• Business

    Όμιλος Φουρλής: Εκκίνηση για τη Foot Locker από τη Βουλγαρία

    • Άννα Διανά
    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis

    Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis


    Έκλεισε το deal εξαγοράς από τον όμιλο Φουρλή  δικτύου πέντε καταστημάτων στη Βουλγαρία τα οποία θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη του  brand Foot Locker στη γειτονική χώρα.

    Η συμφωνία έχει οριστικοποιηθεί και μόλις πέσουν οι υπογραφές θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις ενώ σύμφωνα με τα όσα είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Δημήτρης Βαλαχής στο πλαίσιο ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της χρήσης, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν πριν το τέλος του χρόνου.

    Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis
    Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis

    Συνολικά εντός του 2025 αναμένεται η δημιουργία 10-15 καταστημάτων υπό το brand της Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Εκτός από το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων στη Βουλγαρία, μια από τις χώρες που αποκτά για πρώτη φορά παρουσία το διεθνές brand, τον Απρίλιο του 2024 αναμένεται η μεταβίβαση  τριών καταστημάτων στην Ελλάδα και τριών στη Ρουμανία, δημιουργώντας την πρώτη κρίσιμη μάζα για τη δημιουργία του νέου μεγάλου ομίλου λιανικής αθλητικών που θα προκύψει από τη στρατηγική συνεργασία με τον αμερικανικό κολοσσό για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

    Η διοίκηση της εισηγμένης, υπό τον Βασίλη Φουρλή εκτιμά ότι σε βάθος πενταετίας οι πωλήσεις θα φτάσουν στα 250 εκατ. ευρώ με τη λειτουργία 80 καταστημάτων σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων οκτώ ηλεκτρονικών καταστημάτων που θα συμπληρώνουν τη φυσική παρουσία των καταστημάτων της Foot Locker στις οκτώ χώρες. Ο  Όμιλος Fourlis αναμένει να επιτύχει πωλήσεις περίπου 30 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο έτος αυτής της συνεργασίας (FY ‘25) και περίπου 100 εκατ. ευρώ μέχρι το τρίτο έτος (FY ‘27) όπου θα έχει αναπτύξει ένα δίκτυο 40 καταστημάτων στις οκτώ χώρες δραστηριοποίησης.

    Για την επίτευξη αυτής της επέκτασης, ο Όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 40 εκατ. ευρώ σε κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex), ποσά που θα προέλθουν κυρίως από τη λειτουργική κερδοφορία των δραστηριοτήτων λιανικής του ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της κερδοφορίας της Foot Locker, καθώς και από τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ενώ για το νέο επενδυτικό σχέδιο αναμένεται και η αξιοποίηση ρευστότητας από την προβλεπόμενη αποεπένδυση από την Trade Estates που θα γίνει έως το τέλος του έτους.

    Ισχυρή ανάπτυξη της λιανικής στο τρίτο τρίμηνο

    Την ίδια ώρα οι πωλήσεις της λιανικής του ομίλου «τρέχουν»- σύμφωνα με τον κ. Βαλαχή- με διπλάσιο ρυθμό αύξησης σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο (+2,2%) όπου έφτασαν στα 245,1 εκατ. ευρώ και οι ενοποιημένες πωλήσεις στα 257 εκατ. ευρώ.

    Πέτυχε δε σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, επίπεδα, τα οποία σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, είναι διατηρήσιμα και για τις προσεχείς χρήσεις αποτυπώνοντας την αποτελεσματικότητα του ομίλου και τη διαχείριση κόστους λειτουργίας.

    Επιπλέον με βάση τόσο τις επιδόσεις της Fourlis στο πρώτο εξάμηνο όσο και του τρίτου τριμήνου, το guidance για το σύνολο της χρήσης θα επιτευχθεί με ασφάλεια, όπως επισημάνθηκε. Σημειώνεται ότι

    υπογραμμίζοντας πως όλα τα μεγέθη κινούνται με ασφάλεια προς την επίτευξη του guidance για το σύνολο της χρήσης.  Ειδικότερα, σύμφωνα με το guidance της εισηγμένης, οι πωλήσεις αναμένεται να ενισχυθούν φέτος κατά 5,5% στα 550 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων και τόκων να ενισχύονται 23,3% στα 26 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο EBITDA  αναμένεται να ανέλθει στο 7,5% από 6,9% το 2023 (και 6% το 2022) και το περιθώριο EBIT στο 4,7% από 4% το 2023 (και 3,1% το 2022).

    Το πλάνο ανάπτυξης ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett

    Σε ό,τι αφορά το πλάνο ανάπτυξης της λιανικής, εξελίσσεται το σχέδιο βελτιστοποίησης και επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ΙΚΕΑ. Το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ στην Πάτρα θα ανοίξει στις 30 Οκτωβρίου 2024, ενώ το κατάστημα ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Το κατάστημα στο Ελληνικό θα είναι έτοιμο εντός του 2027 σύμφωνα με το σχέδιο. Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου του. Το κατάστημα στον κόμβο του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Athens International Airport) έχει πλέον βελτιστοποιηθεί, οι νέοι υφιστάμενοι μισθωτές οδηγούν ήδη σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ενώ ο τελευταίος μισθωτής, το Πλαίσιο, που αναμένεται να ανοίξει το κατάστημά του μέχρι το τέλος του έτους, θα προσφέρει επιπλέον επισκέπτες. Επιπλέον, σχεδιάζεται περαιτέρω επέκταση μέσω νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ (ΙΚΕΑ shops) σε μικρότερες πόλεις με στόχο την αύξηση του αποτυπώματος μας εκτός των μεγάλων πόλεων.

    Η Intersport συνεχίζει την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της με επίκεντρο τις χώρες του εξωτερικού. Μέχρι στιγμής έχουν προστεθεί πέντε νέα καταστήματα, δύο στην Ελλάδα, δύο στη Ρουμανία και ένα στη Βουλγαρία.

    Στον τομέα υγείας και ευεξίας συνεχίστηκε η ανάπτυξη με τέσσερα νέα καταστήματα Holland & Barrett κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του ’24, ενώ εξετάζονται νέες συνεργασίες.

    Τέλος, το έργο για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Κέντρου Διανομής της Interlkea προχωράει σύμφωνα με το πλάνο, με την Trade Logistics να προετοιμάζεται για τη λειτουργική διαχείριση του νέου αυτού DC εντός του 2025.

    Διαβάστε επίσης

    Pantelakis Securities για Fourlis: Έτοιμη για υψηλότερα η μετοχή – Εκπληκτικές επιδόσεις το ΙΚΕΑ

    Fourlis: Πώς θα αξιοποιήσει τα Foot Locker, τι θα κάνει με ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett

    Fourlis: Στα €257 εκατ. οι πωλήσεις του ομίλου στο εξάμηνο – Υπερδιπλασιασμός για τα ενοποιημένα ΕΒΙΤ



    ΣΧΟΛΙΑ