Προκηρύσσεται στο αμέσως επόμενο διάστημα ο διαγωνισμός για το Προαστιακό Δυτικής Αττικής εκτιμώμενου προϋπολογισμού 132 εκατ. ευρώ, καθώς σύμφωνα με πηγές του ΟΣΕ, που τρέχει τις σχετικές διαδικασίες δόθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δημοπρατηση του έργου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το επόμενο βήμα είναι η ανάρτηση των τευχών δημοπράτησης, η οποία και αναμένεται μέχρι τα τέλη της τρέχουσας εβδομάδας, και ως προθεσμία υποβολής των προσφορών έχει οριστεί η 24η Ιανουαρίου του 2023, ενώ δύο ημέρες αργότερα (στις 26 Ιανουαρίου) θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.

1

Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που δημοπρατεί ο ΟΣΕ την τελευταία εικοσαετία και αναμένεται να προσελκύσει τους μεγάλους εγχώριους ομίλους, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, καθώς και διεθνείς κολοσσούς όπως οι Alstom και Siemens. Εφόσον δε δοθούν παρατάσεις ή δε σημειωθούν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, είναι πολύ πιθανό να γνωρίζουμε τον ανάδοχο, να έχουν πέσει οι υπογραφές και να ξεκινήσουν τα έργα εντός του 2023.

Αυτό σημαίνει πως το έργο, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025 ή το αργότερο στις αρχές του 2026, καθώς η διάρκεια του ανέρχεται στους 28 μήνες, ενώ θα ακολουθήσει μία περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας.

Σημειώνεται πως τις τελευταίες εβδομάδες τόσο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, όσο και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης έκαναν ιδιαίτερες αναφορές στο συγκεκριμένο έργο και είχαν προαναγγείλει τη δημοπράτηση του έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα.

Το επόμενο έργο που αναμένεται να προκηρυχθεί είναι η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, η οποία, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, είναι ζήτημα ημερών να βγει στον αέρα.

Τι αφορά το έργο

Το υπό δημοπράτηση έργο αφορά στην κατασκευή μιας νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 36 χλμ από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, το Λουτρόπυργο, το Νεράκι, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα.

Σημειώνεται πως γίνεται λόγος για ένα σημαντικό έργο, καθώς ο Προαστιακός της Αθήνας θα εξυπηρετεί με μία ακόμα γραμμή τα δυτικά προάστια (Ασπρόπυργος-Ελευσίνα, Δυτική Αττική και Μέγαρα).

Με το έργο αυτό ο Προαστιακός θα αποκτήσει μία τέταρτη γραμμή και πλέον οι συνδέσεις του διαμορφώνονται ως εξής:

  • Χαλκίδα-Αθήνα
  • Πειραιάς-Κιάτο
  • Πειραιάς-Αεροδρόμιο
  • Άνω Λιόσια-Μέγαρα