Στις προοπτικές που εμφανίζονται στην χώρα ώστε να αναβαθμίσει το ρόλο της μέσα από τους λιμένες και τις συνδυασμένες μεταφορές υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, από το βήμα του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για τη νέα γενιά έργων που, όπως σημείωσε, «πρέπει απνευστί, ξεπερνώντας όλες τις δυσκολίες, να πάρουν σάρκα και οστά» προκειμένου να «συμμετέχουν στη συνολική ανάπτυξη της χώρας».

Αναφερόμενος στα λιμάνια της χώρας ο υπουργός Ναυτιλίας έκανε λόγο για «πλούτο, η αξιοποίηση του οποίου μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της χώρας και να συμπληρώσει μία σειρά υποδομών που βρίσκονται είτε σε εξέλιξη, είτε έχουν ολοκληρωθεί».

Έκανε λόγο για σειρά παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην αναβάθμιση των λιμανιών, τονίζοντας ότι με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία «νομιμοποιούμε τα “ορφανά” λιμάνια», τα οποία ανέρχονται σε 250, και έπεσαν «θύματα πρωτοβουλιών οποιουδήποτε ήθελε να κάνει κάτι εκεί, γιατί δεν υπήρχε πατρότητα».

«Πλέον, όλα τα “ορφανά” λιμάνια υπάγονται στους δήμους» επισήμανε και πρόσθεσε ότι «προχωρούμε στο master plan των λιμανιών», τα περισσότερα εκ των οποίων δεν είχαν, και «οργανώσαμε την υπηρεσία της ΕΦΑΛ».

«Σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών στηρίζουμε τις συνδυασμένες μεταφορές» υποστήριξε ο κ. Κουρουμπλής, υπογραμμίζοντας ότι πλέον «τα λιμάνια της χώρας μετατρέπονται σε πύλες που συνδέουν τη Μέση και την Άπω Ανατολή, με την Ελλάδα, τη Μεσόγειο, τα Βαλκάνια, τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη».

Όπως ανέφερε ο υπουργός, βασικές προτεραιότητες αποτελούν τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

«Ο Πειραιάς σε σύντομο χρονικό διάστημα βρίσκεται ήδη στην 38η θέση παγκοσμίως» σημείωσε, εκτιμώντας ότι «στα επόμενα χρόνια θα βρίσκεται στην 21η θέση».

Μετά τη συνάντησή του με το νέο ΔΣ του Λιμένα Θεσσαλονίκης και όλους τους μετόχους του ξεκαθάρισε ότι «άμεσα θα ξεκινήσουν οι υποδομές και γι’ αυτό το γεωστρατηγικής σημασία λιμάνι, για να παίξει τον ρόλο που πρέπει για τη Μακεδονία, τα Βαλκάνια και την Ευρώπη».

«Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα του δώσουν την ευκαιρία να συναγωνιστεί με τον Πειραιά αλλά και λιμάνια της ευρύτερης περιοχής» τόνισε, προτρέποντας την επιχειρηματική κοινότητα «να καταλάβει ότι ανοίγονται δρόμοι».

Όπως επισήμανε ο κ. Κουρουμπλής, στόχος για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η σύνδεσή του με logistics, με την Εγνατία και τη σιδηροδρομική Εγνατία, που βρίσκεται υπό κατασκευή. Επιπλέον, στόχος είναι η διασύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας.

«Στόχο αποτελεί, επίσης, και η ανάπτυξη άλλων δέκα λιμανιών τα περισσότερα εκ των οποίων συνδέονται με τα ευρωπαϊκά δίκτυα» συμπλήρωσε.

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα, υπογραμμίζοντας ότι «ανοίγουμε διάλογο με τους φορείς της κρουαζιέρας, αλλά και άλλους φορείς logistics» και πρόσθεσε ότι στόχος είναι «να αναπτύσσονται δραστηριότητες και πέριξ των λιμανιών, όπως συναρμολογήσεις», προκειμένου «να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία και να έχουν πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την ανάπτυξη της χώρας και το καλύτερο δυνατό όφελος για την τοπική κοινωνία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ν. Τσάκος: Η νέα παραγγελία και οι στόχοι του εφοπλιστή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Minoan Lines: Καθαρά κέρδη 1,7 εκατ. ευρώ για το α’ τρίμηνο του 2018

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Αλαφούζος: Γιατί η Kyklades Maritime ακύρωσε την παραγγελία πέντε δεξαμενόπλοιων