ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Όμιλος Lavazza ανακοίνωσε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το 2022 και την ολοκλήρωση της εξαγοράς της γαλλικής εταιρείας καφέ MaxiCoffee, μια πράξη που αναφέρθηκε για πρώτη φορά στις 28 Νοεμβρίου 2022.
Όσον αφορά τις λειτουργικές επιδόσεις το 2022, ο Όμιλος Lavazza σημείωσε θετικά αποτελέσματα και κερδοφορία σύμφωνα με το προηγούμενο έτος, παρά το ιδιαίτερα περίπλοκο μακροοικονομικό σενάριο που έχει επιφέρει απότομη άνοδο στην τιμή όχι μόνο των κόκκων καφέ, αλλά και των υλικών συσκευασίας, της ενέργειας, φυσικού αερίου, υπηρεσιών logistics και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και η ανατίμηση του δολαρίου.
Το περιθώριο υποστηρίχθηκε από την αύξηση των πωλήσεων, την προσεκτική διαχείριση των τιμών του καταλόγου και τη στενή παρακολούθηση του λειτουργικού κόστους. Ο Όμιλος επέλεξε να απορροφήσει ένα σημαντικό μέρος της αύξησης του κόστους και να μεταβιβάσει μόνο ένα μέρος του στους καταναλωτές. Η απόφαση αυτή ανταμείφθηκε από την αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις χώρες, με ζήτηση αυξημένη σε σχέση με την τάση της αγοράς και τον δείκτη της αξίας να κυμαίνεται σύμφωνα με τις περσινές τάσεις.
«Τα αποτελέσματα του 2022 αντιπροσωπεύουν ένα ακόμη ορόσημο για τον Όμιλό μας. Παρά τις προκλήσεις της περιόδου, καταφέραμε να διατηρήσουμε την αύξηση του κύκλου εργασιών και να διατηρήσουμε το περιθώριο κέρδους σύμφωνα με τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στην τεράστια δέσμευση σε όλα τα επίπεδα της εταιρείας να ακολουθήσει μια στρατηγική διεθνούς ανάπτυξης, σε συνδυασμό με τη συγκράτηση του κόστους σε μια εξαιρετικά απαιτητική περίοδο», δήλωσε ο Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza. «Ο Όμιλος επικεντρώνεται πλέον στις εξαιρετικές αυξήσεις κόστους που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους, οι οποίες θα έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο στο 2023».
Το 2022, ο Όμιλος ανακοίνωσε έσοδα €2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση +17,6% σε σχέση με το 2021.
Ο τζίρος ήταν αυξημένος και στα κανάλια Home και Out-Of-Home. Συγκεκριμένα, στο κανάλι Out–Of–Home, η μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου ήταν αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης του αυξημένου όγκου πωλήσεων (+26%).
Το τμήμα των κόκκων συνεχίζει να αναπτύσσεται και φέτος αποδείχθηκε ότι είναι το πιο δυναμικό στην αγορά. Εξετάζοντας τις 15 κύριες γεωγραφικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο Όμιλος, ο τομέας των κόκκων σημείωσε αύξηση μεριδίου αγοράς +1,4% έναντι του 2021, ενώ ο Όμιλος Lavazza κέρδισε +1,5 μονάδες μεριδίου ως αποτέλεσμα ανάπτυξης 12% έναντι του 2021.
Στο τμήμα Single Serve (κάψουλες καφέ), που παραμένει το πιο ανταγωνιστικό, ο Όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει το πλάνο κυκλοφορίας για κάψουλες αλουμινίου.
Σε γεωγραφικό επίπεδο, ο Όμιλος σημείωσε αύξηση των πωλήσεων βάσει αξίας στο κανάλι λιανικής στη Γερμανία (+18,1%), στις Ηνωμένες Πολιτείες (+14,1%) και στην Πολωνία (+28%). Η Ιταλία και η Γαλλία ανέφεραν επίσης ανάπτυξη 1,5% και 6,1% αντίστοιχα μετά την πτώση το 2021.
Το EBITDA του Ομίλου ανέρχεται στα €309 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το ποσό των €312 εκατ. ευρώ του 2021, με περιθώριο EBITDA 11,4% έναντι του 13,5% το 2020.
Το EBIT ανήλθε στα €160 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το ποσό των €164 εκατ. ευρώ του 2021, με περιθώριο EBIT 5,9% έναντι του 2021.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα €95 εκατ. ευρώ, έναντι €105 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Η καθαρή οικονομική θέση στο τέλος του 2022 ήταν €136 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας τη χρηματοοικονομική σταθερότητα του Ομίλου.
Η πληθωριστική τάση είχε επίσης αντίκτυπο στον ισολογισμό, ιδίως σε ό,τι αφορά την ανατίμηση των αποθεμάτων, η οποία οδήγησε τις λειτουργικές ταμειακές ροές σε ελαφρώς αρνητικό πεδίο (-€8 εκατ. ευρώ).
Ο Όμιλος Lavazza παραμένει αποφασισμένος να συνεχίσει να ενσωματώνει τα κριτήρια ESG στο επιχειρηματικό του μοντέλο. Αφενός, έχει καταρτίσει ένα δομημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων που έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται με τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται και να δημιουργεί κοινή αξία, δημιουργώντας θετικό κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Ο Όμιλος Lavazza δεσμεύεται επίσης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, με στόχο την επίτευξη του στόχου μηδενικού αντίκτυπου από τις εκπομπές άνθρακα που παράγονται σε όλη την αλυσίδα αξίας, μέσω της εφαρμογής της στρατηγικής «Roadmap to Zero» για τη μείωση και την αντιστάθμιση των εκπομπών. Αυτή η στρατηγική βασίζεται σε τρία επίπεδα δράσης: μέτρηση επιπτώσεων, σχέδια μείωσης και σχέδια αντιστάθμισης. Πιο αναλυτικά, ο Όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει τον «Sustainable Packaging Roadmap», ο οποίος στοχεύει να καταστήσει ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο συσκευασιών επαναχρησιμοποιήσιμο, ανακυκλώσιμο ή κομποστοποιήσιμο έως το 2025.
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ο Όμιλος Lavazza θα δημοσιεύσει την Έκθεση Αειφορίας του σε εθελοντική βάση τον Ιούνιο, που θα καταρτιστεί σύμφωνα με τα πρότυπα που ορίζονται από το Global Reporting Initiative, το κορυφαίο διεθνές σημείο αναφοράς για την υποβολή εκθέσεων σχετικά με τις επιδόσεις βιωσιμότητας, και ελεγμένο από εξωτερικό πάροχο διασφάλισης. Η Έκθεση Αειφορίας αναλύει το αντίκτυπο των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται από τον Όμιλο, ο οποίος έχει προσδιορίσει τέσσερις πυλώνες αειφορίας προτεραιότητας στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί: Στόχος 5 – Ισότητα των φύλων, Στόχος 8 – Αξιοπρεπής εργασία και οικονομική ανάπτυξη, Στόχος 12 – Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή, Στόχος 13 – Δράση για το κλίμα.
Όσον αφορά τον στόχο 5, το 2022 ο όμιλος Lavazza συνέχισε την πορεία που ξεκίνησε το 2020 με την έναρξη του προγράμματος Gap Free, ένα ταξίδι πολιτιστικού μετασχηματισμού μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα που στοχεύει στην προώθηση των ίσων ευκαιριών και στη κατάρριψη όλων των εμποδίων. Ο απώτερος σκοπός είναι να εξαλειφθούν όλες οι μορφές διακρίσεων και να δημιουργηθεί ένας οργανισμός χωρίς αποκλεισμούς στον οποίο ο καθένας θα μπορεί να εκφράσει την πραγματική του ταυτότητα. Στις αρχές του 2023, ο Όμιλος έλαβε την πιστοποίηση EDGE πρώτου επιπέδου στην Ιταλία (Οικονομικά Μερίσματα για Ισότητα των Φύλων).
Περνώντας σε άλλα σημαντικά γεγονότα του 2022, στις 28 Δεκεμβρίου 2022, οι φορολογικές αρχές χορήγησαν στην Lavazza (Luigi Lavazza S.p.A.) συμμορφωτική συνεργασία, όπως προβλέπεται από το νομοθετικό διάταγμα αριθ. 128/2015, με ισχύ από το 2021. Αυτό αναγνωρίζει τη μακροχρόνια αφοσίωση της εταιρείας στις διαδικασίες φορολογικής συμμόρφωσης, οι οποίες έχουν τις ρίζες τους στον Κώδικα Δεοντολογίας και στη Φορολογική Στρατηγική της, καθώς και στη θετική αξιολόγηση από τις φορολογικές αρχές της εσωτερικής διαχείρισης φορολογικού κινδύνου και σύστημα παρακολούθησης.
Επιπλέον, στις 31 Μαρτίου 2023 – μετά από έγκριση της γαλλικής αρχής ανταγωνισμού, καταναλωτικών υποθέσεων και απάτης (DGCCRF) – ολοκληρώθηκε η εξαγορά της MaxiCoffee. Η γαλλική εταιρεία, με περίπου 1.500 συνεργάτες, έχει κύκλο εργασιών περίπου €300 εκατ. ευρώ και απευθύνεται τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επιχειρήσεις μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας, ενός δικτύου 60 πρακτορείων πωλήσεων σε όλη τη Γαλλία, το École du Café και των καταστημάτων της. Η πλατφόρμα προσφέρει πάνω από 8.000 προϊόντα από περισσότερες από 350 διαφορετικές μάρκες καφέ (κόκκους, αλεσμένους καφέδες και κάψουλες), καθώς και μια μεγάλη γκάμα μηχανών εσπρέσο, καφετιέρες, μύλους καφέ και αξεσουάρ.
«Με αυτή την εξαγορά, συνεχίζουμε τη στρατηγική μας για επέκταση διεθνώς και ενίσχυση της επιχείρησης σε σημαντικές αγορές. Η MaxiCoffee θα έχει μια εντελώς ξεχωριστή και ανεξάρτητη διαχείριση, διατηρώντας ανενόχλητο το επιτυχημένο επιχειρηματικό της μοντέλο», δήλωσε ο Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza.
Ο Christophe Brancato, ιδρυτής του MaxiCoffee Group, εμπλέκεται με τη λειτουργία και θα συνεχίσει να κατέχει μειοψηφικό μερίδιο στην επιχείρηση. Ο Christophe Brancato παραμένει επίσης πρόεδρος της γαλλικής εταιρείας για να συνεχίσει την ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου που ξεκίνησε, ενισχύοντας τις ήδη σταθερές σχέσεις της με πελάτες, καταναλωτές που αγαπούν τον καφέ και συνεργάτες προμηθευτών.
Διαβάστε επίσης:
Κρι Κρι: Μείωση των τιμών στα προϊόντα της, συνολικής αξίας €3 εκατ. – Δράσεις ESG ύψους €1,5 εκατ.