Ισχυρή ανάπτυξη με διπλασιασμό του ενοποιημένου περιθωρίου EBIT στο retail αλλά και αύξηση του τζίρου στα 750 εκατ. ευρώ προβλέπει για την επόμενη τριετία η διοίκηση του ομίλου Fourlis.

Τη στρατηγική και την πρόβλεψη ανάπτυξης την προσεχή τριετία παρουσίασαν χθες στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ο πρόεδρος του ομίλου κ. Βασίλης Φουρλής και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Βαλαχής.

Με οδηγό την ΙΚΕΑ, η οποία ήδη στα αποτελέσματα του 2023 έχει βελτιωμένο margin EBIT στο 6,6%, η διοίκηση της εισηγμένης στοχεύει σε ενοποιημένο περιθώριο ΕΒΙΤ στο retail 8% από 4% που είναι σήμερα.

Ήδη η εικόνα του 2024 αποτυπώνει βελτιωμένες πωλήσεις και κερδοφορία στο πρώτο τρίμηνο έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2023 με μια soft πρώτη εκτίμηση του τζίρου της λιανικής για φέτος να υπολογίζεται  στα  600 εκατ. ευρώ.

Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής που θα οδηγήσουν σε αυτό το αποτέλεσμα –με την εκτίμηση για τζίρο 500 εκατ. ευρώ από το ΙΚΕΑ και 250 εκατ. ευρώ από τις άλλες δύο δραστηριότητες της λιανικής, Intersport και Holland & Barrett, στόχος που μετατέθηκε έναν χρόνο αργότερα λόγω καθυστέρησης του retail park στο Ελληνικό, είναι οι επενδύσεις σε νέα καταστήματα ΙΚΕΑ και η αύξηση της αποδοτικότητας.

Το 2023 ήταν πολύ σημαντικό για αρκετές πρωτοβουλίες που πήραμε όπως η πλήρης έξοδος από την Τουρκία και η πώληση της Athlete’s Foot και κάνουμε πλέον focus εκεί που πιστεύουμε ότι θα έρθει η κερδοφορία και βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ανέφερε ο πρόεδρος του ομίλου προσθέτοντας ότι παράλληλα «άλλαξε ο τρόπος  με τον οποίο τρέχουμε τις εταιρείες από πλευράς παραγωγικότητας και αυτό έχει αρχίσει να φαίνεται στα αποτελέσματα και κυρίως στο operating average».

Τρία νέα καταστήματα ΙΚΕΑ έως το 2027

Σε ό,τι αφορά την ΙΚΕΑ, στην τριετία θα αναπτυχθούν τρία νέα καταστήματα. Εντός του χρόνου θα λειτουργήσει το κατάστημα στην Πάτρα, το 2025 το κατάστημα στο Ηράκλειο και στο δεύτερο εξάμηνο του 2027 το κατάστημα στο Ελληνικό.

Εντός του καλοκαιριού θα λειτουργήσει και το ανακαινισμένο ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος, το οποίο θα είναι μικρότερο σε μέγεθος και οι χώροι που απελευθερώνονται θα αξιοποιηθούν για τη δημιουργία ενός retail hub.

Όπως ανέφερε ο κ. Βαλαχής θα φιλοξενηθούν ένα κατάστημα Intersport και ένα κατάστημα της αλυσίδας ευεξίας και υγείας του ομίλου, Holland & Barrett, καθώς και ένα ακόμη ένα κατάστημα αλυσίδας retail, το όνομα της οποίας στην παρούσα φάση δεν μπορεί να γνωστοποιηθεί.

Το Capex για το retail business για το 2024 είναι περίπου 11 εκατ. ευρώ επιπλέον για τα νέα καταστήματα στην Πάτρα και στο Ηράκλειο ενώ το 2026 το retail feedout για το κατάστημα του Ελληνικού θα είναι περίπου στα 4-5 εκατ. ευρώ πλέον του Capex.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Δημήτρης Βαλαχής

Ο κ. Φουρλής αναφερόμενος στην πορεία των καταστημάτων ΙΚΕΑ και στις εκτιμήσεις γενικότερα για την αγορά του λιανεμπορίου εξέφρασε την αισιοδοξία του τονίζοντας ότι υπάρχει μεν μια δυσκολία στο μεσαίο και χαμηλό εισόδημα με τις πληθωριστικές πιέσεις και τα υψηλά ενοίκια να επιβαρύνουν περαιτέρω με αποτέλεσμα πολλά είδη λιανικής να αντιμετωπίζουν δυσκολίες ωστόσο η μακροοικομική ανάπτυξη και κυρίως στον τουρισμό και τις κατασκευές θα διαχυθεί και στην αγορά του λιανεμπορίου.

Επιπλέον εκτίμησε ότι θετικό αντίκτυπο στην αγορά της λιανικής θα έχει και η αύξηση μισθών των εργαζομένων.

Ηδη,  όπως είπε το πρώτο τρίμηνο είναι θετικό και σε επίπεδο πωλήσεων και κερδοφορίας με την ανάπτυξη να μην είναι πληθωριστική και να αφορά μόνον όγκο.

Άλλωστε η ΙΚΕΑ από πέρυσι είχε προχωρήσει σε επιλεκτικές μειώσεις τιμών κάτι που συνεχίζεται και το 2024 χωρίς να υπάρχει επίπτωση στο περιθώριο κέρδους.

Σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για την Intersport στη Ρουμανία

Μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης στις αγορές κυρίως της Ρουμανίας αλλά και της Βουλγαρίας διαβλέπει η διοίκηση του ομίλου για την Intersport ενώ και στην εγχώρια αγορά με τις στρατηγικές συνεργασίες που έχει στο performance με τους leaders της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών Nike και Αdidas οι προοπτικές είναι ευοίωνες για την περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας.

Επιπλέον σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν και στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, το οποίο έχει και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους,  όπου στην Intersport το ποσοστό ανέρχεται στο 10% όταν οι online πωλήσεις στον κλάδο αθλητικών είναι περίπου στο 30%.

Σημειώνεται ότι στη λιανική αθλητικών ειδών, εξαιρουμένων των καταστημάτων στην Τουρκία και των καταστημάτων The Athlete’s Foot που πουλήθηκαν εντός του 2023, οι πωλήσεις  διαμορφώθηκαν σε ποσό ευρώ 174 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με ποσό ευρώ 163.7 εκατ.  το 2022, αυξημένες κατά 6.3%.

Όχημα για την επέκταση της Holland & Barrett η στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Έξι καταστήματα και ένα eshop μετρά η Holland & Barret, η σχετικά νέα δραστηριότητα λιανικής του ομίλου στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο προϊόντων ευεξίας και υγείας μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με μια εκ των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου στην Ευρώπη.

Οι πωλήσεις το 2023 όπου ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα καταστήματα έφτασαν στις 800.000 ευρώ με τις προοπτικές να δείχνουν δυναμική ανάπτυξη.

Το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης είναι να αναπτύξει σε βάθος χρόνου ένα δίκτυο 120 φυσικών καταστημάτων, ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημα Holland & Barrett.

Σημαντική για την επίτευξη του στόχου είναι η στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, με τη δημιουργία shop in shop στα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

Το πρώτο σημείο άνοιξε στο τέλος Δεκεμβρίου στο Ελληνικό, τον Μάιο θα ανοίξει το δεύτερο σημείο στο κατάστημα της ΑΒ και ακολουθεί ένα νέο shop in shop στο κατάστημα της ΑΒ που βρίσκεται στο Florida Retail Park στη Θεσσαλονίκη.

Αναφερόμενος στη συνεργασία με την αλυσίδα λιανεμπορίου τροφίμων ο κ. Βασίλης Φουρλής είπε ότι πρόκειται για «Εξαιρετική εταιρεία με εξαιρετικά σημεία πώλησης και εμάς αυτό  είναι που μας ενδιαφέρει. Και ήδη από το ξεκίνημα με το πρώτο shop in shop στο κατάστημα ΑΒ στο Ελληνικό  έχει φανεί το όφελος που μπορούμε να αποκομίσουμε από αυτή τη συνεργασία».

Όπως εξήγησε ο κ. Φουρλής η αγορά του wellbeing σε έναν μεγάλο βαθμό κινείται μέσα από τα κανάλια των φαρμακείων κάτι που δεν συμβαίνει σε τέτοιο βαθμό σε καμία άλλη ευρωπαϊκή αγορά.

«Έτσι, εμείς πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή ότι μπορεί να βρει αυτά τα προϊόντα και σε άλλα καταστήματα εκτός των φαρμακείων κάτι που αποτελεί μια επιπλέον δυσκολία απ΄ ό,τι θα είχε η Holland & Barrett σε άλλες χώρες όπως για παράδειγμα στη Ρουμανία ή τη Βουλγαρία. Σε αυτήν κατεύθυνση η συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος ενισχύσει αυτό που θέλουμε να πετύχουμε. Να αυξήσουμε το awareness συγχρόνως με την παράλληλη ανάπτυξη την οποία κάνουμε.»

Στο δεύτερο εξάμηνο του έτους η αποεπένδυση από την Trade Estates

Η διοίκηση της Fourlis εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η αποεπένδυση από την Trade Estates θα γίνει στο δεύτερο εξάμηνο φέτος. Αυτό σε συνδυασμό με την κερδοφορία θα δώσουν και ώθηση στην τιμή της μετοχής της Fourlis.

Όπως είπε ο κ. Φουρλής:

«Βλέποντας κανείς τις ταμειακές ροές που έχουν δημιουργηθεί, που δημιουργούνται συν τη συμμετοχή μας στην Trade Estates θα έπρεπε να έχουμε καλύτερη τιμή.

Παραδεχόμαστε βέβαια ότι μια δεκαετία η κρίση με την πτώση της αγοράς στη συνέχεια ο Covid που μας έριξε πίσω σε κερδοφορία, η έναρξη συγχρόνως της Trade Estates που έχει μπερδέψει πολύ και τους αναλυτές αλλά και τους επενδυτές στα στοιχεία του ισολογισμού αλλά και της κατάστασης των αποτελεσμάτων.

Όλα αυτά μέσα στη φετινή χρονιά καθώς φαίνεται ξεκάθαρα η κερδοφορία και της λιανικής και του real estate θα δώσουν μια μεγάλη πνοή στη μετοχή μας».

Διαβάστε επίσης:

Fourlis: Ισχυρά κέρδη 28,1 εκατ. ευρώ το 2023 – Πρόταση για μέρισμα 0,12 ευρώ

Fourlis: Τι βλέπουν για τα αποτελέσματα οι αναλυτές

Trade Estates: Ετοιμάζει placement για 14% η Φουρλής