Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με 1 δισεκατομμύριο ευρώ στο ταμείο του και άλλα 2 δισεκατομμύρια από τις γραμμές τραπεζικής χρηματοδότησης και χωρίς αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, προχωράει απρόσκοπτα στην υλοποίηση των έργων που έχει αναλάβει.

Αυτό ήταν το κύριο μήνυμα που προέκυψε από το χθεσινό Investors’ Day 2021, στο οποίο συμμετείχαν αρκετοί επενδυτές με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το εξωτερικό.

Τα κύρια ερωτήματα που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια της δίωρης ενημέρωσης είχαν κατά κύριο λόγο να κάνουν με τη χρηματοδότηση του ανεκτέλεστου έργων ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα υλοποιήσει ο Όμιλος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. (Δείτε εδώ την παρουσίαση)

Εξέχουσα θέση σε αυτά διαδραματίζει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, την οποία κέρδισε η εισηγμένη σε συνεργασία με την Egis, η σύνθεση της Κοινοπραξίας Inspire Athens και η υλοποίηση του έργου του Καζίνο στο Ελληνικό.

Σημαντικά έργα

Το σημαντικότερο έργο που έχει αυτή τη στιγμή στα χέρια της η εισηγμένη είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων αξόνων της, την οποία και κέρδισε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έναντι τιμήματος 1,496 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το γεγονός αυτό σημαίνει πως η εισηγμένη θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 1,1 δισεκατομμύρια με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, η οποία αναμένεται στις αρχές του 2022 καθώς αναμένεται η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το αμέσως επόμενο σημαντικό έργο είναι το καζίνο στο Ελληνικό. Ύστερα από την αποχώρηση της Mohegan από το επενδυτικό σχήμα, στο οποίο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ποσοστό της τάξης του 35%, η εισηγμένη θα αναλάβει το 100% του έργου λειτουργώντας ως κοινός εκπρόσωπος και επικεφαλής της κοινοπραξίας Inspire Athens.

Το έργο αξίας 1,1 δισ. ευρώ (950 κόστος κατασκευής και 150 εκατομμύρια κόστος άδειας λειτουργίας του καζίνο) θα συνεχίσει απρόσκοπτα, και, όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις του Investors Day αναμένεται να γίνουν σύντομα ανακοινώσεις.

Μάλιστα δόθηκε ένα χρονικό πλαίσιο 10 με 15 ημερών, ενώ πρέπει να θεωρείται σίγουρο πως έως τα τέλη του Οκτωβρίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Προς το παρόν ο Όμιλος ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ προχωράει μόνος του στο επενδυτικό κομμάτι με τη Mohegan να παρέχει την δάνεια εμπειρία (το know-how δηλαδή σε ξενοδοχεία, καζίνο και συναυλιακούς χώρους).

Επίσης, όπως αναφέρουν πηγές κοντά στο θέμα η εισηγμένη θα αναζητήσει νέο partner στο επενδυτικό κομμάτι, αρκεί να διατηρήσει το 35% της συμμετοχής της στο επενδυτικό σχήμα για τα πρώτα οκτώ χρόνια. Δεν αποκλείεται, μάλιστα, ο νέος partner να είναι η Hard Rock, καθώς σύμφωνα με τις ίδιες πηγές υπάρχει διάλογος μεταξύ των δύο εταιρειών. Να υπενθυμίσουμε πως η Hard Rock είχε παλέψει το 2019 ενάντια στη Mohegan προκειμένου να αναλάβει το έργο και, όπως φαίνεται, θα το καταφέρει με δύο χρόνια καθυστέρηση. Έτσι, το μόνο που απομένει να δούμε είναι το ποσοστό με το οποίο θα συμμετάσχει στην Κοινοπραξία Inspire Athens.

Το επόμενο μεγάλο έργο που τρέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι αυτό της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Πρόκειται για ένα έργο αξίας 375 εκατομμυρίων ευρών και ισχύος 877 που θα κατασκευάσουν από κοινού η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με την Motor Oil μέσω της συμμετοχής τους στη Θερμοηλεκτρική Κομοτηνής.

Το κύριο ερώτημα που τίθεται με την αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου είναι το κατά πόσο είναι βιώσιμη μία τέτοια επένδυση.

