• Business

    Παγωτά Δωδώνη: Με δύο μοντέλα και δύο ταχύτητες η ανάπτυξη στη μετά Βενέτη εποχή

    • Άννα Διανά
    Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, επικεφαλής Βενέτη

    Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, επικεφαλής Βενέτη


    Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ξεκινά για την «Παγωτά Δωδώνη, μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που ξεκίνησε σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα και ανέδειξε ως νέο ιδιοκτήτη τον όμιλο Φούρνοι Βενέτη.

    Μια εξαγορά που κράτησε 32 μήνες σύμφωνα με τον επικεφαλής της Φούρνοι Βενέτη, Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, ο οποίος μάλιστα σε ενημερωτική συνάντηση που έγινε χθες με αφορμή την ολοκλήρωση του deal, τη χαρακτήρισε τη διαδικασία ως το «Γεφύρι της Αρτας».

    Χωρίς να προσδιορίσει το τίμημα για την εξαγορά των χρεών της Δωδώνη προς τις τράπεζες συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ ο κ. Μονεμβασιώτης παρουσίασε το σχέδιο εξυγίανσης της εταιρείας, που παρά τις περιπέτειες που αντιμετωπίζει την τελευταία δεκαετία και με μια διαδικασία διάσωσης που ξεκίνησε το 2017 υπό το βάρος  σημαντικών οικονομικών προβλημάτων και αυξημένων δανειακών υποχρεώσεων, παραμένει «ζωντανή» με 40 καταστήματα και πωλήσεις που πέρυσι έφτασαν στα 7 εκατ. ευρώ.

    Στα 170 εκατ. ευρώ η αγορά παγωτού

    «Το brand Παγωτά Δωδώνη με τα οικονομικά προβλήματα,  χωρίς ανάπτυξη δικτύου, με την ένδεια των επενδύσεων παραμένει ως το “θεϊκό παγωτό” στο μυαλό των καταναλωτών το «θεϊκό παγωτό», όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης ο CEO της εταιρείας,  Χαράλαμπος Σαββίνος.  «Σε αυτήν την προίκα θα στηριχθεί και επενδυτής για να αναπτύξει την εταιρεία» πρόσθεσε.

    Η αγορά παγωτού Η αγορά παγωτού τζιράρει περί τα 170 εκατ. ευρώ. Από αυτό ένα ποσοστό 20-30% αφορά στο χύμα παγωτό, το 30-40% περνάει μέσα από το κανάλι των σούπερ μάρκετ και το υπόλοιπο αφορά την παραδοσιακή αγορά (περίπτερα, μικρή λιανική κ.α.). Στόχος είναι καταρχήν να είμαστε πρώτοι στο μυαλό των καταναλωτών και να το διατηρήσουμε αυτό» όπως είπε ο κ. Σαββίνος.

    Το πλάνο ανάπτυξης

    Η Παγωτά Δωδώνη παρά τα προβλήματα των τελευταίων ετών συνεχίζει να διατηρεί ένα ισχυρό brand στην αγορά του παγωτού, έχοντας αυτή τη στιγμή ένα δίκτυο 40 καταστημάτων, ψυγεία πώλησης συσκευασμένου παγωτού σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ και αρτοποιεία καθώς και συνεργασίες horeca σε πάνω από 1500 σημεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ αριθμεί 50 υπαλλήλους. Ο τζίρος της το 2023 ήταν στα 7 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18% ενώ οι πωλήσεις στο πρώτο πεντάμηνο του έτους τρέχουν με 15%, με το 3% να αφορά ανατιμήσεις και το 12% αύξηση όγκου.

    Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ στη διετία

    Το επενδυτικό πλάνο σε ορίζοντα διετίας, σύμφωνα με τα όσα επεσήμανε ο κ. Μονεμβασιώτης, είναι ύψους 10 εκατ. ευρώ και κινείται σε τρεις άξονες:

    -Στην εξαγορά φάρμας στη Βοιωτία, ώστε να παρέχεται η πρώτη ύλη,  φρέσκο και φυσικό γάλα για τα παγωτά αλλά και τις ανάγκες του ομίλου Βενέτη, όπως αναφέρθηκε.

    -Σε επενδύσεις στον εξοπλισμό στην παραγωγική μονάδα στην Παλλήνη, στην οποία παράγονται τα παγωτά Δωδώνη και θα παράγονται και ως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα παγωτά της Βενέτης. Ενώ μελλοντικά σχεδιάζεται τα παγωτά Δωδώνη να μπούνε στα καταστήματα Βενέτης.

    -Στην ανάπτυξη νέου concept καταστημάτων μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών εξυγίανσης και στην αναβάθμιση του σημερινού δικτύου, καθώς και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.

    Το νέο concept καταστημάτων και το υφιστάμενο δίκτυο

    Σε πρώτη και πιλοτική φάση αναμένεται να αναπτυχθούν δύο έως τρία εταιρικά καταστήματα, σύμφωνα με τον κ. Μονεμβασιώτη, τα οποία θα είναι παράλληλα Gelateria, γαλακτοπωλείο και ζαχαροπλαστείο με υπερψυγμένο γλυκό. Τα νέα καταστήματα θα προσφέρουν παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα με κύριο συστατικό το φυσικό γάλα αλλά και ροφήματα, φυσικούς χυμούς και ιταλικό καφέ. Οι πρώτες ταμπέλες της Παγωτά Δωδώνη θα ανέβουν στο κατάστημα Cremeria Veneti στην Νέα Ερυθραία ενώ ανάλογα το πώς θα κινηθεί το νέο concept θα αποφασιστεί στην πορεία η ανάπτυξή του είτε με εταιρικά καταστήματα είτε με το σύστημα της δικαιόχρησης.

    Σήμερα από το δίκτυο των 40 καταστημάτων μόνο το ένα είναι εταιρικό. Θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως είναι σήμερα και οι νέοι ιδιοκτήτες θα συζητήσουν με τους franchisees για το αν θα προχωρήσουν στο νέο concept. «Στο προσεχές διάστημα θα κάνουμε μια συνάντηση μαζί τους. Θα τους δείξουμε τι είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε και όσοι πειστούν να μετεξελίξουν τα καταστήματά τους με το νέο concept θα τους εντάξουμε σε ένα πρόγραμμα τραπεζικό ώστε να εξασφαλίσουν τα χρήματα και να μπορέσουν να αλλάξουν τα καταστήματά τους. Όσοι επιλέξουν να παραμείνουν έτσι, θα παραμείνουν. Η διαφορά η μεγάλη είναι το καινούργιο concept δημιουργεί περισσότερα έξοδα, γιατί χρειάζεται περισσότερο προσωπικό, ώρες εργασίας κ.ά.. Οσοι πειστούν θα πάνε στη νέα λογική, όσοι δεν πειστούν θα παραμείνουν με το συγκεκριμένο μοντέλο» κατέληξε ο κ. Μονεμβασιώτης.

    Διαβάστε επίσης

    ΒΕΝΕΤΗΣ: Εξαγόρασε τα Παγωτά Δωδώνη έναντι 40 εκατ. ευρώ

    Μερίσματα εκατομμυρίων για τους Ιταλούς από Calzedonia, Intimissimi, Tezenis

    Στο εξωτερικό η μάχη Σκλαβενίτη – Βαρδινογιάννη



    ΣΧΟΛΙΑ