ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Με δέκα νέα καταστήματα έως 2.500 τ.μ. σε διάφορες πόλεις της χώρας σχεδιάζει ο όμιλος Φουρλής να αναπτύξει το δίκτυο της ΙΚΕΑ στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.
Πρόκειται για το δίκτυο καταστημάτων νέας γενιάς που αναπτύσσει ο όμιλος, ένα μοντέλο με μικρότερου μεγέθους καταστήματα εντός του αστικού ιστού εξυπηρετώντας τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης, στα πρότυπα του καταστήματος που λειτουργεί στο The Mall Athens και στον Πειραιά.
Μάλιστα όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής στο περιθώριο των εγκαινίων για το νέο ΙΚΕΑ στην Πάτρα, στις αρχές του επόμενου χρόνου θα ανοίξει τέτοιου τύπου κατάστημα σε μεγάλο αστικό κέντρο με τις σχετικές ανακοινώσεις να γίνονται με την υπογραφή των συμβολαίων.
Στο πλάνο είναι σε όλες τις περιοχές που υπάρχουν κέντρα παραγγελιοληψίας να γίνουν τέτοιου τύπου ΙΚΕΑ που θα διαθέτουν περί του 1.500 κωδικούς.
Το ΙΚΕΑ στο Top Parks
Στην Πάτρα το νέο κατάστημα εντός του εμπορικού Top Parks, συνολικής έκτασης 7.200 τ.μ. είναι το 6ο μεγαλύτερο ΙΚΕΑ του ομίλου στην Ελλάδα μετά τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κηφισό, Θεσσαλία και Ιωάννινα. Τον Ιούνιο αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο (11.500 τ.μ.) ενώ μεγάλου μεγέθους -12.500 τ.μ. θα είναι και το κατάστημα στο Ελληνικό που εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το 2027.
«Από το 2001 έως το 2010 άνοιξαν όλα τα ΙΚΕΑ που γνωρίζετε και μετά από 14 χρόνια ανοίγουμε το πρώτο μεγάλο κατάστημα. Φιλοδοξούμε να καλύψουμε τις ανάγκες όχι μόνον της Πάτρας αλλά και ολόκληρης της Β. Δ. Πελοποννήσου. Το νέο κατάστημά μας είναι μέρος μιας δυναμικής επένδυσης, του εμπορικού κέντρου Top Parks, που με τη λειτουργία του προσφέρει 500 νέες θέσεις απασχόλησης στην περιοχή» ανέφερε σχετικά ο κ. Φουρλής.
Στο εμπορικό πάρκο, μια επένδυση της Trade Estates άνω των 30 εκατ. ευρώ θα λειτουργήσουν μέχρι το τέλος Νοεμβρίου συνολικά δέκα καταστήματα πολλά εκ των οποίων αποκτούν για πρώτη φορά παρουσία στην Πάτρα ενώ από το Top Parks κάνει την είσοδή της στην ελληνική αγορά η γαλλική αλυσίδα Kiabi με το πρώτο της κατάστημα.
Ετσι, μεταξύ των καταστημάτων που φιλοξενούνται στο πάρκο είναι η Κωτσόβολος, το πρώτο και μοναδικό KFC της Πάτρας, ένα κατάστημα Adidas με το πιο τελευταίο concept που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά έξω από τα όρια της Αθήνας, τα πρώτα καταστήματα στην Πάτρα των αλυσίδων Sinsay και Pepco και το πρώτο μεγάλο κατάστημα της αλυσίδας παιχνιδιών Μουστάκας, που αναπτύσσεται σε 2.000 τετραγωνικά μέτρα.
Πρεμιέρα για τη Foot Locker στη Βουλγαρία
Την ίδια ώρα ετοιμάζεται το ντεμπούτο της Foot Locker στη Βουλγαρία. Ο όμιλος έχει ήδη προχωρήσει στην εξαγορά αλυσίδας τριών καταστημάτων τα οποία λειτουργούσαν υπό το σήμα Collective της Folli Follie. Τα καταστήματα βρίσκονται στη Σόφια και θα είναι έτοιμα να ανοίξουν τις πύλες τους την Τρίτη εβδομάδα του Νοεμβρίου συστήνοντας για πρώτη φορά το δημοφιλές brand στο καταναλωτικό κοινό της γειτονικής χώρας.
Μάλιστα, όπως είπε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Φουρλής, Δημήτρης Βαλαχής, το πλάνο για την ανάπτυξη του σήματος στη Βουλγαρία προχωρά νωρίτερα από τον σχεδιασμό που τοποθετούσε την ανάπτυξη της Foot Locker το 2026.
«Μπαίνει δυναμικά η αγορά της Βουλγαρίας νωρίτερα από τον σχεδιασμό μας» σημείωσε προσθέτοντας ότι ο όμιλος εστιάζει στο χτίσιμο της ομάδας που θα αναπτύξει το brand μέσα από τα ίδια τα στελέχη ώστε να υπάρχει συνέχεια και να παρέχεται στον καταναλωτή η ίδια εμπειρία.
Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2025 αναμένεται η δημιουργία 10-15 καταστημάτων υπό το brand της Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Εκτός από το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων στη Βουλγαρία, τον Απρίλιο του 2024 αναμένεται η μεταβίβαση τριών καταστημάτων στην Ελλάδα και τριών στη Ρουμανία, δημιουργώντας την πρώτη κρίσιμη μάζα για τη δημιουργία του νέου μεγάλου ομίλου λιανικής αθλητικών που θα προκύψει από τη στρατηγική συνεργασία με τον αμερικανικό κολοσσό για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Παράλληλα η διοίκηση του ομίλου εστιάζει στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όπου σήμερα στη δραστηριότητα των αθλητικών το online κανάλι έχει ξεπεράσει το 11% του συνολικού τζίρου.
Διατηρείται το guidance
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου στο τρίτο τρίμηνο ο κ. Βαλαχής ανέφερε ότι η πάνω γραμμή του ισολογισμού στο εννεάμηνο έχει πάει καλύτερα από το πρώτο εξάμηνο.
Οι πωλήσεις στο retail τον Σεπτέμβριο είχαν κάποια πίεση ωστόσο ειδικά για το ΙΚΕΑ τόνισε ότι με μειωμένες τιμές κατά 10% στο 25% των προϊόντων μια ανάπτυξη της τάξης του 3% μεταφράζεται σε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 7%-8%. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου συμπλήρωσε πώς όλα τα μεγέθη κινούνται με ασφάλεια προς την επίτευξη του guidance για το σύνολο της χρήσης.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το guidance της εισηγμένης, οι πωλήσεις αναμένεται να ενισχυθούν φέτος κατά 5,5% στα 550 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων και τόκων να ενισχύονται 23,3% στα 26 εκατ. ευρώ.
Το περιθώριο EBITDA αναμένεται να ανέλθει στο 7,5% από 6,9% το 2023 (και 6% το 2022) και το περιθώριο EBIT στο 4,7% από 4% το 2023 (και 3,1% το 2022).
Διαβάστε επίσης
Όμιλος Fourlis: Εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα ΙΚΕΑ
Δύο χρυσά βραβεία για την ΙΚΕΑ στα Peak Awards και Content Marketing Awards 2024
Μουστάκας: Η συμφωνία με Trade Estates και τα κέρδη ρεκόρ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