Αποτελέσματα που εδραιώνουν την Aktor ως έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στη χώρα και με ισχυρή παρουσία σε Βαλκάνια, Αν. Ευρώπη και Μέση Ανατολή ήταν αυτά που ανακοινώθηκαν χθες.

Με τον Αλέξανδρο Εξάρχου στο τιμόνι της Άκτωρ, ο όμιλος δίνει μια πρώτη γεύση για το τι θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2030 προκειμένου να υλοποιηθεί ο στόχος για pro forma EBITDA φέτος 184 εκατ. ευρώ και 430 εκατ. ευρώ το 2025.

1

Ειδικά φέτος σε μια χρονιά εταιρικού μετασχηματισμού μετά την υλοποίηση της αύξησης κεφαλαίου των 100 εκατ. ευρώ, ο όμιλος συνεχίζει με εξαγορές 1 δις. ευρώ το 2025 και 2 δις. ευρώ συνολικά.

Τα οικονομικά αποτελέσματα ξεπέρασαν τις αρχικές εκτιμήσεις τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και EBITDA.

Χάρη στην πλήρη ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ στο σύνολο του έτους, ένα ιδιαίτερα δυναμικό Β’ εξάμηνο, την επιτάχυνση των κατασκευών μεγάλων έργων και τη βελτίωση της απόδοσης του Ομίλου, ο κύκλος εργασιών τριπλασιάστηκε και προσέγγισε τα €1,3 δισ., σημειώνοντας αύξηση κατά 205%, σε σχέση με το 2023, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA του Ομίλου σχεδόν εξαπλασιάστηκε, με κέρδη €89 εκατ. (+456%).

Εφαρμόζοντας, όπως τονίζεται σχετικά, αποτελεσματική διαχείριση κόστους και μία στρατηγική για επιλογή έργων υψηλότερης απόδοσης, ο Όμιλος AKTOR πέτυχε κερδοφορία σε όλα τα επίπεδα, με τριπλάσια μεικτή κερδοφορία ύψους €124 εκατ. (+206%).

Παράλληλα, ο Όμιλος εξασφάλισε ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους €149 εκατ. και ίδια κεφάλαια ύψους €173 εκατ., καθώς και χαμηλό καθαρό δανεισμό (€102 εκατ.), επίδοση που αντανακλά υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση και ετοιμότητα για επενδύσεις και επέκταση σε νέους τομείς.

Το ανεκτέλεστο του Ομίλου AKTOR ανέρχεται σήμερα σε €4,8 δισ. στο οποίο περιλαμβάνονται 400 περίπου έργα, ανάμεσα στα οποία ορισμένα εμβληματικά που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως τα σιδηροδρομικά έργα της γραμμής Brasov – Simeria στη Ρουμανία, ο τερματικός σταθμός πετρελαίου στη Φουτζέιρα, η διαχείριση του Μετρό και του Τραμ στη Ντόχα, το έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Μεθώνη, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το Riviera Tower, αλλά και νέα προς κατασκευή ή ανάληψη έργα, όπως οι Φοιτητικές Εστίες Κρήτης, τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία και πολλά ακόμη.

Το 2024 υπέγραψε συμβάσεις αξίας άνω του μισού δισ. ευρώ, στις οποίες περιλαμβάνονται πολύ σημαντικά έργα, όπως η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, η λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού, τα εγγειοβελτιωτικά έργα της Αιτωλοακαρνανίας κτλ.

Επίσης, ήταν μία χρονιά παράδοσης πολύ σημαντικών έργων υποδομής, όπως – μεταξύ άλλων – το Μετρό Θεσσαλονίκης, που άλλαξε για πάντα τη Θεσσαλονίκη, ο αυτοκινητόδρομος Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο, το αναβαθμισμένο ΟΑΚΑ Altion Arena και η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων της Θήβας.

Πάνω από 1 δις. ευρώ η κεφαλαιοποίηση του ομίλου στο Χρηματιστήριο με την αγορά να υποδέχεται θετικά τα αποτελέσματα και την μετοχή να επιστρέφει στα 5 ευρώ διακινώντας περισσότερες από 318 χιλιάδες κομμάτια.

Διαβάστε επίσης

Ο Όμιλος AKTOR ανέλαβε σημαντικό έργο αποκατάστασης υποδομών στη Θεσσαλία

Όμιλος AKTOR: Με τριπλάσιο κύκλο εργασιών και εξαπλάσιο EBITDA το 2024

Optima Bank για AKTOR: Με όπλο τα έργα και τις εξαγορές, στοχεύει κορυφή και μερίσματα