ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Έχοντας αφήσει πίσω της τη χειρότερη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ στην ιστορία της η αεροπορική βιομηχανία, η Aegean Airlines κατάφερε να πραγματοποιήσει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη από το 2022 και έπειτα, σημειώνοντας νέα υψηλά επίπεδα σε λειτουργικούς και οικονομικούς όρους, αποκομίζοντας τα οφέλη από την άνθηση του εγχώριου τουρισμού και ενισχύοντας έτσι την παρουσία της τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά», επισημαίνει η τράπεζα.
Η Optima Bank υπογραμμίζει ότι η Aegean Airlines απολαμβάνει ένα από τα υψηλότερα περιθώρια EBITDA στην Ευρώπη και είναι σε θέση να επωφεληθεί:
α) από την ισχυρή ζήτηση του ελληνικού τουρισμού και την αυξημένη διάθεση για ταξίδια,
β) από τις συνεχείς επενδύσεις στο στόλο με νέα αεροσκάφη που παρέχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα θέσεων και αποτελεσματικότητα κόστους και
γ) από τα υγιή οικονομικά μεγέθη και την υψηλή παραγωγή ταμειακών ροών.
Αναφορικά με την αποτίμηση, η Optima Bank αποτιμά τη μετοχή της Aegean Airlines μέσω ενός συνδυασμού αποτίμησης πολλαπλασιαστών EV/EBITDA για το 2024 και προεξόφλησης ταμειακών ροών (DCF) σε δύο στάδια (50% βαρύτητα το καθένα).
Ο πολλαπλασιαστής EV/EBITDA για το 2024 της ομάδας ομολόγων αποδίδει μια δίκαιη αξία 13,10 ευρώ ανά μετοχή, η οποία συνεπάγεται περιθώριο ανόδου 15,3%.
Το υπόδειγμα DCF (το οποίο ενσωματώνει το σύνολο προβλέψεων για την περίοδο έως το 2027, αποδίδει δίκαιη αξία 16,20 ευρώ ανά μετοχή (42,6% περιθώριο ανόδου).
Μετά την εφαρμογή στάθμισης 50/50 στις προαναφερθείσες εκτιμώμενες μετοχικές αξίες, εξάγει την τιμή στόχο στα 14,70 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο συνεπάγεται συνολικό περιθώριο ανόδου 29,4% από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών.
Οι ανοδικοί καταλύτες για την Aegean Airlines
Οι κύριοι ανοδικοί καταλύτες για την Aegean Airlines θα προέκυπταν από πιθανές μειώσεις των τιμών των καυσίμων των αεροσκαφών που δημιουργούν προοπτικές για καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας, καθώς το κόστος των καυσίμων των αεροσκαφών αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του συνολικού κόστους της εταιρείας.
Από την άλλη πλευρά, η αυξημένη επιβατική κίνηση στην Ελλάδα θα μπορούσε να αυξήσει τους συντελεστές πληρότητας για την Aegean Airlines και πιθανές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων θα αυξήσουν περαιτέρω τις αποδόσεις.
Επιπλέον, η πιθανότητα ταχύτερης επίλυσης του προβλήματος συντήρησης του αεροσκάφους Neo θα αυξήσει τον διαθέσιμο αριθμό αεροσκαφών και θα μειώσει το κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών της εταιρείας το 2024-2025.
«Τονίζουμε ότι η Aegean Airlines διαπραγματεύεται επί του παρόντος με την Pratt & Whitney για αποζημίωση που θα καλύψει σε κάποιο βαθμό τη ζημία που υπέστη από την έκτακτη συντήρηση των κινητήρων neo που ανακοίνωσε η τελευταία», εξηγεί η Optima Bank.
Αναφορικά με τα κέρδη, τις ταμειακές ροές και το καθαρό χρέος, η χρηματιστηριακή προβλέπει ετήσιο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων 11,8% για την περίοδο 2022-2025, στα EBITDA 15,7% και επί των καθαρών κερδών 12,1%.
«Αναμένουμε ότι η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας θα στηρίξει τη δημιουργία ρευστότητας, με λειτουργικές ταμειακές ροές κατά μέσο όρο 350 εκατ. ευρώ την περίοδο 2023-2025.
Λαμβάνοντας επίσης υπόψη το μέσο πρόγραμμα επενδύσεων (Capex) ύψους 60 εκατ. ευρώ, την αποπληρωμή των κρατικών warrants ύψους 85,6 εκατ. ευρώ και τις μέσες πληρωμές μισθωμάτων ύψους 125 εκατ. ευρώ, αναμένουμε ότι η εταιρεία θα παράγει ελεύθερες ταμειακές ροές (μετά τις μισθώσεις) ύψους 140 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο την περίοδο 2023-2025.
Υποθέτοντας επίσης έναν δείκτη πληρωμών της τάξης του 25% – 30%, αναμένουμε ότι η εταιρεία θα επαναφέρει τη μερισματική της πολιτική φέτος, με μέρισμα ύψους 0,46 ευρώ για το 2023.
Τέλος, προβλέπουμε μέσο καθαρό χρέος (συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών μισθώσεων) ύψους 300 εκατ. ευρώ κατά την περίοδο 2023 – 2025, που συνεπάγεται καθαρό χρέος προς EBITDA κάτω από μια φορά», καταλήγει η Optima Bank.
Διαβάστε επίσης:
Euroxx, Eurobank Equities & Εθνική Χρηματιστηριακή «στοιχηματίζουν» στην Aegean Airlines και το 2024
«Όμηροι» του Αρείου Πάγου χιλιάδες δανειολήπτες του ελβετικού φράγκου
Αυξημένη ζήτηση για επιχειρηματικά δάνεια αναμένουν οι τράπεζες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!