ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεν έχει αποστείλει ακόμη ο ΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, τα στοιχεία που του έχουν ζητηθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της αυταπάγγελτης έρευνας που έχει ξεκινήσει από τις 28/2/2023 η Ρυθμιστική Αρχή, σχετικά με τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62 Αθήνα-Θεσσαλονίκη με την εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 Θεσσαλονίκη-Θριάσιο.
Η ΡΑΣ με στόχο να ελέγξει το κατά πόσο τηρήθηκαν οι διαδικασίες ασφάλειας από το Διαχειριστή των Σιδηροδρόμων, ζήτησε στοιχεία, έλαβε κάποια και κάποια άλλα συνέλεξε με έφοδο στα γραφεία του, ενώ ανέμενε χθες ο ΟΣΕ να στείλει τεκμήρια σχετικά με την εκπαίδευση των σταθμαρχών, όπως αποδεικτικά για τις 712 ώρες θεωρίας και τις 75 ημέρες πρακτικής που απαιτείται να έχουν κάνει πριν εργαστούν κανονικά. Τα συγκεκριμένα στοιχεία ο ΟΣΕ δεν έχει ακόμη αποστείλει, λέγοντας ότι είναι στοιχεία που βρίσκονται στους κατά τόπους σταθμούς.
Τα τεκμήρια που αναζητούνται
Τεκμήρια όπως δελτία έλξης, φύλλα πορείας, απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες και αποδεικτικά εκπαίδευσης και πρακτικής των σταθμαρχών, είναι μεταξύ των στοιχείων που συλλέγει η Ομάδα Αξιολόγησης για επιβεβαιώσει ότι τηρήθηκαν οι κανόνες και οι όροι του Πιστοποιητικού Ασφαλείας.
Το πιστοποιητικό ασφαλείας είναι απαραίτητο για τη λειτουργία τόσο του ΟΣΕ όσο και της Hellenic Train. Το πιστοποιητικό ασφαλείας της Hellenic Train εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων και όχι την ελληνική, καθώς η εταιρεία πραγματοποιεί και διεθνή δρομολόγια.
Αντίστοιχα η ΡΑΣ είναι υπεύθυνη για το πιστοποιητικό ασφάλειας του ΟΣΕ, το οποίο δίνεται βάσει του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας που καταθέτει ο ίδιος ο ΟΣΕ στη ΡΑΣ και πρέπει να εφαρμόζει για να λάβει και να διατηρεί το Πιστοποιητικό Ασφάλειας.
Στα Σχέδια Διαχείρισης Ασφάλειας καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια οι διαδικασίες οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται από τις Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις και τον ΟΣΕ, βάσει της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση όλων των κανόνων και απαιτήσεων ασφαλείας. Τα Σχέδια αυτά αποτελούν τον οδηγό και το εργαλείο των προαναφερθέντων σιδηροδρομικών φορέων, μέσω των οποίων αξιολογούν, ελέγχουν και προλαμβάνουν οποιοδήποτε κίνδυνο.
Το συντομότερο το Πόρισμα
Η ΡΑΣ αφού αξιολογήσει το σύνολο των τεκμηρίων, θα βγάλει το πόρισμα για το επίπεδο ασφάλειας που τηρούσε ο ΟΣΕ, ενδεχόμενες κυρώσεις ή και αφαίρεση του Πιστοποιητικού Ασφαλείας, μέχρι να διορθωθούν οι ελλείψεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το πόρισμα θα βγει το ταχύτερο δυνατό, τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες.
Επιπλέον, το πόρισμα που θα βγάλει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων θα κοινοποιηθεί και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία έχει την ευθύνη για το πιστοποιητικό Ασφαλείας της Hellenic Train, προκειμένου να κινηθεί αναλόγως.
Διαβάστε επίσης:
Elval Halcor: Διπλάσιο μέρισμα 0,06 ευρώ- Τo στοίχημα του 2023
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike