Προκηρύχθηκε και επίσημα ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 300 καινούργιων λεωφορείων αξίας 250 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το δεύτερο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ που τρέχει μέσω της θυγατρικής του Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) Α.Ε., η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Αποτελεί τη συνέχεια του προηγούμενου διαγωνισμού της ΟΣΥ μέσω του οποίου έχει εκμισθώσει 293 μεταχειρισμένα οχήματα και η σχετική σύμβαση λήγει το 2025.

Γεγονός το οποίο σημαίνει ότι η ΟΣΥ θα πρέπει να κινηθεί με γοργό βηματισμό στην εξέταση των προσφορών των ενδιαφερομένων και την ανάδειξη του αναδόχου έτσι ώστε να μην μείνει η Αττική χωρίς λεωφορεία, καθώς έχει ήδη δοθεί παράταση στην υφιστάμενη σύμβαση για ένα έτος.

Για αυτό το λόγο και στους όρους διακήρυξης του διαγωνισμού καθίσταται σαφές ότι τα οχήματα θα πρέπει να φτάσουν τμηματικά εντός πενταμήνου από την υπογραφή της σύμβασης. Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία των οχημάτων, δηλαδή τα 200, θα είναι πετρελαιοκίνητα και τα υπόλοιπα 100 ηλεκτρικά.

Το 30% εξ΄αυτών θα πρέπει να έχει παραδοθεί εντός 90 ημερών, το υπόλοιπο 20% εντός 120 ημερών και το τελικό 25% εντός 150 ημερών, ενώ συνολικά όλα τα οχήματα θα πρέπει να έχουν παραδοθεί εντός εξαμήνου από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης.

Όσον αφορά τη διάρκεια του έργου αυτή έχει οριστεί στα 10 έτη και τα λεωφορεία, τα οποία θα πρέπει να είναι καινούργια και όχι μεταχειρισμένα θα μπορούν με τη λήξη του leasing να αγοραστούν για 3,7 εκατ. ευρώ. Δίνεται, επίσης, η δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για ένα έτος με το επιπλέον τίμημα να ανέρχεται στα 20,1 εκατ. ευρώ και τον τελικό προϋπολογισμό του leasing να διαμορφώνεται στα 270 εκατ. ευρώ.

Στροφή στους ιδιώτες

Μπορεί το υπουργείο υποδομών να προχωρά στην αύξηση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ με πράσινα λεωφορεία, καθώς ολοκληρώθηκε η Α’ Φάση του διαγωνισμού και έπεται εντός του έτους και η προκήρυξη της Β΄Φάσης, αλλά τόσο ο ΟΑΣΑ όσο και η ΟΣΥ στρέφονται στους ιδιώτες.

Αυτό συμβαίνει καθώς τα συνολικά 550 ηλεκτρικά λεωφορεία και τα οχήματα φυσικού αερίου θα καταφτάσουν τμηματικά στην Αθήνα και τη συμπρωτεύουσα εντός του 2025, ενώ για να προκηρυχθεί και να συμβασιοποιηθεί η Β’ Φάση για τα επιπλέον 750 ηλεκτρικά λεωφορεία και οχήματα υδρογόνου θα χρειαστεί να περιμένουμε περίπου μία διετία.

Όσον αφορά τον ΟΑΣΑ έχει προχωρήσει σε ένα διαφορετικό «Leasing» καθώς έχει ήδη επιλέξει τον ανάδοχο για την οκταετή διαχείριση των 62 λεωφορειακών γραμμών στη Δυτική και την Ανατολική Αττική.

Πρόκειται για ένα διαγωνισμό αξίας 400 εκατ. ευρώ που αφορά στην κάλυψη των δρομολογίων από ιδιώτες με 210 λεωφορεία νέας τεχνολογίας για την επόμενη οκταετία και ήδη ως προσωρινός ανάδοχος έχει οριστεί η κοινοπραξία έξι εταιριών ΚΤΕΛ (Κορίνθου, Άργους, Θήβας, Χανίων, Σαλαμίνας και Μαγνησίας) με δύο τουριστικά γραφεία (Smile Acadimos του ομίλου Panolympia και Maroulis Travel), η οποία είχε υποβάλει και τη μοναδική προσφορά.

Ωστόσο μέχρι να περάσει η σχετική σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να υπογραφεί ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε απευθείας διαπραγμάτευση με την ΚΤΕΛ Κορίνθου Α.Ε. για να πραγματοποιούν τα δρομολόγια στην Ανατολική Αττική, η οποία ωστόσο φαίνεται να «υποφέρει» από τις υπηρεσίες που παρείχαν τα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς ο Δήμος Παιανίας-Σπατών ζήτησε την επιστροφή του συγκοινωνιακού έργου από τον μέχρι πρότινος ιδιώτη (ΚΤΕΛ Αττικής) στο Δημόσιο (ΟΣΥ).

Διαβάστε επίσης

Υπερταμείο: Νέο Business Plan για στις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα – 1500 νέα λεωφορεία έως το 2027

Πώς προχωρούν οι διαγωνισμοί των ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για την είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνίες

ΟΑΣΑ: Ξεκινά δοκιμαστικά το tap and pay στα λεωφορεία – Το φθινόπωρο το έξυπνο εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη