Η φρενίτιδα γύρω από τα χάπια απώλειας βάρους με τα διάσημα Ozempic και Wegovy να γίνονται ανάρπαστα από ασθενείς με διαβήτη αλλά και απ’ όσους πάσχουν από παχυσαρκία, οδήγησε σε μία δυσάρεστη παρενέργεια.

Μπορεί οι ασθενείς να χάνουν με γρήγορο ρυθμό κιλά, χωρίς μεγάλη προσπάθεια, καθώς η επίδραση του φαρμάκου οδηγεί σε δραστική μείωση της όρεξης, όμως το πρόσωπό τους, αλλά και κάποια σημεία του σώματός τους χάνουν τη σφριγηλότητά τους.

1

Η ταχεία απώλεια βάρους στην οποία δεν είναι συνηθισμένος ένας οργανισμός οδηγεί σε χαλαρότητα του δέρματος, δημιουργώντας έναν νέο όρο: το Ozempic face.

Πολλοί είναι οι επιστήμονες που υπογραμμίζουν ότι η χρήση του σκευάσματος επηρεάζει τον μεταβολισμό, σε τέτοιο βαθμό και με τόσο γρήγορο ρυθμό, που τελικά το δέρμα αλλά και ο οργανισμός δεν προλαβαίνουν να επεξεργαστούν τις αλλαγές από την ταχύτητα βάρους.

Η νέα αγορά που ανοίγεται

Οι επιπτώσεις του Ozempic στη χαλαρότητα του δέρματος ποικίλλουν ανά ασθενή, όμως ήδη γίνεται συζήτηση στον δημόσιο διάλογο για το πώς κάποιος χρήστης του σκευάσματος μπορεί να αποφύγει αυτή την «παράπλευρη απώλεια».

Σύμφωνα με το Bloomberg, κάποιες κλινικές πλαστικής χειρουργικής έχουν ήδη μπει στο «παιχνίδι» να βοηθήσουν τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν σημάδια πρόωρης γήρανσης εξαιτίας της απότομης απώλειας βάρους.

Πριν περίπου ένα μήνα η κλινική Shafer έκανε ένα κάλεσμα σε δημοσιογράφους για να τους ενημερώσει για τις νέες τους υπηρεσίες προς τους ασθενείς που λαμβάνουν Ozempic.

Οι σακούλες κάτω από τα μάτια, η χαλάρωση στο δέρμα  και οι ρυτίδες από την αδυναμία της ελαστίνης στον οργανισμό να διατηρήσει τη σφριγηλότητα του δεν πρέπει να ανησυχούν τους ασθενείς, καθώς ένας πλαστικός χειρούργος μπορεί να διορθώσει όσα προκάλεσε η δράση του Ozempic, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε η κλινική.

Μέχρι πρότινος, η έλευση των σκευασμάτων απώλειας βάρους έχουν προκαλέσει αναταραχή στις αγορές, καθώς επηρεάζουν εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του φαγητού, των σνακ ακόμα και τις εταιρείες με ιατροφαρμακευτικά προϊόντα για τους υπέρβαρους ασθενείς.

Αντίθετα, η πλαστική χειρουργική φαίνεται μέχρι στιγμής να είναι ο μοναδικός κλάδος που αναμένεται να ανθίσει μαζί με τις φαρμακοβιομηχανίες που ξοδεύουν δισεκατομμύρια στο να επεκτείνουν την αγορά της απώλειας βάρους.

Το ίδιο ισχύει και για όσες κλινικές κάνουν botox, για όσους δεν επιθυμούν μία δραστική αλλαγή με λίφτινγκ.

Σε δύσκολη θέση οι εταιρείες τροφίμων

Αντίθετα, οι εταιρείες που ειδικεύονται σε σνακ και σε «ανθυγιεινά» προϊόντα φαίνεται ότι δέχονται ισχυρές πιέσεις από τους επενδυτές τους για να αλλάξουν «γραμμή».

Υπάρχουν σκέψεις για μειωμένες μερίδες, νέες συνταγές ακόμα και αλλαγή προφίλ με στροφή σε πιο «υγιεινές» συνήθειες.

Τα σκευάσματα Wegovy, Ozempic και Zepbound έχουν λειτουργήσει σαρωτικά σε πολλούς κλάδους της αγοράς, οι οποίοι αναζητούν τρόπους προσαρμογής στην περιορισμένη όρεξη των πελατών τους, ενώ παράλληλα θα πρέπει να κρατήσουν ικανοποιημένους τους επενδυτές τους.

Πρόσφατα, ο CEO της Novo Nordisk, με έδρα την Δανία, της εταιρείας με τα best sellers Wegovy και Ozempic παραδέχθηκε δημόσια ότι τον καλούν άλλοι διευθύνοντες σύμβουλοι για να τον ρωτήσουν για τα επόμενα βήματα της εταιρείας.

«Κάποιοι διευθύνοντες σύμβουλοι από, ας πούμε, εταιρείες τροφίμων με έχουν καλέσει», παραδέχτηκε ο Jorgensen, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης στη Νέα Υόρκη, αν και αρνήθηκε να κατονομάσει τις εταιρείες. «Είναι φοβισμένοι», συνέχισε, αναφέροντας ότι οι ερωτήσεις τους αφορούσαν τον τρόπο δράσης του φαρμάκου αλλά και το πόσο γρήγορα θα κυκλοφορήσουν.

Διαβάστε επίσης:

Zepbound: Σε έλλειψη στις ΗΠΑ το σκεύασμα για την απώλεια βάρους

Κίνα: Τοπική φαρμακευτική εταιρεία ζητά έγκριση κυκλοφορίας για γενόσημο του Ozempic

Ozempic: Πόσο κοστίζει η παραγωγή του «χρυσού» φαρμάκου των 1.000 δολαρίων;