Με ώθηση από τον τουρισμό η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε τις πωλήσεις της πετυχαίνοντας παράλληλα διεύρυνση της κερδοφορίας.

Η εν Ελλάδι θυγατρική του ομίλου Carslberg αύξησε τον συνολικό όγκο πωλήσεών της κατά 9%, με τις επιδόσεις της στην εγχώρια αγορά να είναι καλύτερες, καθώς έτρεξαν με ρυθμό ανάπτυξης 11% οριακά υψηλότερο από τον μέσο όρο της αγοράς.

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα για τη χρήση του 2022, που δημοσίευσε πρόσφατα, η εταιρεία, που παράγει και διακινεί δημοφιλή brands, όπως οι Mythos, Fix, Kaiser, Henninger, Carslberg και Guiness διέθεσε στην αγορά  1,5 εκατομμύριο εκατόλιτρα από 1,37 εκατομμύρια εκατόλιτρα που ήταν το 2021.

Μετά την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, η αύξηση των πωλήσεων σε τζίρο ήταν στα επίπεδα του 25% σε σύγκριση με το 2021, φτάνοντας στα 170,8 εκατ. ευρώ από 141,5 εκατ. ευρώ.

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν 7,05 εκατ. ευρώ το 2022 από 5,5 εκατ. ευρώ το 2021.

Διεύρυνση πωλήσεων στη Βουλγαρία

Σημαντική είναι και η αύξηση στις ενδοομιλικές πωλήσεις από τα 14,2 εκατ. ευρώ το 2021 στα 18 εκατ. ευρώ το 2022 γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση των πωλήσεων προς την Carlsberg Bulgaria AD.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας υπό τον Ντέγιαν Μπέκο, οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στη βελτίωση των επιδόσεων ήταν η γενικότερη αύξηση της κατανάλωσης στο κανάλι της εστίασης, καθώς δεν υπήρχε κανένα περιοριστικό μέτρο λόγω της πανδημίας, αλλά και η πορεία του τουρισμού, που βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την πορεία της εγχώριας αγοράς ζύθου.

Αναδιάρθρωση του δανεισμού

Με τις ισχυρές πλάτες της μητρικής εταιρείας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε αναδιάρθρωση του δανεισμού της, ο οποίος πλέον στο μεγαλύτερο μέρος του είναι μακροπρόθεσμος.

Συνέπεια της αναδιάρθρωσης και της μερικής αποπληρωμής του δανεισμού της είναι η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων.

Στο τέλος του 2022 ο δανεισμός της εταιρείας αφορούσε τραπεζικά δάνεια (Citibank) στα 5 εκατ. ευρώ και δάνεια από συνδεδεμένες επιχειρήσεις 70 εκατ. ευρώ

Η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει τη χρηματοοικονομική της διάρθρωση κυρίως λόγω της αποπληρωμής μέρους του ενδοομιλικού δανείου κατά 8 εκατ. ευρώ και της αύξησης της καθαρής θέσης της, ενώ τα ίδια κεφάλαια εμφανίζονται αυξημένα και αποτελούν το 16% (από 12% το 2021) του συνόλου ιδίων κεφαλαίων και υποχρεώσεων.

Οι ισχυρές πλάτες της μητρικής Carlsberg

Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεών της υπερβαίνει τις βραχυπρόθεσμες απαιτήσεις της κατά 11,3 εκατ. ευρώ ωστόσο η εταιρεία, όπως αναφέρει η διοίκησή της, έχοντας την υποστήριξη του ομίλου της μητρικής είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τυχόν ανάγκες που μπορεί να προκύψουν.

Η μέση πιστωτική περίοδος για το 2022 διαμορφώθηκε σε 68 ημέρες από 84 ημέρες το 2021 και η αντίστοιχη μέση περίοδος πληρωμών των υποχρεώσεων αυξήθηκε στις 92 ημέρες από 90 ημέρες το 2021.

Αυξημένο το ενεργειακό κόστος και το κόστος πρώτων υλών

Σε επίπεδο δαπανών το κόστος ενέργειας, ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο ήταν διπλάσιο σε σχέση με το 2021 με τις κοινόχρηστες δαπάνες να διαμορφώνονται το 2022 στα 5,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,5 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι οι πληθωριστικές πιέσεις που τροφοδοτούνται από τις τιμές του φυσικού αερίου, του πετρελαίου και των τροφίμων, θα παραμείνουν υψηλές μεσοπρόθεσμα, σημειώνει ωστόσο ότι η επίδραση στην εταιρεία θα είναι μικρότερη κυρίως λόγω της αγοράς πρώτων υλών μέσω συμφωνιών του ομίλου Carlsberg.

Το στοίχημα των εξαγωγών με τη made in Greece Carlsberg

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε πέρσι σε συνολικές επενδύσεις 7,48 εκατομμυρίων ευρώ για εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της εγκαταστάσεων και τεχνολογία καθώς και για την αυτοματοποίηση των συστημάτων της.

Άλλωστε από την αρχή της χρονιάς έχει αναλάβει την παραγωγή της Carlsberg στην Ελλάδα με το εργοστάσιο της Σίνδου να αποτελεί εξαγωγικό κόμβο.

Η παραγωγή του δημοφιλούς σήματος αντιστοιχεί σε ένα 10% της συνολικής παραγωγής. Έχει παρουσία σε 13 αγορές και αρχίζουν να εξυπηρετούνται χώρες που δεν έχουν τοπική παραγωγή.

Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει τόσο στην ενίσχυση των υφιστάμενων αγορών που ήδη δραστηριοποιείται όσο και στην είσοδο σε νέες αγορές.

Σημειώνεται ότι η  μονάδα παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, στη Σίνδο έχει αναλάβει την παραγωγή του βασικού brand του ομίλου Carlsberg, σε κουτί των 330 ml. και των 500 ml, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).

Οι γυάλινες φιάλες θα συνεχίσουν να εισάγονται προς το παρόν ωστόσο δεν αποκλείεται μελλοντικά η παραγωγή τους να μεταφερθεί στην Ελλάδα.

Οι ποσότητες που θα παραχθούν υπολογίζονται σε 100.000 εκατοστόλιτρα σε ετήσια βάση. Η εκτίμηση αυτή αφορά το 2023, καθώς η ζήτηση θα καθορίσει την περαιτέρω πορεία.

Διαβάστε επίσης:

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Δημοσίευσε ESG Απολογισμό – Δράσεις σε έξι πυλώνες

Γιατί η Λάμψα αγοράζει το ποσοστό των τραπεζών στα καζίνο Πάρνηθας & Θεσσαλονίκης

Ενεργειακοί όμιλοι: Ο ανταγωνισμός για τις ΑΠΕ εκτός Ελλάδας και η… διαφορά της Mytilineos