• Business

    Όμιλος Goody’s: Άλμα ανάπτυξης και κερδοφορίας- Έμφαση στις διεθνείς αγορές

    Θανάσης Παπανικολάου, Διευθύνων Σύμβουλος Vivartia

    Θανάσης Παπανικολάου, Διευθύνων Σύμβουλος Vivartia


    Ανάπτυξη σε όλα τα σήματα που βρίσκονται υπό την ομπρέλα του κατάφερε πέρυσι ο όμιλος Goody’s πετυχαίνοντας παράλληλα σημαντική αύξηση της κερδοφορίας του.

    Με επικεφαλής τον Θανάση Παπανικολάου, ο όμιλος, μέλος του ομίλου Vivartia, που δραστηριοποιείται στον κλάδο της εστίασης μέσω των Goody’s, Everest, Flocafé και La Pasteria, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 12,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αγγίζοντας τα 241 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν χθες ο κύκλος εργασιών του ομίλου παρουσίασε αύξηση κατά 27,4 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 240,7 εκατ. ευρώ έναντι 213,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

    Αύξηση του μεικτού περιθωρίου κέρδους

    Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ήταν στα 92,4 εκατ. ευρώ (+19%) με το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 38,4% από 36,4% το 2022.
    Τα EBITDA του ομίλου (συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 35,4 εκατ. ευρώ, έναντι 23,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση.

    Τα δε κέρδη μετά φόρων του ομίλου εκτινάχθηκαν στα 10,4 εκατ. ευρώ κάνοντας άλμα από το 1,1 εκατ. ευρώ κερδών που είχε πετύχει το 2022, πρώτη χρονιά που μπήκε σε κερδοφόρο τροχιά.

    Η στρατηγική και οι προκλήσεις το 2024

    Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις η διοίκηση του ομίλου σε μια χρονιά που ο κλάδος της εστίασης ήταν αντιμέτωπος με ένα ιδιαίτερα υψηλό ενεργειακό κόστος και διψήφιο ποσοστό πληθωρισμού στην κατηγορία των τροφίμων κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία τις προκλήσεις υλοποιώντας το στρατηγικό της πλάνο με έμφαση στην προϊόντική καινοτομία, στην ψηφιακή ανάπτυξη των σημάτων, στην ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών μέσα από διαφορετικά concepts και την ενίσχυση των στρατηγικών συνεργασιών.

    Και για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση του ομίλου βλέπει ότι υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις σε ένα «ιδιαίτερα ρευστό περιβάλλον», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται ωστόσο προσβλέπει σε περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού του σχεδίου, με βασικούς άξονες:

    -Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων του και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας, – -Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες,

    -Εξορθολογισμό και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στις παραγωγικές του μονάδες και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.

    -Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.

    Το πλάνο ανάπτυξης στο εξωτερικό

    Σημαντική προτεραιότητα για τον όμιλο αποτελεί η στοχευμένη ανάπτυξη των αλυσίδων στο εξωτερικό και όπως επισημαίνεται «το 2024 αναμένεται η υλοποίηση ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου πλάνου ανάπτυξης καταστημάτων στις διεθνείς αγορές». Σημειώνεται ότι τα σήματα του ομίλου έχουν παρουσία σε χώρες των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, μέσω της σύναψης συμφωνιών Master Franchise.

    Η εξέλιξη των εργασιών για το 2023 τόσο για το σήμα Goody’s όσο και για τα λοιπά σήματα του Ομίλου (Everest, Flocafe, La Pasteria) έχουν ως εξής:

    Goody’s

    Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody’s σημείωσαν αύξηση κατά 22,2% έναντι του 2022. Εντός του 2023 συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 9 νέα franchise σημεία σε Ξάνθη, Βριλήσσια, Σέρρες, Ηγουμενίτσα, Κορωπί, Πατήσια, Εύοσμο, Ρόδο και Δράμα.

    Everest

    Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 13,0% έναντι του 2022. Εντός του 2023 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στα Ιωάννινα.

    Flocafé

    Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 13,1% έναντι του 2022. Το 2023 συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με την λειτουργία ενός νέου καταστήματος Flocafé Espresso Room στη Ντόχα (Qatar).

    La Pasteria

    Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 12,2% έναντι του 2022. Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά της εστίασης και συγκεκριμένα του casual dining με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 καταστήματα λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων.

    Διαβάστε επίσης:
    Ολυμπιακοί Αγώνες: Έγραψε ιστορία ο Μίλτος Τεντόγλου, για δεύτερη φορά χρυσό μετάλλιο στον τελικό του μήκους

    Βαρτζόπουλος: Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες ψυχικής Υγείας σε όλα τα Σωφρονιστικά Καταστήματα

    EIA: Μειώνει τις προβλέψεις της για την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης πετρελαίου το 2025, λόγω Κίνας



    ΣΧΟΛΙΑ