ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άλμα στα έσοδα και την κερδοφορία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 κατέγραψε ο ΟΠΑΠ, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε.
Ειδικότερα, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €457,2εκ. αυξημένα κατά 162,5% σε ετήσια βάση ως αποτέλεσμα της ισχυρής απόδοσης των retail δραστηριοτήτων, τα οποία λειτουργούσαν με περιορισμούς λόγω της πανδημίας (τα καταστήματά μας παρέμειναν κλειστά για όλο το α’ τρίμηνο 2021), ενώ το online συνεχίζει την ισχυρή του συνεισφορά.
Ενθαρρυντική απόδοση των retail δραστηριοτήτων το α’ τρίμηνο 2022, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου μακροοικονομικών προκλήσεων, ενώ η άρση των περιορισμών πρόσβασης από την η Μαΐου και της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας την 1η Ιουνίου, αναμένεται να βοηθήσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.
Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ τρίμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 198,3% στα €189,0εκ. (Q1 2021: €63,4εκ.) ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR καταγράφοντας παράλληλα υψηλότερα επίπεδα περιθωρίων κερδοφορίας.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2022 αυξημένα κατά 175,2% στα €168,8εκ. (Q1 2021: €61,3εκ.) ή αυξημένα κατά 259,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση, ενισχυμένα πρόσθετα και από την αναγνώριση εσόδου ύψους €56,6εκ. που σχετίζεται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης (αναγνώριση εσόδου στο Q1 2021: €45,5εκ.).
Λειτουργικά έξοδα α΄ τριμήνου 2022 στα €88,6εκ., υψηλότερα κατά 38,7% σε ετήσια βάση (Q1 2021 στα €63,8εκ.). Μη συμπεριλαμβάνοντας την επίδραση της πλήρους ενοποίησης της Stoiximan και έκτακτων κονδυλίων, τα λειτουργικά έξοδα α’ τριμήνου 2022 αυξήθηκαν κατά 28,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, μετά την επαναλειτουργία των καταστημάτων μας.
Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €88,3εκ. (Q1 2021: €8,7εκ.), 10x υψηλότερα σε ετήσια βάση ή στα €94,2εκ. σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Ισχυρή ταμειακή θέση με το δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM Ebitda να διαμορφώνεται στο 0,1x.
Η Τακτική Γενική Συνέλευση Μετόχων θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου, με συνολικά προτεινόμενες αμοιβές μετόχων προς έγκριση €1,40 ανά μετοχή.
Αναλυτικά
Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) το α΄ τρίμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 162,5% σε ετήσια βάση στα €457,2εκ. λόγω της πλήρους λειτουργίας των καταστημάτων μας το α΄ τρίμηνο
2022 και της συνεχούς ισχυρής συνεισφοράς του online. Πιο συγκεκριμένα, τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά σε όλη τη διάρκεια του τριμήνου σε αντίθεση με το α΄ τρίμηνο 2021, αν και λειτουργούσαν κάτω από περιοριστικά μέτρα.
Το μικτό κέρδος από παιχνίδια το α’ τρίμηνο 2022 διαμορφώθηκε στα €189,0εκ. αυξημένο κατά 198,3% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR. EBITDA Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν το α΄ τρίμηνο 2022 σε €168,8εκ. έναντι €61,3εκ. το α΄ τρίμηνο 2021 υψηλότερα κατά 175,2% ή κατά 259,9% σε
επαναλαμβανόμενη βάση ως αποτέλεσμα της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με έσοδα ύψους €56,6εκ. που σχετίζονται με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
Τα καθαρά κέρδη το α΄ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €88,3εκ. έναντι €8,7εκ. το α΄ τρίμηνο 2021 ως αποτέλεσμα της αυξημένης λειτουργικής κερδοφορίας. Σε επαναλαμβανόμενη βάση μη
συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα καθαρά κέρδη στο α’ τρίμηνο 2022 ανήλθαν σε €94,2εκ. σε σύγκριση με ζημίες €3,5εκ. το α΄ τρίμηνο 2021.
Δήλωση του κ. Jan Karas, Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΠΑΠ, για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2022:
«Έπειτα από ένα δυναμικό 2021, ο ΟΠΑΠ σημείωσε σημαντικά αποτελέσματα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, με όχημα την ισχυρή συνεισφορά των retail δραστηριοτήτων – παρά τα περιοριστικά μέτρα για τον Covid-19 που ήταν σε ισχύ – και τη συνεχιζόμενη θετική δυναμική των online δραστηριοτήτων. Αυτό ήρθε ως αποτέλεσμα πολλαπλών επιχειρησιακών πρωτοβουλιών, που εστίασαν στην παροχή ελκυστικών εμπειριών διασκέδασης και οδήγησαν σε υψηλά επίπεδα προσέλκυσης και διατήρησης πελατών.
Οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν την κατανάλωση, αντισταθμίζοντας εν μέρει το θετικό αντίκτυπο από την άρση διάφορων μέτρων για την
αντιμετώπιση του Covid-19. Ωστόσο, τα αποτελέσματα μας επαναβεβαιώνουν την ελκυστικότητα των retail και online προτάσεων μας, τη δύναμη του διαφοροποιημένου προϊοντικού
χαρτοφυλακίου μας, την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου μας και την ισχυρή οικονομική θέση μας.
Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για όλους τους εταίρους μας. Πρωτοβουλίες όπως η ανακαίνιση των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας, ένα έργο που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και παραδόθηκε στο Δημόσιο, αναδεικνύουν τη δέσμευση μας στην κοινωνική συνεισφορά».