χθες στα 1,13 δισ. ευρώ, με την τιμή της μετοχής να ενισχύεται κατά 78,4% σε χρονικό ορίζοντα 12μηνου.
Διαβάστε επίσης:
Aegean: Επιδόσεις ρεκόρ φέρνει το 2024- Τα πρώτα δείγματα
Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Στόχος μας να μοιράζουμε το 40% των κερδών και τα επόμενα χρόνια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μαγδεμβούργο: Προφυλακίστηκε ο ύποπτος για την επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά – Το πιθανό κίνητρο
- Κυριάκος Μητσοτάκης από Σύνοδο Βορρά – Νότου: Να διερευνηθούν όλα τα μέσα για ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας
- Ντόναλντ Τραμπ: Επίθεση σε Παναμά – Μειώστε τα κόστη ή δώστε μας τη Διώρυγα
- Θεσσαλονίκη: Κουκουλοφόροι πέταξαν μολότοφ στους αστυνομικούς έξω από το Τουρκικό Προξενείο