Καταναλωτές σχηματίζουν ουρές για να εισέλθουν στο κατάστημα της ΙΚΕΑ στον Κηφισό μεσημέρι Σαββάτου
Με κεκτημένη… ταχύτητα -όπως όλα δείχνουν- συνεχίζει να κινείται η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα μετά την άρση του lockdown. Σχεδόν ένα μήνα από την επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, η προσέλευση στα καταστήματα της σουηδικής αλυσίδας παραμένει αθρόα με αποτέλεσμα κάποιες φορές να σχηματίζονται ουρές έξω από τις πύλες εισόδου.
Μια τέτοια ουρά σχηματίστηκε προχθές Σάββατο έξω από το κατάστημα της εταιρείας στον Κηφισό επιφάνειας 25.000 τ.μ, από αρκετούς καταναλωτές που περίμεναν υπομονετικά την σειρά τους για να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους (φωτογραφίες). Καταλυτικό ρόλο βέβαια παίζουν και τα μέτρα ασφαλείας για την προστασία από τον κορονοϊό, τα οποία προβλέπουν συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανά τετραγωνικό μέτρο.
Η διοίκηση του ομίλου Fourlis, η οποία έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα του εμπορικού σήματος της ΙΚΕΑ για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Βουλγαρία από το 1999 δεν κρύβει την ικανοποίησή της για την πορεία των πωλήσεων μετά την καραντίνα. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fourlis, Απόστολος Πεταλάς μιλώντας πρόσφατα σε αναλυτές χαρακτήρισε ενθαρρυντική την πορεία των φυσικών καταστημάτων, σημειώνοντας πως οι πωλήσεις τους έχουν αυξηθεί 25% μετά την άρση του lockdown ενώ δήλωσε αισιόδοξος και για την συνέχεια. «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσδοκούμε σε ένα πολύ καλύτερο 2021», ανέφερε χαρακτηριστικά ενώ τόνισε πως περιμένει ο ανταγωνισμός να αντιμετωπίσει νέες δυσκολίες λόγω των συνθηκών.
Η αισιοδοξία των ανθρώπων του Fourlis για τα ΙΚΕΑ αποτυπώνεται και στον επενδυτικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη των ΙΚΕΑ, ο οποίος διατηρείται ακέραιος. Ειδικότερα, δρομολογείται η λειτουργία στον Πειραιά ενός νέου τύπου καταστήματος, μικρότερου μεγέθους (2.000 τ.μ) τον προσεχή Οκτώβριο, στα πρότυπα όσων κατασκευάζει ο σουηδικός όμιλος σε όλο τον κόσμο. Στο συγκεκριμένο σημείο, οι πελάτες θα μπορούν και να παραγγείλουν και να αγοράσουν προϊόντα αλλά και να παραλάβει προϊόντα.
Η εταιρεία φαίνεται να ποντάρει αρκετά στο συγκεκριμένο project λόγω της εγγύτητας με τους τελικούς καταναλωτές. Η τάση τα τελευταία χρόνια θέλει τους καταναλωτές να επιλέγουν καταστήματα που είναι κοντύτερα στον αστικό ιστό, και δεν χρειάζεται να κάνουν μεγάλες αποστάσεις για να αγοράσουν τα προϊόντα που χρειάζονται. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία θεωρεί πως το συγκεκριμένο concept καταστήματος θα συμβάλει στην τόνωση της ζήτησης στην κατηγορία των προϊόντων accessories, τα οποία συνεισφέρουν το 50% του τζίρου. Μέχρι στιγμής πάντως, δεν υπάρχουν αποφάσεις αναφορικά με τα επόμενα βήματα του project, αφού προέχει η αντίδραση του αγοραστικού κοινού του Πειραιά.
Η IKEA αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού σε παγκόσμια κλίμακα. Ιδρύθηκε το 1943 στη Σουηδία και το δίκτυο καταστημάτων εκτείνεται σε 52 χώρες και λειτουργούν 423 καταστήματα. Κατά τη διάρκεια του 2019, περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι επισκέφθηκαν τα καταστήματα και οι πωλήσεις ανήλθαν σε 41,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα άνοιξε το 2001 στη Θεσσαλονίκη για να ακολουθήσει μια ραγδαία ανάπτυξη στα χρόνια που ακολούθησαν. Σήμερα, στην χώρα μας λειτουργούν 5 καταστήματα ΙΚΕΑ (2 στην Αθήνα, 1 στη Θεσσαλονίκη, 1 στα Ιωάννινα και 1 στη Λάρισα), 6 κέντρα παραγγελιών – παραλαβών (2 στην Κρήτη, 1 στην Ρόδο, 1 στην Κομοτηνή, 1 στην Καλαμάτα και 1 στην Πάτρα) ενώ λειτουργεί και ηλεκτρονικό κατάστημα. Το 2019, οι πωλήσεις των ΙΚΕΑ στην Ελλάδα ανήλθαν σε 193,6 εκατ. ευρώ.