Μετά τους οδηγούς λεωφορείων και το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο στην Ολλάνδια (FNV) και οι μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις δημόσιες συγκοινωνίες, είναι αντίθετες στη χρήση των λεωφορείων της κινεζικής Build Your Dreams (BYD), η οποία «φλερτάρει» με την ελληνική αγορά.

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του ολλανδικού ενημερωτικού site De Gelderlander, αφού αποδείχθηκε πως η Keolis (σ.σ η εταιρεία που έφερε 259 ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ολλανδία), κέρδισε με πλάγιους τρόπους διαγωνισμό για τις δημόσιες μεταφορές, θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την ίδια παραχώρηση, ο οποίος θα «τρέξει» για ένα έτος, και η αξία του θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Όπως είναι λογικό, ένας τόσο μεγάλος διαγωνισμός θα έπρεπε να προσελκύει το ενδιαφέρον μεγάλων εταιριών. Ωστόσο, όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα, η Arriva, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ευρώπη με ισχυρή παρουσία σε 14 χώρες, δε θα επιδιώξει να συμμετέχει στο νέο διαγωνισμό, καθώς ο νέος παραχωρησιούχος θα είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής BYD και να αναλάβει το κόστος συντήρησης και επισκευής τους.

Όπως αναφέρεται και στον τίτλο του άρθρου του ολλανδικού site (με ημερομηνία δημοσίευσης την 31η Δεκεμβρίου 2021)  «η Arriva δε θα συμμετέχει στο διαγωνισμό (σ.σ. για τη νέα παραχώρηση) λόγω των ‘χάλια’ κινέζικων λεωφορείων (σ.σ. τα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD)».

Συγκεκριμένα, στην αρχή του άρθρου τονίζεται ότι «η Arriva δε θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για τις δημόσιες μεταφορές στο τμήμα IJssel-Vecht. Η εταιρεία θα πρέπει να αναλάβει τα λεωφορεία της Keolis (σ.σ. αναφέρεται στα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD). O CEO της Arriva Netherlands, Anne Hettinga, αναφέρει πως η εταιρεία δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο (σ.σ. τη χρήση των υφιστάμενων ηλεκτρικών λεωφορείων λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων των κινεζικών λεωφορείων της BYD».

Μάλιστα, όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα «η Arriva έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν λεωφορεία της BYD και δηλώνει απογοητευμένη με τα οχήματα της κινεζικής εταιρείας»

Τι συμβαίνει με τα λεωφορεία της BYD στην Ολλανδία – Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr, τα ηλεκτρικά λεωφορεία της  κινεζικής BYD  προκαλούν συνεχή αναστάτωση τόσο στους οδηγούς όσο και στους επιβάτες στην Ολλανδία, καθώς  υφίστανται σημαντικά  προβλήματα για τουλάχιστον ένα χρόνο. Σύμφωνα με δημοσίευματα των ολλανδικών PV Magazine και De Stentor, τα προβλήματα αφορούν σε βασικές παροχές που θα έπρεπε να υπάρχουν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και σε ζητήματα που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων.

Όπως επισημαίνουν τα παραπάνω δημοσιέυματα, οι οδηγοί λεωφορείων, αλλά και το μεγαλύτερο εργατικό σωματείο της χώρας «έχουν ‘μπουχτίσει’ με τα προβλήματα των εν λόγω ηλεκτρικών λεωφορείων». Με αποτέλεσμα να «ζητούν την επέμβαση της διοίκησης της Keolis  λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων που παρατηρούνται στα  ηλεκτρικά οχήματα της BYD, τα οποία χαρακτηρίζονται ως ‘εντελώς ανεπαρκή’».

Συγκεκριμένα, τα προβλήματα που αναφέρονται στα ολλανδικά μέσα αφορούν «τη χαλασμένη θέρμανση, τις άβολες θέσεις για τους οδηγούς, ενώ τα τιμόνια στρίβουν αυτόματα αριστερά και δεξιά χωρίς να έχει δοθεί σχετική εντολή». Τα προβλήματα φαίνεται πως «ξεκίνησαν κατά τους πρώτους μήνες της χρήσης των οχημάτων, καθώς τα λεωφορεία σταματούσαν να κινούνται σε ανύποπτο χρόνο».

Υπενθυμίζεται, δε, πως σε επικοινωνία που είχε το mononews.gr με το CEO της ολλανδικής Keolis, Alex Reinter, επιβεβαίωσε και επίσημα τα παραπάνω προβλήματα στα κινεζικά λεωφορεία της BYD.

Φωτoγραφία από το ολλανδικό site www.destentor.nl.
Το άρθρο έχει τίτλο “Τα προβληματικά λεωφορεία Keolis επισκευάζονται για δεύτερη φορά”

Τι θέλει να κάνει η BYD στην Ελλάδα

Σύμφωνα με πληροφορίες η κινεζική BYD θέλει να φέρει και στη χώρα μας μέσω του διανομέα της, που είναι η εισηγμένη στο ΧΑ «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», τα ηλεκτρικά της λεωφορεία, καθώς εποφθαλμία τις συμβάσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συνολικής αξίας 383 εκατ. που αφορούν στην ενίσχυση των στόλων του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός προκηρύχθηκε κατά τον περασμένο Οκτώβριο και τουλάχιστον τα μισά λεωφορεία που θα έρθουν στη χώρα μας θα είναι ηλεκτρικά. Αυτό σημαίνει πως οι ελληνικές δημόσιες συγκοινωνίες θα μπορούσαν να κατακλυστούν με λεωφορεία, τα οποία σύμφωνα με τις μαρτυρίες των Ολλανδών επαγγελματιών οδηγών, των σωματείων, αλλά και της Arriva, παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα.

Στην περίπτωση που η κινεζική εταιρεία υποβάλει προσφορά για τον εν λόγω διαγωνισμό το Υπουργείο θα πρέπει να είναι πολύ σκεπτικό, να υποδείξει τον δέοντα προβληματισμό, καθώς και να εξετάσει εξονυχιστικά τον φάκελο της BYD. Καθώς τα παραπάνω προβλήματα, δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες για τις  βασικές παροχές των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και την άνεση των Ελλήνων οδηγών λεωφορείων και των επιβατών.

Λαμβάνοντας υπόψη τα όσα καταγράφονται στην ολλανδική αγορά, οι συνθήκες που θα επικρατήσουν στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όχι μόνο δε θα δώσουν λύση στο διογκωμένο κυκλοφοριακό ζήτημα, αλλά θα προκαλέσουν νέες δυσκολίες σε οδηγούς και επιβάτες. Επιπλέον, σε καμία περίπτωση το επίπεδο μεταφορών δε θα είναι αυτό που αρμόζει σε δύο ευρωπαϊκές μητροπόλεις όπως η πρωτεύουσα και η συμπρωτεύουσα της χώρας μας.

Διαβάστε επίσης

Τρόμος στους Ολλανδούς οδηγούς με τα λεωφορεία της κινεζικής BYD που «φλερτάρει» με την ελληνική αγορά

Καταπέλτης ο Ολλανδός CEO για τα λεωφορεία της κινέζικης BYD: Ναι, έχουν προβλήματα – Τι θα γίνει με την Ελλάδα

mononews.gr