Διατηρώντας ισχυρή θέση στην ευρύτερη αγορά αθλητικών ειδών μέσω του δικτύου της Intersport, ο όμιλος Φουρλή βάζει πλώρη για ανάπτυξη σε μια υποκατηγορία ταχεία αναπτυσσόμενη.

Πρόκειται για την αγορά αθλητικών μόδας γνωστά διεθνώς ως κατηγορία athleisure, στην οποία η διοίκηση του ομίλου υπό τον Βασίλη Φουρλή σχεδιάζει να επαναδραστηριοποιηθεί δυναμικά μετά την πώληση της Athlete’s Foot.

1

«Με την τάση των καταναλωτών για στροφή σε ένα πιο casual life style το athleisure είναι μια σημαντική κατηγορία και εμείς έχουμε τα σχέδιά μας για αυτόν τον τομέα. Σχέδια που θα μας δώσουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούμε και σε αυτήν την κατηγορία, καθώς στο performance με την Intersport ικανοποιούμε τις ανάγκες του καταναλωτή για άθληση» ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική συνάντηση ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι στον τομέα αυτό θα πρέπει να αναμένονται αρκετές εκπλήξεις, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερα στοιχεία είτε αν υπάρχει το ενδεχόμενο εξαγοράς ή και δραστηριοποίησης με νέο εμπορικό σήμα. «Δεν υπάρχει κάτι να πω τώρα. Είμαστε στον γενικό σχεδιασμό, θέλουμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο franchise

Πάντως, στην κατεύθυνση ανάπτυξης της Intersport εξετάζεται το ενδεχόμενο σε ορισμένες περιοχές όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα ανάπτυξης καταστημάτων του δικτύου με δεδομένο ότι απαιτούνται συγκεκριμένες υποδομές, εκπαιδευμένο προσωπικό κ.α., να αξιοποιηθεί η δυνατότητα που δίνει το franchise. «Υπάρχει μια σκέψη να πειραματιστούμε με αυτό, όπως έχει κάνει και η Κωτσόβολος», τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου.

Αυτό θα γίνει με τοπικά καταστήματα που έχουν αποκλειστεί από τις μεγάλες φίρμες όπως η Adidas και η Nike μετά την απόφαση των τελευταίων να διακόψουν τις απευθείας πωλήσεις σε μεμονωμένους έμπορους και να επικεντρωθούν σε μεγάλους αντιπρόσωπους. Ετσι, με δεδομένη τη σχέση που έχει ως αντιπρόσωπος ο όμιλος με τις μεγάλες αθλητικές φίρμες μπορεί να λειτουργήσει ως χονδρέμπορος.

Σημειώνεται ότι οι επιδόσεις της Intersport στο πρώτο τρίμηνο του 2024 παρουσίασαν οριακή ανάπτυξη των πωλήσεων της τάξης του 1%. Ωστόσο τόσο τον Απρίλιο όσο και τον Μάιο οι πωλήσεις κινούνται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης εξαιτίας της περίοδου του Πάσχα που είναι πολύ δυνατή για τον κλάδο των αθλητικών. Το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου συνεχίζεται με 10 νέα σημεία σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία ενώ δίνεται έμφαση και στην ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων.

Ο όμιλος, που κάνει για 5η φορά στην ιστορία του rebrading, με αλλαγή του λογότυπου, συνεχίζει να αναπτύσσει δυναμικά και τις άλλες δύο δραστηριότητας της λιανικής, τη ναυαρχίδα που είναι η ΙΚΕΑ και το νέο πυλώνα που αφορά στην αγορά ευεξίας και υγείας, με τη Holland & Barrett.

Το πλάνο ανάπτυξης της ΙΚΕΑ

To project μικρότερα καταστήματα έως 2.500 τ.μ. με στόχο την προσέγγιση μερίδας των καταναλωτών εντός των αστικών κ;eντρων συνεχίζεται και στην τριετία σχεδιάζεται η δημιουργία έξι νέων city stores.

Στα μεγάλα καταστήματα το πλάνο ανάπτυξης προβλέπει τρία νέα στην επόμενη τριετία. Το ένα στην Πάτρα που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο, το καλοκαίρι του 2025 στο Ηράκλειο και το 2027 στο Ελληνικό.

Η διοίκηση του ομίλου, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Βαλαχής, συνεχίζει τη στρατηγική των μειωμένων τιμών σε επιλεγμένα προϊόντα. «Από τον Σεπτέμβριο σε πολλούς κωδικούς κάνουμε επιλεκτική μείωση τιμών, είναι μέρος της στρατηγικής μας, αξιοποιώντας τις καλές συμφωνίες του μεγάλου group με τους προμηθευτές, περνώντας το όφελος στους καταναλωτές» ανέφερε ο κ. Βαλαχής.

Δυναμική ανάπτυξη της Holland & Barrett

Σε ό,τι αφορά τη Holland & Barrett το νεότερο λιανικό concept του ομίλου σχεδιάζεται η επέκταση με νέα καταστήματα στην Ελλάδα και με αιχμή τη συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος όπου «συγκατοικούν» σε μεγάλα σούπερ μάρκετ του ομίλου, επιτυγχάνεται σε πρώτη φάση το awareness τoυ brand. «Πάμε σε μια τρισδιάστατη ανάπτυξη» όπως είπε ο κ. Βαλαχής. Δεν είμαστε μόνο σε εμπορικά κέντρα και επεκτεινόμαστε και σε πιο συνοικιακά σημεία όπως Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη και σύντομα Νέα Ιωνία. Εκτιμάται πώς μέσα στη χρονιά θα δημιουργηθούν ακόμη τέσσερα καταστήματα της φίρμας ενώ ο όμιλος ετοιμάζεται για την επέκταση της brand σε Βουλγαρία και Ρουμανία εντός του έτους.

Στόχος ο διπλασιασμός EBIT στην τριετία

Σχετικά με την Trade Logistics o κ. Βαλαχής τόνισε ότι δεν εξυπηρετεί πλέον μόνον τις ανάγκες ομίλου Φουρλή καθώς μετά από τη στρατηγική συμφωνία ανάπτυξης περιφερειακού αποθηκευτικού hub με την InterIKEA,αναμένεται να υπογράψει συμβόλαιο και με άλλο ανεξάρτητο φορέα για την ανάληψη των υπηρεσιών αποθήκευσης.

Η Trade Estates προχωρά επίσης στις προγραμματισμένες επενδύσεις της ενώ μέσα στον Ιούλιο ολοκληρώνεται το retail στο Αεροδρόμιο, όπου μετά τη μείωση των τετραγωνικών που καταλάμβανε το κατάστημα της ΙΚΕΑ, θα δημιουργηθούν επίσης νέα καταστήματα του ομίλου – Intersport και Holland&Barret- ενώ θα υπάρξει και νέος ανεξάρτητος μισθωτής, το όνομα του οποίου δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Η διοίκηση του ομίλου επανέλαβε τον στόχο για τζίρο 750 εκατ. ευρώ και διπλασιασμό του περιθωρίου κέρδους προ φόρων (EBIT margin) στο 8% από 4% όπου διαμορφώθηκε στο τέλος του 2023 έως το 2027.

Με βάση τις μέχρι τώρα επιδόσεις του ομίλου και τον κύκλο εργασιών και εκτιμάται ότι φέτος θα προσεγγίσει τα 600 εκατ. ευρώ, η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη για τον στόχο της τριετίας είναι απολύτως εφικτή, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή.

Διαβάστε επίσης

Fourlis: Παρουσιάστηκε η νέα εταιρική ταυτότητα – Νέα σελίδα μετά από 75 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική και διεθνή αγορά

Fourlis: Στα 122 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο

Όμιλος Fourlis: Τρίποντο στην ανάπτυξη με νέα καταστήματα Ikea, Intersport και Holland & Barrett