ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε αυτό το πλαίσιο, θέτει τις βάσεις και για την παραγωγή πράσινων καυσίμων, ανταποκρινόμενος στην ανάγκη για μείωση των εκπομπών άνθρακα σε όλους τους τομείς των Μεταφορών.
Τα πράσινα καύσιμα είναι υγρά καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, που έχουν μηδενικές ή περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) κατά την παραγωγή και τη χρήση τους σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα. Πρόκειται λοιπόν για καύσιμα που δεν προέρχονται από το πετρέλαιο και θα έχουν στρατηγικό ρόλο στη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία.
Φιλικά προς το περιβάλλον, τα πράσινα καύσιμα θα αξιοποιούν νέες πρώτες ύλες χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, όπως βιομάζα, ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια, πλαστικά απορρίμματα, εξελιγμένα βιοκαύσιμα, μπλε και πράσινο υδρογόνο ή ακόμη και συνθετικά καύσιμα από δεσμευμένο CO₂.
Το διυλιστήριο του μέλλοντος, θα γίνει ο κόμβος όπου τα καύσιμα χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, θα υφίστανται επεξεργασία, ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές τόσο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και των μεταφορών στο σύνολό τους. Ως εκ τούτου, τα καύσιμα αυτά θα είναι συμβατά με τις υπάρχουσες τεχνολογίες κινητήρων. Τα πράσινα καύσιμα θα καταστήσουν δυνατή τη σταδιακή μείωση του αποτυπώματος CO₂ στις μετακινήσεις ολόκληρων στόλων οχημάτων σε κυκλοφορία, υφιστάμενων και νέων. Έτσι, θα παρέχουν στο άμεσο μέλλον μια συμπληρωματική λύση σε σύγκριση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες, μειώνοντας την πίεση και το κόστος που ενέχει η πλήρης αντικατάσταση στόλων για την εξασφάλιση της κλιματικής ουδετερότητας, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τη δίκαιη μετάβαση σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ήδη υπάρχουν διαθέσιμα υγρά καύσιμα χαμηλού άνθρακα σε μικρή και βιομηχανική κλίμακα, καθώς και σε πιλοτικές εγκαταστάσεις, έχοντας ξεπεράσει το στάδιο του εργαστηρίου. Ένας συνδυασμός τεχνολογιών σε πολλές μονάδες παραγωγής ανά την Ευρώπη θα καταστήσει σύντομα δυνατή την παραγωγή υγρών καυσίμων χαμηλού άνθρακα σε μεγάλη κλίμακα.
Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ σχεδιάζει τη στρατηγική του ενεργειακού μετασχηματισμού του σε εναρμόνιση με τους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μετάβαση σε μια οικονομία ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα έως το 2050. Στο πλαίσιο της στρατηγικής του για βιώσιμη ανάπτυξη έχει ήδη ξεκινήσει τη μετεξέλιξή του σε έναν καινοτόμο Όμιλο παροχής ενεργειακών προϊόντων χαμηλών εκπομπών CO₂, μέσω της υλοποίησης επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και ΑΠΕ. Πρώτος στόχος του Ομίλου είναι η μείωση κατά 50% του ανθρακικού του αποτυπώματος μέχρι το 2030, ενώ σε δεύτερη φάση δεσμεύεται για την ανθρακική ουδετερότητά του (net zero) μέχρι το 2050. Στο πλαίσιο αυτό, αξιολογούνται πολλαπλές ευκαιρίες που σχετίζονται με την μετάβαση σε καύσιμα χαμηλού άνθρακα και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου του Ομίλου.
Ο κλάδος της διύλισης έχει χαράξει μια δυνητική πορεία για τη μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία. Κάθε λίτρο υγρού καυσίμου θα μπορεί να είναι κλιματικά ουδέτερο έως το 2050, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές κατά 100%, καθώς και κατά 50% από τη ναυτιλία και την αεροπορία. Πρόκειται για μία πρόταση φιλόδοξη, που ωστόσο διαθέτει τις κατάλληλες βάσεις για να καταστήσει εφικτό ένα μέλλον μηδενικών ρύπων στον τομέα των μετακινήσεων.
Διαβάστε επίσης
ΕΛΠΕ: Με 32% στο μετοχικό κεφάλαιο της VLPG Plant για τη διακίνηση υγραερίου στην κυπριακή αγορά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!