Η εισηγμένη δε φαίνεται να πτοείται από τις αυξημένες τιμές και δεν κρίνει πως θα επηρεαστεί το έργο, καθώς η μονάδα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, θα παράγει ηλεκτρικό ρεύμα.

Αυτό σημαίνει πως οι αυξημένες τιμές φυσικού αερίου θα μετακυλήσουν στους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Να υπενθυμίσουμε, επίσης, πως τέτοιου είδους έργα κρίνονται απαραίτητα για την απεξάρτηση από το λιγνίτη και το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων έως το 2028.

Στα μελλοντικά έργα έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και μάλιστα στις 3 νέα ΣΔΙΤ. Πλέον η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ σε συνεργασία με την ΤΙΤΑΝ διεκδικεί τα νέα ΣΔΙΤ που βγήκαν σε δημοπράτηση στην Αττική (Φυλή και Σχιστό) και τη Δυτική Θεσσαλονίκη με τη συνολική τους αξία να ξεπερνάει τα 900 εκατομμύρια ευρώ.

Ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι πολύ σκληρός καθώς η εισηγμένη πρέπει να αντιμετωπίσει όλες τις Big 5 του κατασκευαστικού κλάδου καθώς και βετεράνους στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων

Πρόκειται για έργα, στα οποία η εισηγμένη έχει αρκετή εμπειρία καθώς έχει ολ0κληρώσει τη ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα  στην Ήπειρο και έχει ξεκινήσει την κατασκευή της ΣΔΙΤ απορριμμάτων Πελοποννήσου.

Δανεισμός και μέρισμα

Ως προς το δανεισμό της εταιρείας αναφέρθηκε πως προς το παρόν διαθέτει δύο ομολογιακά δάνεια αξίας  600 εκατομμυρίων ευρώ. Η εταιρεία προχώρησε στο μεγάλο ομολογιακό δάνειο αξίας 500 εκατομμυρίων ευρώ με το επιτόκιο να κινείται στο 2,75% για μία επταετία.

Το δεύτερο δάνειο είναι αξίας 120 εκατομμυρίων ευρώ, και όπως προέκυψε από τις ερωτήσεις που έγιναν, στόχος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ είναι να ανακληθεί.

Επιπλέον, η εταιρία θα προχωρήσει σε ένα νέο πενταετές ομολογιακό δάνειο, το ύψος  του οποίου θα διαμορφωθεί ανάλογα με το επιτόκιο που θα πετύχει. Στόχος είναι αυτό να κινηθεί στα ίδια ή σε χαμηλότερα επίπεδα επιτοκίου από αυτό που έχουν  ήδη πετύχει. Το ποσό κινείται στα 250 εκατομμύρια ευρώ και δεν αποκλείεται να αυξηθεί στα 300 εκατομμύρια.

Όσον αφορά τις καθαρές ροές αυτές εκτιμάται πως θα διαμορφωθούν στα 300 εκατομμύρια ευρώ έως το 2025, ενώ για το διάστημα 2022-2024 τα κέρδη θα διαμορφώνονται μεταξύ των 25 και 35 εκατομμυρίων ευρώ.

Σχετικά με τα μερίσματα εκτιμάται πως δε θα δοθεί μέρισμα για τη χρήση του 2021, ενώ ένα ερωτηματικό μπαίνει και για τη χρήση του 2022 και του 2023, καθώς οι ανάγκες για χρηματοδότηση των έργων είναι μεγάλες.

Ωστόσο, η εταιρεία θα συνεχίσει να προχωράει στο buyback (δηλαδή την επαναγορά ίδιων μετοχών), το οποίο ήδη κινείται στο 6% και μπορεί να ανέλθει στο 10%. Κίνηση που θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της αξίας των μετόχων.

Διαβάστε επίσης:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Investors’ Day 2021: Παραχωρήσεις, επενδύσεις και νέα έργα αυξάνουν τα οικονομικά μεγέθη

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 136,3 εκατ. ευρώ τα προσαρμοσμένο EBITDA στο εξάμηνο – Στα 4,5 δισ. το ανεκτέλεστο στον κατασκευαστικό κλάδο