ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έτος ορόσημο για την εταιρία Star Bulk Carriers αποδεικνύεται το 2018. Η εταιρία, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά, έχει πραγματοποιήσει κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους σειρά ενεργειών με στόχο την ισχυροποίηση του στόλου της και την ανάδειξη της σε μία από τις πιο ισχυρές ναυτιλιακές στον κλάδο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Τα πρώτα δείγματα τις στρατηγικής του εφοπλιστή φάνηκαν από τις αρχές του νέου έτους, όταν προχώρησε στην πρόωρη αποπληρωμή δανεικών οφειλών προς τις τράπεζες σπεύδοντας να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψη που σημειώνει η αγορά ξηρού φορτίου αλλά και τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας.
Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο 2018 η Star Bulk προχώρησε, έξι μήνες νωρίτερα, σε αποπληρωμές ίσες με τα χρεολύσια που όφειλε πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα παράτασης των δανειακών υποχρεώσεών της, το οποίο συμφώνησε με τους πιστωτές της το 2016. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε αρχική διάρκεια μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018.
Επιστροφή στην κερδοφορία
Στο μεταξύ, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2017, η ναυτιλιακή επέστρεψε στην κερδοφορία. Συγκεκριμένα εμφάνισε κέρδη 23,9 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 33,1 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες των αναλυτών και διαμορφώθηκαν στα 37 σεντς του δολαρίου.
Ο τζίρος της εταιρίας ανήλθε στα 107,7 εκατ. δολ., σημαντικά αυξημένος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016 (63,2 εκατ. δολάρια), γεγονός που αποδίδεται τόσο στην άνοδο των τιμών ναύλωσης, όσο και στην επέκταση του στόλου της εταιρίας, που κατά μέσο όρο στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 περιελάμβανε 76,8 πλοία, έναντι 70,6 πλοίων στο δ’ τρίμηνο του 2016.
Η προσπάθεια που απέτυχε
Η διάθεση του εφοπλιστή για περαιτέρω ενίσχυση του στόλου του και νέες εξαγορές φάνηκε από τις αρχές του έτους, όταν έγινε γνωστή η πρόθεση του να διεκδικήσει το στόλο της χρεωμένης ιταλικής ναυτιλιακής εταιρείας Giuseppe Bottiglieri Shipping Company σε συνεργασία με τον Ιταλό πλοιοκτήτη Raffaele Zagari.
Ωστόσο, δικαστήριο της Νάπολης έβαλε φρένο στα σχέδια των δύο εφοπλιστών, κρίνοντας ότι η πρόταση αναδιάρθρωσης που υπέβαλαν , μέσω της κοινοπραξίας Lighthouse Ltd, “είχε πολλά σημεία που δεν μπορούσαν να γίνουν αποδεκτά, και επομένως δεν άξιζε να τεθεί υπόψη των πιστωτών”. Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικαστηρίου, η πρόταση ήταν απλώς ένα σχέδιο ρευστοποίησης που απλά δεν πρόσφερε καμία πληρωμή μπροστά, ούτε μπορούσε να εγγυηθεί καμία μελλοντική ανάκτηση.
Super deal με εξαγορά 16 πλοίων
Λίγους μήνες μετά ήρθε η δεύτερη προσπάθεια του Πέτρου Παππά να επεκτείνει το στόλο του, πετυχαίνοντας μία συμφωνία που τάραξε τα νερά της ναυτιλιακής αγοράς.
Η Star Bulk Carriers εξαγόρασε 16 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, από εταιρίες που συνδέονται με τις Augustea Atlantica SpA και York Capital Management, μέσω μίας συναλλαγής που περιλάμβανε την έκδοση μετοχών και μετρητά.
Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2018 ενώ προβλέπει, μεταξύ άλλων ότι, ο Raffaele Zagari (CEO της Augustea Atlantica SpA) θα προσχωρήσει στο Διοικητικό Συμβούλιο της Star Bulk.
Μετά την ανακοίνωση του deal, οι αναλυτές σπεύδουν να επισημάνουν ότι η Star Bulk βρίσκεται στην κορυφή της αγοράς ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, ο αναλυτής της Morgan Stanley, Φώτης Γιαννακούλης, τονίζει ότι με τις εξαγορές αυτές η χωρητικότητα του στόλου της εταιρίας αυξάνεται κατά 24% και φτάνει τα 10,1 εκατομμύρια dwt, ξεπερνώντας κάθε άλλη εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρία ξηρού φορτίου.
Ο αναλυτής Benjamin Nolan της Stifel, που καλύπτει τον κλάδο της ναυτιλίας, αναβάθμισε σε buy (αγορά) από hold (διακράτηση) τη σύσταση του για τη μετοχή της ναυτιλιακής, αυξάνοντας παράλληλα την τιμή στόχο στα 15 δολ. από 12 δολ. που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
Η συμφωνία με τη Sogna Bulk
H συνέχεια για το γνωστό εφοπλιστή είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Στα μέσα Μαΐου ανακοινώνει και νέα εξαγορά, 18 ακόμη πλοίων, μέσω δύο συμφωνιών, οι οποίες -και σε αυτή την περίπτωση όπως και στην προηγούμενη- περιλαμβάνουν και συναλλαγές με μετοχές.
Συγκεκριμένα, η Star Bulk εξαγοράζει 15 πλοία από τη Sogna Bulk και τρία ακόμη από την Oceanbulk Container Carriers, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των πλοίων της στα 108!
Αυτή τη φορά, στο ΔΣ της Star Bulk θα προστεθεί ένας εκ των βασικών μετόχων της Sogna Bulk, ο Arne Blystad, ενώ ένας ακόμη μέτοχος, ο Herman Billung, με εμπειρία σχεδόν 30 ετών στον κλάδο ξηρού φορτίου και στις κεφαλαιαγορές, θα συμμετέχει στη διοικητική ομάδα της ναυτιλιακής.
Σύμφωνα με τη Deutsche Bank, η νέα αυτή συμφωνία της Star Bulk καθιστά την ναυτιλιακή “την κυρίαρχη εταιρία ξηρού φορτίου στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές” και αυξάνει την έκθεσή της σε μία ανακάμπτουσα αγορά του ξηρού φορτίου.
Παράλληλα υπογραμμίζει την ικανότητα της Star Bulk να πετυχαίνει εξαγορές πλοίων “στο χαμηλότερο σημείο του κύκλου, διασφαλίζοντας σημαντική δημιουργία αξίας σε βάθος χρόνου”.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αυτές είναι οι κορυφαίες, σε αξία στόλου, ελληνικές ναυτιλιακές
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: «O καλός, ο κακός και ο άσχημος»… της ναυτιλιακής αγοράς
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Tankers vs bulkers: Πού επενδύουν οι Έλληνες εφοπλιστές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας