Menu
-1.85%
Τζίρος: 150.27 εκατ.

Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»

Business

Όμιλος ΑΒΑΞ: Η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά ήταν μια διαδρομή γεμάτη προκλήσεις!

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Στη διάθεση του επιβατικού κοινού βρίσκεται πλέον η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς τον Πειραιά, συνδέοντας απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρα με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομών, από αυτά που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών και αλλάζουν την εικόνα, αλλά και τη λειτουργία συνολικά, της πρωτεύουσας, που ολοκληρώθηκε χάρη στις προσπάθειες της Κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.

Ως επικεφαλής της Κοινοπραξίας που έφερε εις πέρας το εν λόγω έργο, ο Όμιλος ΑΒΑΞ αποτέλεσε για ακόμα μια φορά την εγγυήτρια δύναμη για την ολοκλήρωση μιας σημαντικής υποδομής στη χώρα μας.

Οι τρεις νέοι σταθμοί θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι γειτονιές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, συνδέοντάς τις με το κέντρο της Αθήνας. Πρόκειται για τους σταθμούς «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», οι οποίοι αναμένεται να αυξήσουν την συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως.

Η πόλη του Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο κομβικής σημασίας, το οποίο συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, διευκολύνοντας τη διαδικασία των μετεπιβιβάσεων μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Ένα μωσαϊκό προκλήσεων

Το μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 είναι περίπου 7,2 χλμ., με τους έξι νέους σταθμούς («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό θέατρο») να έχουν κατασκευαστεί σε κεντρικά σημεία των περιοχών που διασχίζει το νέο τμήμα της Γραμμής.

Σε όλο το μήκος αυτών των χιλιομέτρων χρειάστηκε να αντιμετωπισθούν πολλές και διαφορετικές προκλήσεις, η επιτυχής αντιμετώπιση των οποίων εξασφάλισε την τεχνική αρτιότητα των έργων επιβεβαιώνοντας την ικανότητα των μηχανικών της ΑΒΑΞ που συμμετείχαν στο έργο να εισάγουν σημαντικές καινοτομίες, προσθέτοντας και αυτές στο πλούσιο ιστορικό του Ομίλου.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Σταθμός Μετρό «Πειραιάς»

Αξίζει να σημειωθεί πως ο σταθμός «Πειραιάς», που βρίσκεται επί της Ακτής Καλλιμασιώτη, δίπλα ακριβώς στο λιμάνι, είναι ο πρώτος υποθαλάσσιος σταθμός στη χώρα μας. Αποτελεί ένα κατασκευαστικό επίτευγμα, η ολοκλήρωση του οποίου αφήνει σημαντική παρακαταθήκη όχι μόνο για την εταιρία αλλά και για τους Έλληνες μηχανικούς εν γένει.

Αν και βρίσκεται στη στεριά, κατασκευάστηκε κυριολεκτικά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και, για το λόγο αυτό, έπρεπε ταυτόχρονα να αποτραπεί η εισροή των υπόγειων υδάτων στο σκάμμα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση που ασκούσαν στον πυθμένα του.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Πειραιάς

Παράλληλα, έπειτα από πέντε χρόνια συστηματικής μελέτης επιλύθηκαν τα προβλήματα τόσο της γειτνίασης του εργοταξίου του συγκεκριμένου σταθμού με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ που κατασκευάστηκε τη διετία 1928-1929 και χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες επιβάτες, όσο και αυτά της διέλευσης μέσα από το έργο του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Πειραιάς
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Πειραιάς

Επιπλέον, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως ο σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος. Ο σταθμός «Πειραιάς» πλέον βρίσκεται σχεδόν κάτω από τον σημερινό σταθμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) και θα συντελέσει στο να γίνει το σημείο αυτό, ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός σταθμός της Αττικής, αποτελούμενος από 2 σταθμούς μετρό και εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Πειραιάς
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Πειραιάς

Σταθμός Μετρό «Δημοτικό Θέατρο»

Ο σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» αποτελεί το νέο τερματικό σταθμό της Γραμμής 3, ο οποίος βρίσκεται απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και δίπλα στο Δημαρχείο της πόλης και αναμένεται να συνδέεται με το τραμ και έναν σημαντικό αριθμό γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Παράλληλα με τις εργασίες για το συγκεκριμένο σταθμό, λάμβαναν χώρα και αρχαιολογικές έρευνες εντός παλαιών πηγαδιών, σηράγγων και δεξαμενών, που έφεραν σταδιακά στο φως τμήματα των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης του Ιπποδάμειου ρυμοτομικού συστήματος.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Τα πολύ σημαντικά αυτά αρχαιολογικά ευρήματα έχουν βρει τη θέση τους στη μόνιμη θεματική έκθεση που βρίσκεται πλέον εντός του σταθμού, δημιουργώντας μια ακόμα εστία πολιτισμού για την πόλη.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Είναι επίσης άξιο αναφοράς ότι η ιστορική πλατεία του Δημοτικού θεάτρου, και ειδικά τα μαρμάρινα στοιχεία της, αποκολλήθηκαν, αποθηκεύτηκαν και επανατοποθετήθηκαν απόλυτα εναρμονισμένα με νέα υλικά, ώστε η πλατεία να πάρει τη σημερινή της μορφή.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Σταθμός Μετρό «Μανιάτικα»

Τα Μανιάτικα, με τη σειρά τους, άλλη μία ιστορική γειτονιά του Πειραιά, βόρεια του λιμανιού, αποκτούν έναν σταθμό που αναβαθμίζει αυτή την πλευρά της πόλης και συμβάλλει στη διευκόλυνση των μετακινήσεων μίας ιδιαίτερα πολυπληθούς περιοχής.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα

Με το άγαλμα της ηρωίδας Μανιάτισσας να κοσμεί τον περιβάλλοντα εξωτερικό χώρο, ο συγκεκριμένος σταθμός του μετρό, που βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη συνοικία και σε απόσταση αναπνοής από το Κερατσίνι, δεν θυμίζει σε τίποτα το απαιτητικό εργοτάξιο των προηγούμενων ετών, στο οποίο το βραχώδες υπέδαφος χρειάστηκε πολύ προσεκτική διαχείριση ως προς τη διάνοιξη του ορύγματος.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα 4
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα

Είναι, μάλιστα, ένας από τους δύο σταθμούς μετρό, μαζί με αυτόν της Κατεχάκη, που έχει μια είσοδο/έξοδο για το κοινό.

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι πως με την επέκταση αυτή από το κέντρο του Πειραιά εκτιμάται πως θα διέρχονται λιγότερα οχήματα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο «ανάσες» στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα

Έτσι, στοίχημα της νέας αυτής επέκτασης είναι να λειτουργήσει καταλυτικά, ώστε ο πολίτης να επιλέγει το Μετρό τη μετακίνησή του από και προς το επίνειο της πρωτεύουσας.

Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα

Αστάθμητοι Παράγοντες

Σημαντικό ρόλο στην πορεία των εργασιών αλλά και στο τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους έπαιξε και η πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού.

Εμπόδια που αρχικά φάνηκαν απροσπέλαστα, όπως η αύξηση των τιμών των υλικών κατασκευής, η δυσκολία εξασφάλισης πρώτων υλών, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, αν και επέκτειναν το χρονικό πλαίσιο των εργασιών, εν τέλει κάμφθηκαν με επιτυχία, συντονισμό, εναρμόνιση με τους κατά καιρούς κανονισμούς που έθετε η κυβέρνηση και φυσικά τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο
Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Δημοτικό Θέατρο

Σε ένα διάστημα περίπου 2 χρόνων, οι εργασίες από το στάδιο των θεμελίων ολοκληρώθηκαν με συνέπεια, ξεπερνώντας τις όποιες προκλήσεις επηρέασαν την εύρυθμη πορεία των εργασιών, με τον Όμιλο να επιτυγχάνει τη διατήρηση της επιχειρησιακής συνέχειας και το απαιτούμενο επίπεδο λειτουργίας των έργων.

Η μακροχρόνια τεχνογνωσία της ΑΒΑΞ, εξασφάλισε την ομαλή ολοκλήρωσή του παρά τις όποιες αντιξοότητες. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η δήλωση του Πρωθυπουργού της χώρας κατά την τελετή εγκαινίων, ο οποίος αναφερόμενος στην ανάδοχο κοινοπραξία δήλωσε «κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν και εξάντλησαν όλη τους την τεχνική ευρηματικότητα προκειμένου το έργο αυτό να μπορέσει να κατασκευαστεί και να παραδοθεί σήμερα στους Πειραιώτες».

Μετρό Γραμμή 3 Σταθμός Μανιάτικα

Η επέκταση της Γραμμής 3 σε αριθμούς

Μετρό: Σκυτάλη στη Γραμμή 4

Με πυλώνες την ανθεκτικότητα, την ανάπτυξη, τη συνέπεια και σημείο αναφοράς την κατασκευή εμβληματικών έργων, ο Όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε ακόμα ένα σημαντικό project, εξυπηρετώντας τη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πρωτεύουσας και των περιχώρων.

Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει να διατηρεί θέση πρωτοπόρου στα έργα σταθερής τροχιάς, αφού κατασκευάζει τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.

Έχοντας πάντα σκοπό το συνδυασμό εμπρόθεσμης και ποιοτικής εκτέλεσης των εργασιών με τη μικρότερη δυνατή όχληση των πολιτών, ο Όμιλος ΆΒΑΞ εργάζεται με την ίδια πετυχημένη ομάδα με στόχο την επιτυχή ολοκλήρωση και αυτού του έργου, του μεγαλύτερου αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι έγινε τελικά με το ιδιωτικό σχολείο στον Πειραιά – Το λουκέτο το καλοκαίρι αλλά λειτουργεί κανονικά
Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»
Πολυτεχνείο: Ποιοι σταθμοί του Μετρό θα είναι κλειστοί την Κυριακή
Πλειστηριασμοί: Άλλη μια ευκαιρία για το ακίνητο Κορασίδη στον Πειραιά – Η «βουτιά» στην τιμή
Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτό είναι το υπερσύγχρονο Αυτόματο Σύστημα ασφάλειας
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απάντησε ο Παύλος Μαρινάκης για το λογότυπο και τις ανησυχίες για θέματα ασφαλείας
Ελληνικό Μετρό: Η απάντηση για την απευθείας ανάθεση 30 χιλ. ευρώ για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης
Φωτιά σε διαμέρισμα στον Πειραιά
Στην ΑΒΑΞ το βραβείο «Best Match Award» από τη ΔΥΠΑ για την πρόσληψη ατόμων με αναπηρία
Το λιμάνι του Πειραιά 37ο στον κόσμο