ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με πενταπλάσιο και πλέον περιθώριο κέρδους εκτιμά ότι θα κλείσει η φετινή χρονιά για τη γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ, ο επικεφαλής της, κ. Παναγιώτης Τσινάβος.
Παράλληλα ανεβάζει τον πήχη των πωλήσεων στα 200 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά περίπου 16,2% σε σχέση με το 2022.
Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες με επενδυτές και αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η εκτίμηση για το περιθώριο κέρδους είναι να επανέλθει στα επίπεδα του 2021 ήτοι στο 12,4% από 2,3% το 2022.
Το EBIT υπολογίζεται ότι θα φτάσει στο 24,8% από 4% το 2022 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης των 520 εκατ. ευρώ.
Η εμπορική τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησε η εταιρεία το 2022 με το ενεργειακό κόστος και το κόστος πρώτων υλών να ροκανίζει την κερδοφορία είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση σε αξία της αγοράς του γιαουρτιού και την ενίσχυση σε όγκο των πωλήσεων στην αγορά του παγωτού.
Οριακή αύξηση στον όγκο πωλήσεων παγωτού
Ειδικότερα, στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφια μεταβολή (+14,7%). Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσαρίσμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,6%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,8%).
Η αυξητική τάση των πωλήσεων αναμένεται να συνεχιστεί και το 2023 ενώ βασικός άξονας της στρατηγικής της ΚΡΙ ΚΡΙ είναι η βελτίωση του κλαδικού λειτουργικού αποτελέσματος. Παράλληλα, προωθεί την αύξηση της αριθμητικής διανομής, δίνοντας έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς όπως σημειώνεται από τη διοίκηση, διαφαίνονται σπουδαίες ευκαιρίες ανάπτυξης των πωλήσεων στο εξωτερικό.
Στο 17,1% το μερίδιο στην αγορά γιαουρτιού
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση +26,0% παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού οδηγεί σε μείωση των πραγματικών διαθέσιμων εισοδημάτων των νοικοκυριών, με αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση. Όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση της εταιρείας αυτό συντελεί στην αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, με ενίσχυση της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Όλα τα παραπάνω εξηγούν την πτωτική, σε όγκο, πορεία της συνολικής αγοράς. Η αύξηση των πωλήσεων της ΚΡΙ ΚΡΙ, συνδέεται με την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στα επώνυμα προϊόντα, αποτέλεσμα της επιτυχημένης εμπορικής στρατηγικής που εφαρμόζει, σημείωνεται. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 0,7% σε αξία. Επίσης, σημαντική είναι και η αύξηση που αφορά στις πωλήσεις γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης της ζήτησης τους. Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν να αναπτύσσονται έντονα +32,7%.
Η εταιρεία παράλληλα συνεχίζει να αξιοποιεί τη δυναμική που έχει το ελληνικό γιαούρτι στις αγορές της Δυτ. Ευρώπης και Κεντρικής Ευρώπης επεκτείνοντας τις υπάρχουσες συνεργασίες. Ειδικότερα, σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία και η Αυστρία.
Στα 20 εκατ. ευρώ το επενδυτικό πλάνο του 2023
Το 2022 η ΚΡΙ ΚΡΙ προχώρησε σε επενδύσεις άνω των 8,7 εκατ. ευρώ ενώ επενδυτικά σχέδια της συνολικού προϋπολογισμού €19,7 εκ., έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016 και αναμένεται να επιδοτηθούν σε ποσοστό 35% με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής. Για φέτος το επενδυτικό πλάνο της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού θα φτάσουν τα 20 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
Κρι-Κρι: Έκδοση, κάλυψη και εκταμίευση ΚΟΔ ύψους €4,2 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;