ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέες εξελίξεις στην υπόθεση του master plan του ΟΛΠ, το οποίο τείνει να εξελιχθεί σε νέο «γεφύρι της Άρτας». Σύμφωνα με πληροφορίες, η Cosco εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει παράταση για την ολοκλήρωση των επενδύσεων που έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει στον Πειραιά βάση της σύμβασης παραχώρησης λόγω της καθυστέρησης στην έγκριση του master plan. Η κινέζικη εταιρεία θεωρεί πως το χρονοδιάγραμμα για την επίτευξη των στόχων «κινείται σε οριακό σημείο», ενώ εκτιμά πως αν υπάρξει και άλλη καθυστέρηση τότε είναι πού δύσκολο να παραδοθούν έγκαιρα τα έργα που έχουν συμφωνηθεί.
«Όσο δεν ανάβει το πράσινο φως, τόσο απομακρύνεται η πιθανότητα να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις μέσα στην πενταετία που εκπνέει το 2021», σημειώνουν στο mononews.gr πηγές της εταιρείας, προσθέτοντας πως ακόμη και σήμερα δεν γνωρίζουν πότε ακριβώς θα συνεδριάσει η αρμόδια επιτροπή (ΕΣΑΛ) για την υπόθεση.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως δεν ευθύνονται αυτοί για την καθυστέρηση, υποστηρίζοντας πως έκαναν όσα τους ζητήθηκαν και ξεκαθαρίζουν πως παρά τα όσα κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα περί «σπασίματος» των επενδύσεων, σε υποχρεωτικές και προαιρετικές, δεν έχουν κάνει βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις τους, λέγοντας πως «το σχέδιο είναι ενιαίο και αδιαίρετο».
Η παραπάνω εξέλιξη έρχεται να διαψεύσει την αισιοδοξία που εξέφραζαν κυβερνητικά στελέχη πως το θέμα θα επιλύονταν μέσα από έναν «βελούδινο συμβιβασμό», ο οποίος θα καθησύχαζε τις ανησυχίες των εμπόρων του Πειραιά αλλά και όσων αντιδρούσαν στα «φαραωνικά σχέδια» της Cosco και ταυτόχρονα θα ικανοποιούσε τους Κινέζους. Η πραγματικότητα είναι ότι ένας χρόνος μετά την έναρξη της διαβούλευσης δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τρία είναι τα βασικά που φέρονται να στέκονται εμπόδιο στην έγκριση του master plan που αγγίζει τα 500 εκατ. Ευρώ. Το πρώτο αφορά στη δημιουργία εμπορικού κέντρου στην προβλήτα κρουαζιέρας, το δεύτερο στην κατασκευή logistic center στην περιοχή του Κερατσινίου, και το τρίτο στην ανέγερση πολυτελών ξενοδοχείων στους χώρους του λιμένα.
Παρ’ όλα αυτά, οι Κινέζοι εξακολουθούν να κρατούν χαμηλούς τόνους και δηλώνουν πως προτεραιότητά τους παραμένει η έγκριση του master plan, το συντομότερο δυνατό. Η «βιασύνη» τους, πέραν από την κομβική σημασία των επενδύσεων στην ανάδειξη του Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, συνδέεται άμεσα με την μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% του ΟΛΠ, το οποίο έχουν προπληρώσει με την εξαγορά του 51% πριν από περίπου τρία χρόνια.
Υπενθυμίζεται πως βάση των όρων της σύμβασης παραχώρησης, η μεταβίβαση του 16% θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων που περιλαμβάνει το master plan. Έτσι, όσο καθυστερεί η υλοποίηση των επενδύσεων τόσο θα καθυστερεί και η μεταβίβαση, και μαζί τα μερίσματα που απορρέουν από αυτό.