• Business

    Ozempic: Πώς το θαυματουργό φάρμακο αύξησε τις πωλήσεις στα ρούχα

    • NewsRoom
    Lars-Fruergaard-Jørgensen, CEO Novo Nordisk (Πηγή: novonordisk.com)

    Lars Fruergaar Jørgensen, CEO Novo Nordisk (Πηγή: novonordisk.com)


    Η έλευση του Ozempic έχει φέρει αναταραχές στη βιομηχανία των τροφίμων, η οποία παλεύει να αναπροσαρμοστεί σε μικρότερες μερίδες φαγητού και σε πιο υγιεινές επιλογές.

    Αντίθετα, οι λιανοπωλητές ρούχων βρίσκονται στην άλλη πλευρά, βλέποντας τις πωλήσεις τους σε μικρότερα μεγέθη ρούχων να αυξάνονται.

    Ανανέωση της γκαρνταρόμπας

    Οι ειδικοί του κλάδου στις ΗΠΑ, το αποδίδουν στους «νέο-αδυνατισμένους» του Ozempic και των λοιπών σκευασμάτων (Wegovy, Zepbound) από τις ανταγωνιστικές εταιρείες Novo Nordisk και Eli Lilly, οι οποίοι ανανεώνουν τις γκαρνταρόμπες τους.

    Σύμφωνα με τη WSJ, στελέχη της βιομηχανίας αναφέρουν ότι έχουν δει μία νέα τάση στην αγορά ρούχων, με αύξηση στις πωλήσεις πιο εφαρμοστών κομματιών και σε τολμηρά σχέδια και χρώματα. Μάλιστα κάποιοι έχουν ήδη προχωρήσει σε προσαρμογές αντικαθιστώντας τα φερμουάρ με ρυθμιζόμενα κορδόνια ή κορσέδες.

    Περίπου το 5% των πελατών της Lafayette 148, μίας αλυσίδας ρούχων, αγοράζουν νέα ρούχα επειδή έχουν χάσει βάρος, αντικαθιστώντας συχνά τα ρούχα μεγέθους 12 με ρούχα μεγέθους 6 ή 8, σύμφωνα με την Deirdre Quinn, διευθύνουσα σύμβουλο της μάρκας. Το όφελος είναι διπλό: εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, η Lafayette 148 εξοικονομεί και χρήματα επειδή τα μικρότερα μεγέθη χρησιμοποιούν λιγότερο ύφασμα.

    Και η εταιρεία ενοικίασης ρούχων, Rent the Runway, έχει δει αυξημένη ζήτηση σε μικρότερα νούμερα, τη μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση σε πιο «small» κομμάτια τα τελευταία 15 χρόνια. Σύμφωνα με τη Jennifer Hyman, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας, «αυτοί οι πελάτες δείχνουν επίσης μεγαλύτερη προθυμία να πειραματιστούν με διαφορετικά στυλ, όπως τα κοψίματα και άλλα χαρακτηριστικά που αποκαλύπτουν το σώμα. Όταν αισθάνεσαι πιο άνετα στο δέρμα σου, είσαι πιο πρόθυμος να δοκιμάσεις πιο ακραίες εμφανίσεις».

    Στροφή από την περίοδο της πανδημίας

    Η νέα τάση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στροφή πολλών εταιρειών ρουχισμού σε μεγαλύτερα νούμερα, αμέσως μετά το τέλος της πανδημίας. «Τον τελευταίο χρόνο, οι λιανοπωλητές μας μάς λένε ότι χρειάζονται μικρότερα μεγέθη», δήλωσε ο Abhi Madan, συνιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής της Amarra, μίας εταιρείας που πουλάει βραδινές τουαλέτες. Η Amarra, η οποία εδρεύει Νιού Τζέρσεϊ  έχει προσθέσει μεγέθη τόσο μικρά όσο το 000. Λέει επίσης ότι πουλάει περισσότερα μεγέθη στη σειρά 0-8 και λιγότερα στη σειρά plus-size 18-24.

    Η λήψη σκευασμάτων για τη μείωση βάρους είναι πολύ δημοφιλής στις ΗΠΑ. Περίπου 15,5 εκατομμύρια άνθρωποι, το 6% των ενηλίκων των ΗΠΑ, δηλώνουν ότι έχουν δοκιμάσει ενέσιμα φάρμακα για την απώλεια βάρους για να αδυνατίσουν, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη τον Μάρτιο από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Gallup.

    Η AllStar Logo, η οποία πουλάει πουκάμισα πόλο, μπουφάν fleece και άλλα είδη σε μεγάλες εταιρείες, είδε τη ζήτηση για τα μεγαλύτερα μεγέθη της να μειώνεται κατά το ήμισυ τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με τον Edmond Moss, διευθυντή πωλήσεων.

    “Συνηθίζαμε να πουλάμε πολλά μπουφάν fleece σε extra, extra large. Τώρα όλα έχουν μειωθεί κατά τουλάχιστον ένα μέγεθος”, δήλωσε ο Moss.

    Το επιδραστικό φάρμακο

    Η σαρωτική έλευση των φαρμάκων, παρά το γεγονός ότι δεν οδηγεί σε δραστική απώλεια βάρους σε όλες τις περιπτώσεις, έχει δημιουργήσει μία αγορά, που προβλέπεται να αγγίξει ακόμα τα 100 δισ. δολάρια τα επόμενα χρόνια.

    Μία αγορά αρκετά επιδραστική ώστε να οδηγήσει την Weight Watchers, να δημιουργήσει μια συνδρομητική υπηρεσία, η οποία προσφέρει επισκέψεις τηλεϊατρικής με γιατρούς δύναται να συνταγογραφήσουν φάρμακα όπως το Ozempic. Αντίστοιχα, η Nestlé εισάγει φέτος μια νέα σειρά τροφίμων σχεδιασμένη για άτομα που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους.

    Άλλωστε τα τρία τέταρτα των σημερινών χρηστών δήλωσαν ότι τα φάρμακα κατηγορίας GLP-1 – τα οποία αρχικά αναπτύχθηκαν για τη θεραπεία του διαβήτη- είναι αποτελεσματικά ή εξαιρετικά αποτελεσματικά στο να τους βοηθήσουν να χάσουν κιλά.

    Διαβάστε επίσης:

    Wegovy κατά της παχυσαρκίας: Πολύ ακριβό γι’ αυτά που προσφέρει λένε Δανοί ειδικοί

    Φάρμακα για την παχυσαρκία: Τι πρέπει να γνωρίζουμε για το Ozempic

    Novo Nordisk: Το Ozempic «απειλεί» την πρωτιά της Lego στη Δανία



    ΣΧΟΛΙΑ