Αυξημένη ρευστότητα εμφάνισαν το 2022 τα τρία ξενοδοχεία του ομίλου Διβάνη στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να εξοφληθούν ολοσχερώς δύο ομολογιακά δάνεια που είχε συνάψει η εταιρεία το 2021.

Η Ξενοδοχεία Κάραβελ, που ελέγχει τα πεντάστερα Divani Caravel στην Καισαριανή και Divani Apollon Palace & Thalasso και Divani Apollon Suites στο Καβούρι (δηλαδή τα τρία από τα 7 ξενοδοχεία του ομίλου), προέβη σε ολοσχερή εξόφληση των δύο ομολογιακών δανείων που είχε συνάψει με την Εθνική και τη Eurobank για κεφάλαια κίνησης, ήδη από τους πρώτους μήνες του 2023. Ο όμιλος Διβάνη εκμεταλλεύτηκε τη ρευστότητα που είχε σε τοποθετήσεις στις τράπεζες, προκειμένου να «ρεφάρει» την αύξηση των επιτοκίων.

1

Τα δάνεια είχαν ληφθεί δύο χρόνια πριν, με την εταιρεία να λαμβάνει υπόψη την μεγάλη πτώση στην δραστηριότητά της που δημιουργήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού και για να καλύψει τυχόν έκτακτα γεγονότα. Συγκεκριμένα, είχε συνάψει ομολογιακό Δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, ύψους 11,25 εκατ. ευρώ (το υπόλοιπο του δανείου να είχε φτάσει 5,84 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022) και ομολογιακό με την Eurobank – το οποίο, μάλιστα, χορηγήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων –, ύψους 6 εκατομμυρίων. Το υπόλοιπο του δανείου στο τέλος της χρήσης του 2022 ήταν 3,25 εκατ. ευρώ.

Χάρη σε αυτές τις κινήσεις, οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της θυγατρικής του ομίλου Διβάνη μειώθηκαν κατά περίπου 14 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 20 εκατομμύρια και αυξήθηκαν το 2022 κατά 10 εκατομμύρια, γεγονός που οφείλεται κατά 6,4 εκατ. στο βραχυπρόθεσμο μέρος των μακροπρόθεσμων δανείων καθώς και κατά ποσό 580 χιλ. ευρώ στην μείωση των εμπορικών και λοιπών υποχρεώσεων της, ενώ σημειώθηκε σημαντική αύξηση των φόρων κατά 3,6 εκατ. λόγω της αύξησης του φόρου εισοδήματος.

Η πρώτη – σχεδόν – κανονική χρονιά μετά την πανδημία αύξησε κατακόρυφα τα κέρδη αλλά και τον τζίρο της Ξενοδοχεία Κάραβελ. Το 2022 τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 17,8 εκατομμύρια από 4,9 εκατ. το 2021, αυξήθηκαν δηλαδή κατά 260% χάρη στην άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 145% και στη βελτίωση του κόστους λειτουργίας αλλά και των γενικών εξόδων σε σχέση με τα έσοδα. Όπως αναφέρει η διοίκηση στην οικονομική έκθεση της θυγατρικής, η βελτίωση-μείωση του κόστους ήταν από τους βασικούς στόχους με την έναρξη της κρίσης της πανδημίας, που συνεχίζεται πλέον με επιτυχία στις επόμενες χρονιές.

Καμπανάκι για τις συνέπειες του Airbnb στην πληρότητα

Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 41,9 εκατ., τα καθαρά κέρδη σε 14,3 εκατ. από 4,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά και τα ίδια κεφάλαια σε 64 εκατομμύρια.

Σε απόλυτα μεγέθη το κόστος πωλήσεων έχει αυξηθεί 71% σε σχέση με το 2021, ωστόσο το 2022 το κόστος πωλήσεων ανέρχεται σε 43% των πωλήσεων, ενώ το 2021, όπου οι πωλήσεις ήταν σημαντικά μειωμένες το εν λόγω κονδύλι αποτελούσε το 61% αυτών. Ως συνέπεια, το μικτό κέρδος του 2022 είναι 263 φορές αυξημένο σε σχέση με τα μεικτά κέρδη του 2021. Να σημειωθεί ότι και τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης αυξήθηκαν κατά 81% σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά της συγκριτικής περιόδου σε απόλυτα ποσά «λόγω της σημαντικής αύξησης των πωλήσεων και της επαναφοράς στην κανονικότητα μετά την πανδημία».

Αντίστοιχα, κέρδη προ φόρων ύψους 6,4 εκατομμυρίων, αυξημένα κατά 760%, παρουσίασε και το Divani Acropolis Palace στο κέντρο της Αθήνας, που οφείλεται στην αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 187%. Στους μετόχους των τριών ξενοδοχείων, δηλαδή την οικογένεια Διβάνη, διανεμήθηκαν από τη χρήση του 2022 κέρδη 7,3 εκατομμυρίων ευρώ από τις τέσσερις μονάδες σε Αθήνα και Καβούρι.

Ο στόχος για τα Κάραβελ σε Αθήνα και νότια προάστια ήταν να αυξηθεί ο τζίρος μέσω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, αλλά και των αυξημένων τιμών πώλησης που εφάρμοσε ο όμιλος μετά και τις ανακαινίσεις των ξενοδοχειακών μονάδων. Η εταιρεία προέβλεψε πως η διεθνής «λήξη» του συναγερμού για την πανδημία του Covid θα ενισχύσει την τουριστική κίνηση από τις περιοχές της Κίνας και γενικότερα των λαών της Ανατολικής Ασίας,. Ωστόσο η ενεργοποίηση πολλών νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην περιοχή της Αττικής καθώς και μεγάλη ανάπτυξη του Airbnb θεωρείται ότι «σίγουρα θα επηρεάσουν έστω και βραχυπρόθεσμα και την εταιρεία κυρίως ως προς στα επίπεδα πληρότητας των ξενοδοχείων».

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Αύξηση στον τζίρο καταλυμάτων και εστίασης – Στους χαμένους η Μύκονος

Τέταρτη η Ελλάδα στη μεσογειακή αγορά τουρισμού